Gå till innehåll

Nybörjare funderar på om man ska bonushora?


Verbal__Kint

Recommended Posts

Tjenare!

Vill börja med att be om ursäkt till moderatorerna om denna post är postad i fel forum (jag suger på allt som gäller datorer och internet).

 

Så här är läget:

 

Jag har lirat poker (texas NL) i några månader och tycker att det är hur kul som helst. Jag började med att sätta in 30$ på Ladbrokes (den enda site jag någonsin varit på) och spelade mest billiga SnG´s och freerolls.

 

Nu har jag lite smått börjat spela cashgames på microlimit och jag har nog 300$ på kontot nu.

 

Jag har ju läst en hel del här på forumet om olika bonusar osv. men hajar inte så mycket av det och skulle gärna förstå mer.

 

Nu till min fråga:

 

Vad skulle ni råda mig att göra nu? Skall jag börja jaga bonusar på andra siter (i så fall var och hur) eller bara lira kvar som jag gör på Ladbrokes (0.10/0.20) och inte se röken av några bonusar. Alltså hur skall jag optimera min lilla bankrulle så den växer och frodas, förutom att spela bra poker?

 

Med all säkerhet kan jag finna alla svaren i forumet redan, men som jag nämnt ovan är jag inte speciellt bra på att söka efter specifika svar och provar så här istället, hoppas att det är ok?

 

:spade:

 

* RP och flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade spelat FL hade jag rekommenderat dig att börja med en eller två bonusar på Prima så att du kommer upp i $500. Jag har lite dålig kolla på Prima, men Parbet, Gaming club och Expekt verkar förekomma en del i bonussituationer.

 

Sedan går du igenom alla sajter i Partynätverket ($500 maximerar bonusarna där). Förslagsvis börjar du med Partypoker eftersom de har flest reloads, så kan du utnyttja dessa också.

 

Någon som spelar NL kan väl verifiera om det stämmer för NL också :?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det här är ett sätt (kanske inte det bästa men det fungerar :)). Spela tills dina $300 blivit $400. Sätt in alla pengar på Expekt. Spela 100 rejkade händer och skicka ett mail till supporten så får du $100 gratis :D

 

Då har du horat din första bonus och kan gå vidare till nästa pokersida och bonus. Expekts first sign up-bonus är väldigt bra då den endast kräver 100 rejkade händer för $100 dock krävs $400 för att få maxbonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ge ett allmänt tips. Strirra dig inte blind på hur många procent av insättningen du får i bonus. Läs istället i kraven och se hur mycket du måste spela för att tjäna ihop bonusen.

 

En "20% deposit bonus" kan vara mycket bättre än en "100% deposit bonus".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja också på PAcific, för där får du bonusen i handen inann du börjar spela. Det är en bra första bonushorarsajt.

 

Sedan betar du av Multipokernätet och Primanätet (var mycket noga med att följa alla regler i Prima, vad gäller att du måste ha samma nick på alla sajter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att bonushoande är ett suveränt sätt att maximera sitt EV.

 

Jag rekommenderar dig att skaffa NETeller. Efter jag lirat några månader så började jag bonushora och det är svårt att göra det i någon större utsträckning utan NETeller. En anledning till det är att många sidor inte låter dig casha ut till VISA eller andra kreditkort. Några andra fördelar med NETeller är att det oftast går mycket snabbare att få sin utbetalning dit och du har bättre koll på rullen.

 

Du kan läsa mer om NETeller i den stora NETeller-tråden under ekonomi och juridik.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...