utgavs Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Hej. Jag har precis börjat tredje året på naturvetenskapliga programmet och ska nu göra ett projektarbete. Jag ska "ta reda på hur man som nybörjare utvecklar ett säkert och vinstgivande pokerspelande på internet utan att drabbas av spelberoende". Jag började med att läsa Pokerhandboken och ska ev. läsa nån bok till senare. Nästa steg är att börja spela på de lägsta borden på Pacific Poker (jag sätter in antingen så att jag får $50 eller $125 beroende på vilket erbjudande jag väljer). Efter varje månad tänker jag analysera mitt spelande och ta reda på varför det har gått som det har gjort. Jag tänker totalt spela i ett halvår, i snitt kanske en timme per dag. För att kunna analysera spelandet krävs givetvis ett program vilket ser ut att bli Poker Tracker eftersom Poker Office inte fungera med Pacific (stämmer va?) och bokföringsprogrammen har inte ha tillräckligt med funktioner för en större analys även om gratisprogram som Poker Logger givetvis passar min plånbok bäst . Jag har nu några frågor. Jag tänker alltså spela ca 30 h per månad. Går det att göra någon vettig analys med så få händer med PT eller är det meningslöst? Säger statistiken mer efter ett halvårs spelande? Jag läste i nån tråd att det krävs en massa händer för att få en bra analys. Det känns lite onödigt att betala $65 för PT+HandGrabber om jag inte har någon användning för det. Och framförallt - skulle man kunna få hjälp av någon erfaren spelare med en analys? När jag ska redovisa mitt arbete vore det snyggt att visa grafer och kurvor så att det blir tydligt vad jag pratar om. Därför hade PO varit mitt förstaval om jag inte hade bestämt mig för att spela på Pacific. Men det finns tydligen ett tillägg till PT som kan rita grafer. Fungerar detta tillägg bra? Analyshjälp och andra tips och idéer tar tacksamt emot! (Jag ber om ursäkt om jag postar i fel forum.) * RP och flytt till Poker OT - QoS * Citera
iremmats Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Svenska skolan går verkligen utför om de tillåter såna projektarbeten... Citera
psykologen Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Spela inte på Pacifik, skitsajt med massa buggar. Ja det gå utmärkt att analysera statistiskt med det antal händer du kommer att få förutsatt att du spelar några i timmen. Men detta är för hela perioden och inte månadsvis. Strunta i om några andra säger motsatsen. De vet inte vad de snackar om. Det beror dock lite på vad du skall göra för analys men på gymnasienivå lär det väl inte bli allt för avancerat. Vill du spela fler händer så spela flera bord. Jag skulle ändra målet med arbetet. Ta bort det där med beroende. Skall du vara någon slags försökskanin för om det går att inte bli beroende eller? Var tydlig med målsättning. Tänk igenom allt noggrant innan du börjar. Lycka till! Citera
pluntzky Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Det är bra om du har ett program där du kan fiffla med siffrorna om det går dåligt Vet inte hur mkt poker du har spelat men "säkert och vinstgivande" behöver inte poker vara bara för du att läst nån bok. Pacific har iofs dom sämsta spelarna men du kan få rätt ordentligta swings eftersom du lär bli utdragen en del. Jag önskar dig lycka till! Dagens ungdom, poker i skolan... Citera
psykologen Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Det är bra om du har ett program där du kan fiffla med siffrorna om det går dåligt Vet inte hur mkt poker du har spelat men "säkert och vinstgivande" behöver inte poker vara bara för du att läst nån bok. Pacific har iofs dom sämsta spelarna men du kan få rätt ordentligta swings eftersom du lär bli utdragen en del. Jag önskar dig lycka till! Dagens ungdom, poker i skolan... Killen behöver ju inte lyckas med sitt projekt för att genomföra det. Det där är ett mål. Inget mer. Citera
Sactodian Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Svenska skolan fostrar morgondagens pokertalanger Citera
utgavs Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Tack för synpunkterna. Jag tar gärna emot fler. Jag hade tänkt spela på Pacific eftersom dom sämsta spelarna finns där. Målet med projektet är ju inte att utvecklas som spelare eftersom det är mycket svårare att "mäta" än att gå med vinst (jag kan ju knappast ha som mål att gå med förlust). Anledningen till att jag tar med det där om spelberoende är att jag tror det ökar chansen att skolan accepterar arbetet, vilket dom verkar ha gjort. Fast om jag väljer att spela på någon annan sajt skulle det ju lösa sig med problematiken PT/PO, då jag skulle kunna använda PO:s snygga grafer i redovisningen istället för att skaffa PT. Analysen ska inte vara så avancerad utan bara peka på några funktioner från något av programen som säger något om varför jag förlorade alla insatta dollar på en månad eller varför jag lyckades utöka min bankrulle sakta men säkert. Citera
Recommended Posts