Gå till innehåll

NLT - Trn, 29/8, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad

Trots att Nusseman lovade att jag skulle få dubbla mot honom (tror QoS an vittna om detta faktum!) så visade det sig att han antingen ljög, eller att 24h är überriggat, då jag semibluffade allin med Q2s när TJK låg på bordet efter att min blindsteal misslyckats. På något underligt sätt så höll hans K6, och jag åkte ut.

Mmm, jag är ledsen för det där ;)

Jag kunde helt enkelt inte hålla mig när läget dök upp. En kille som bettar pott eller mer _varje_ gång floppen checkas till honom måste man ju sätta dit förr eller senare. Jag hade tagit synen med 22 också...

Måste tilläggas att Nusse hade oerhörd tur tidigare i turneringen, då hans AA höll mot Ekenstars QQ allin preflop. Att essen håller i viktiga lägen i turneringar händer inte ofta!

Ja, där hade jag sjuk tur. Jag vinner aldrig 80%-are i viktiga lägen annars, så det var jäkligt skönt :)

Postad
Jag kunde helt enkelt inte hålla mig när läget dök upp. En kille som bettar pott eller mer _varje_ gång floppen checkas till honom måste man ju sätta dit förr eller senare. Jag hade tagit synen med 22 också...

Jo, efter att jag betade preflop kom jag på att det var dumt gjort. Hade en naggande känsla av att du skulle försvara din mörk med tanke på mitt vilda stjälande tiden innan. Förresten så var det inte varje gång, mer typ 80% av gångerna, men i ärlighetens namn så hade jag ofta en hand, var bl.a. en där du satt och tänkte länge och foldade när jag hade TPTK (blev lite ledsen där).. :)

När väl floppen kom så pass gynsamt så var det bara att trycka och be, hade ju så lite kvar efter mina andra dumma spel innan :)