Gå till innehåll

Låg volym höga punts


sebeke

Recommended Posts

Tja tja bloggen eller något, lirat poker i drygt ett år nu, spelar mestadels live men blir några timmar här och där på SvS när livegamesen är döda. Håller separat rulle live/online av någon anledning så spelar 1/2 på SvS just nu mainly. Ganska låg volym i allmänhet men gillar att se grafen stiga och får väl gå upp i stakes snart online men har egentligen ingen stress då live pokern är där jag tjänar pengar mainly just nu. Får se vad jag postar här, kanske lite hhs, några grafer, några roliga punts från mig eller andra och annat snack kring pokern.

Nuvarande situation online

image.png.be5a02208f70d7200fe49d14e8d0e473.png

image.png.a7faab45ca51cfd56f501e049cf946fd.png

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite idag, småloss. Startade session med -200BB

Har inget problem med handen från min sida, inget sample på V, aldrig sett han innan idag. Katastrof syn mot pool från hans sida, men kan vara bra mot mig möjligtvis. Förmodligen en bra syn i eqm. 

 

image.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger sebeke :

Lirade lite idag, småloss. Startade session med -200BB

Har inget problem med handen från min sida, inget sample på V, aldrig sett han innan idag. Katastrof syn mot pool från hans sida, men kan vara bra mot mig möjligtvis. Förmodligen en bra syn i eqm. 

 

image.png

Fin hand! Spelar samma!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger sebeke :

Tack! 

Preflop ~close. Breakeven eqm, möjligt fold mot troligtvis för stark 3b range på unknown men kan alltid justifya med skill edge 😂 

 

Yes exakt, man inbillar sig sån skit, vilket säkert stämmer i teorin, men sen trycker man syn VARJE gång i pos med denna kombon ändå 😎

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Dinousarien :

Yes exakt, man inbillar sig sån skit, vilket säkert stämmer i teorin, men sen trycker man syn VARJE gång i pos med denna kombon ändå 😎

Lite så blir det haha. För tråkigt att folda mot random lirare man är deep mot, med en sån hand. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger sebeke :

Langar in en till hand, inte från gårdagens session dock. 
 

Gränsfall 3b pre men när folk inte har close till korrekta 4b fq/sizes så blir det rätt winning tänker jag. 

image.jpeg

Klicka yxels 2procentarange med tveksam näve och fin SD, intressant 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger sebeke :

Langar in en till hand, inte från gårdagens session dock. 
 

Gränsfall 3b pre men när folk inte har close till korrekta 4b fq/sizes så blir det rätt winning tänker jag. 

image.jpeg

Fold pre mot 4b, kommer inte ihåg 4b% på Yxel, men har grabben på 1,4% 3b över 3k händer på /5, och sett han flatta KK bb vs btn SR pot. Inte ofta man håller med @RuoXuan men den grabben förtjänar permban pågrund av för tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger Dinousarien :

Fold pre mot 4b, kommer inte ihåg 4b% på Yxel, men har grabben på 1,4% 3b över 3k händer på /5, och sett han flatta KK bb vs btn SR pot. Inte ofta man håller med @RuoXuan men den grabben förtjänar permban pågrund av för tight.

Hade såklart foldat mot vettig 4b size, men den här sizen är ju alldelles för liten då han bör gå typ 30~bb som 4b här så kan syna stor del av min range - de absolut tråkigaste händerna som offsuit skit.

Han är inte "så" tight på mitt sample, obv tightare än man ska vara men inte ubernit på mitt sample iaf. Typ 8% 3b t.ex Möjligt att han är mega nit på /5 men inte på /2? Bara lirat med honom på /2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger sebeke :

Hade såklart foldat mot vettig 4b size, men den här sizen är ju alldelles för liten då han bör gå typ 30~bb som 4b här så kan syna stor del av min range - de absolut tråkigaste händerna som offsuit skit.

Han är inte "så" tight på mitt sample, obv tightare än man ska vara men inte ubernit på mitt sample iaf. Typ 8% 3b t.ex Möjligt att han är mega nit på /5 men inte på /2? Bara lirat med honom på /2

Yes kanske kan stämma att han är mer brunstig på /2, men foldar nog denna kombon ändå och synar hellre 45s 56s 67s 100% av gångerna isåfall då dem coolerar Ax på fler runouts än T9. Sen vet jag att man i teorin nästan inte har en foldingrange mot liten 4b IP 200bb djupt, men de är ju förutsatt att han 4bettar så mycket som man ska vilket jag har väldigt svårt o tro.

Redigerad av Dinousarien
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Dinousarien :

Yes kanske kan stämma att han är mer brunstig på /2, men foldar nog denna kombon ändå och synar hellre 45s 56s 67s 100% av gångerna isåfall då dem coolerar Ax på fler runouts än T9. Sen vet jag att man i teorin nästan inte har en foldingrange mot liten 4b IP 200bb djupt, men de är ju förutsatt att han 4bettar så mycket som man ska vilket jag har väldigt svårt o tro.

Så är det såklart, och håller helt med att jag hellre har 45-67s eller dylikt som har mer cleana outs då han förmodligen har massa broadway kort här bara. Och nä han 4bettar såklart inte korrekt så kan vara så att man ska folda ändå med dessa broadway ish combos då outs är ganska unclean på många runouts.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Dinousarien :

Nu låter jag som världens polis här, men försök undvika att outa fiskar på ett öppet forum, känns lite onödigt.

eller hur basha reggsen istället! så får gurkan sitta och spela med sin whirre i köket ifred. Han lirar rätt ofta också, så återkommande också

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...