Gå till innehåll

Klart att Expekt lämnar prima!


oda10

Recommended Posts

Tycker det är lite dålig stil att börja klanka första dagen, alla som har programmerat något mer avancerat än "hello world" vet att det är ganska svårt att testa för alla tänkbara situationer. Något oförutsett har väl hänt och nu har dom nere systemet för att kunna fixa det.

 

Att testa ett pokernätverk är löjligt enkelt om man jämför med saker som MMORPGs och liknande. Dessutom kvittar det om allting dyker när man spelar ett spel men bra mycket värre om klienten dyker när man har pengar i potten.

 

Tror det är sällan programmerarna får den tid dom skulle önska att bli klara...

 

Du anar inte hur rätt du har... och när det gäller sådana här mjukvaror tror jag att du måste kvadrera det du skrev ett par ggr... i alla fall om det påminner om spelbranshen det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Än så länge har jag lyckats spela i 10 min tot.

Mjukvaran e lite krånglig i början.

Korten är för små.

Knapparna där man ska folda förvandlas till call.

 

Men till alla som klagar:

I början av en ny klient så finns det många buggar!

Vi får ha tålamod och vänta till det kommer några uppdateringar!

 

En fråga!

Vet nån hur FPP fungerar igentligen?

 

Tacksam för svar

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ändå rätt kasst att de går ut förtidigt med en ny klient som inte är klar. man hittar ju buggar efter 2 sekunder, och det tycker man ju att betatestarna kunde hittat själva.. det var ju inte direkt så att världen skulle gå under om de varit kvar i prima 1 vecka till eller så. men det lär väl mest va expekt som loosar på att folk byter iofs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge har jag lyckats spela i 10 min tot.

Mjukvaran e lite krånglig i början.

Korten är för små.

Knapparna där man ska folda förvandlas till call.

 

Men till alla som klagar:

I början av en ny klient så finns det många buggar!

Vi får ha tålamod och vänta till det kommer några uppdateringar!

 

En fråga!

Vet nån hur FPP fungerar igentligen?

 

Tacksam för svar

/G

 

Om du går under news så står det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ändå rätt kasst att de går ut förtidigt med en ny klient som inte är klar. man hittar ju buggar efter 2 sekunder, och det tycker man ju att betatestarna kunde hittat själva.. det var ju inte direkt så att världen skulle gå under om de varit kvar i prima 1 vecka till eller så. men det lär väl mest va expekt som loosar på att folk byter iofs..

 

Men var det inte så att de blev utkastade i förtid när det blev klart att samarbetet skylle brytas? Expekt blev för katiga helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men var det inte så att de blev utkastade i förtid när det blev klart att samarbetet skylle brytas? Expekt blev för katiga helt enkelt.

 

Vet inte, men dom lär ju knappast kunna skjuta på datumet efter att dom gått ut till alla kunder och andra inblandade. Sen brukar inte lednings/marknadsfolk vara så hemma på den tekniska biten och underskattar nog hur mycket badwill en buggig klient medför.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är svaret från Expekt:

 

Dear Customer,

 

We are very sorry that we are forced to send you an auto reply when you are

having problems using our poker client; the reason is that the amount of emails

are much larger than we can handle right now.

 

We are fully aware of the problems that you are experiencing with the

application at the moment, tournaments and ringgames that you can’t access or

that freezes. Our poker supplier Tain has all available staff working to solve

this right now but we do not know when it will be back up at full speed, they

have received information of all bugs that has happened so far.

 

Tournament buyins will be refunded and ringgames that froze will be rolled back

by Tain.

 

We do hope that this gave you some more information, however if you have a very

specific question about your personal account that you need an urgent direct

answer to we would appreciate if you could mail us at pokerbonus@expekt.com

<mailto:pokerbonus@expekt.com>.

 

Again, we are truly sorry that we can’t give you the personal answer you

deserve, but hope that this general answer that you receive directly instead of

waiting several hours for a personal reply is satisfactory for you right now.

 

Regards,

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

Det gjorde inte saken bättre... Nissar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ert inloggningsproblem också att klienten inte känner igen era inloggningsuppgifter ??

 

Nu är jag utestängd också efter för många inloggningsförsök också.....hur fixar man det ??

 

Visst loggar man in med sitt vanliga expektlogin ? (har haft autoinloggning de senaste två åren....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha tålamod!!!!

Det kommer fixa sig under de närmaste veckorna!!!

Själv så var jag inne i en pott med AK suited.. o plötsligt när jag skulle raisa igen efter att fi raisat innan mig som jag raisat innan så hängde klienten sig!!

JO man blir lite förbannad!!! man vet inte hur det gick!!

Tror jag auto folda eller nått!!

 

GRRRRRRRRR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju fasen vad snabba alla är på att hacka och gnälla. Var det någon som trodde att det här skulle gå helt utan problem? Knappast va? Ändå är det bara ett jävla gnäll hit och dit om att nu får det vara nog med det här och nu ska jag ta ut mina pengar och nu ska jag minsann berätta för Expekt att de har problem och måste fixa det annars...

 

Det kommer ju att lösa sig inom kort och när det har gjort det så sitter vi och spelar i den hittills bästa klienten. Snygg, funktionell och trevliga ljud. Dessutom så var det enormt saftiga bord som var uppe i går natt ifall plrs/flp och avg pot statistiken stämde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ju att lösa sig inom kort och när det har gjort det så sitter vi och spelar i den hittills bästa klienten.

 

Har ej hunnit spela än, men är den verkligen bättre än PokerStars? Tycker den har ALLT. De flesta andra klienter har någon bugg man retar sig på och någon funktion man saknar. Ska bli intressant att testa denna när Expekt låst upp mitt konto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D jag hatar pokerstarsklienten.. antar att man kan vänja sig vid vad som helst, men jag gillar den inte. pluss att det låter som en jordbävning varje gång nån checkar, och det är sjukt störande när man har flera bord igång. motsvarande gäller väl när varningsklockan ringer och den lille timeknappen dyker upp. men det är ju mho. (ser att det låter på mitt inlägg som att jag kanske borde sänka volymen, och det kan vara halva problemet :P)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...