Gå till innehåll

Hanna94's dagbok


Hanna94

Recommended Posts

Nu är jag tillbaka på SVS. Lämnat 0.25/0.5 bakom mig och går upp i nivå. Sprungit bra, spelat bra, nu blir det lite mer grindish efter en kort fikapaus. Detta är ~6k händer på 0.5/1

image.png.293d764fd0fa36c8749463b6c9c4f723.png

Bjuder nedan på två intressanta händer. Hade ni spelat dem annorlunda?

image.png.628362e0898e776b190140606948dd34.png

 

image.png.c0cedac6c04772ec3026fa6ddeaf3ff7.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1:

Hornetgiant har extremt tight 3b range 2% overall för mig och ännu tightare från SB/BB. Och eftersom så tight 3b range så har han också 0% fold to 4b. Max syn pre...

Som spelat pre skulle jag  nog bara checka ner det mot honom och folda mot aggresion.

 

Hand2:

Xtaucetix spelar extremt tight preflop också med opening raises och foldar knappt mot 3bets. Så skulle endast 3betta han med top of range. QK känns lite för loose mot just honom. Han är ju också rätt tight efter flop jag tror inte du kan få in 2 gator mot honom med value där med din hand och den floppen. Så jag skulle förmodligen check decide turn. Jag föredrar att spela lite mer polariserat mot honom postflop, Typ köra hårt med AK+ och bluffar , ta det lugnt med resten

Redigerad av aml
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger aml :

Hand1:

Hornetgiant har extremt tight 3b range 2% overall för mig och ännu tightare från SB/BB. Och eftersom så tight 3b range så har han också 0% fold to 4b. Max syn pre...

Som spelat pre skulle jag  nog bara checka ner det mot honom och folda mot aggresion.

 

Hand2:

Xtaucetix spelar extremt tight preflop också med opening raises och foldar knappt mot 3bets. Så skulle endast 3betta han med top of range. QK känns lite för loose mot just honom. Han är ju också rätt tight efter flop jag tror inte du kan få in 2 gator mot honom med value där med din hand och den floppen. Så jag skulle förmodligen check decide turn. Jag föredrar att spela lite mer polariserat mot honom postflop, Typ köra hårt med AK+ och bluffar , ta det lugnt med resten

1. Jag har helt andra stats på hornet. Utöver det relativt aggressiv postflop. Du kanske kollat fel nick? Håller med om det du säger dock. As played check fold post.

image.png.0de971fd5a4254bb3572ded8544d0f25.png

2. Helt rätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger soldado9 :

AQ tycker tyvärr jag är horribel som spelad. Vad reppas? Checkar du tillräckligt med nöt flopp? Tveksam då folks checkrange luktar prutt

Spelar check halvpott på T93r. Checkar mycket KTs ATs 99 TT. Mixar nog AA KK JJ med lite Ax Kx bluffs. Finns ingen stor anledning o betta imo då alla mina Tx typ har 60% equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Hanna94 :

Spelar check halvpott på T93r. Checkar mycket KTs ATs 99 TT. Mixar nog AA KK JJ med lite Ax Kx bluffs. Finns ingen stor anledning o betta imo då alla mina Tx typ har 60% equity.

I 4b pot? När folk på dessa nivåer spelar uselt mot små bets som 25% eller lägre. Känns vask.

Sen är ju scenariot egentligen hur villain tror om dig, och dessa är inga genier, dem flesta tror du sitter på i princip exakt vad du har när du checkar flopp även om du som du påstår är "balancerad" och checkar tillbaka bra händer också. Så kommer inte villain på /1 tro att du gör det.

OCH om du nu har starka händer i din range kvar på river, så gillar jag inte din size på river. Då kan vi likaväl spela jam med våra Tx+ och en del bluffar.

Tycker generellt av alla mina år jag spelat poker att just denna sizen på river är den i särklass sämsta bluff-sizen. Den skriker verkligen "jag vet jag behöver bluffa men jag vågar inte riktigt gå för det"

Redigerad av Dinousarien
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Dinousarien :

I 4b pot? När folk på dessa nivåer spelar uselt mot små bets som 25% eller lägre. Känns vask.

Sen är ju scenariot egentligen hur villain tror om dig, och dessa är inga genier, dem flesta tror du sitter på i princip exakt vad du har när du checkar flopp även om du som du påstår är "balancerad" och checkar tillbaka bra händer också. Så kommer inte villain på /1 tro att du gör det.

OCH om du nu har starka händer i din range kvar på river, så gillar jag inte din size på river. Då kan vi likaväl spela jam med våra Tx+ och en del bluffar.

Tack för feedback, uppskattas. ❤️

As played satte jag V på underpar. Tänkte att dessa var ganska inelastiska mot 3/4 och jam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Hanna94 :

Tack för feedback, uppskattas. ❤️

As played satte jag V på underpar. Tänkte att dessa var ganska inelastiska mot 3/4 och jam.

Nu har jag inte solvat denna, men tror ju i solverland att du vill ha två sizer. Att ha en jamsize här känns given. Men tror ju inte att 75% är den andra sizen.   Tx+ bör ju gå automatiskt i jamrangen. Sen gissar jag på att Jx är sämsta värdebetten, troligtvis KJ eller AJ.

Nu älskar inte jag det personligen att gå litet IP, men känns ändå fine att ha 33% bet eller jam river. I teorin.
 

Sidenote om man ska gå fullblown explo är ju att jamma bluffar och gå 75% som du gick fast med värde. Brukar funka bra mot väldigt dåliga regs/fisk. Då dem älskar o syna 75% betsen men hatar o syna av för stack.

Redigerad av Dinousarien
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Dinousarien :

I 4b pot? När folk på dessa nivåer spelar uselt mot små bets som 25% eller lägre. Känns vask.

Sen är ju scenariot egentligen hur villain tror om dig, och dessa är inga genier, dem flesta tror du sitter på i princip exakt vad du har när du checkar flopp även om du som du påstår är "balancerad" och checkar tillbaka bra händer också. Så kommer inte villain på /1 tro att du gör det.

OCH om du nu har starka händer i din range kvar på river, så gillar jag inte din size på river. Då kan vi likaväl spela jam med våra Tx+ och en del bluffar.

Tycker generellt av alla mina år jag spelat poker att just denna sizen på river är den i särklass sämsta bluff-sizen. Den skriker verkligen "jag vet jag behöver bluffa men jag vågar inte riktigt gå för det"

Amen. Exakt det jag tänkte meed inte ides förklara. gemene "bajsreg" på /1 skiter nog fullfändigt i dina frekvenser.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens graf

image.thumb.png.6465fd51a0374dadcb1dc92222853cce.png

Samma sak mot slutet av varje session; röda linjen avtar, auton sätts på. Satt även på 16 bord mot slutet, mix 05/1 025/05 blev alldeles för girig med massor av fina spelare inne. 

Dagens största vinst/förlust nedan. Utöver det, inga riktigt out of the ordinary händer. 

image.png.032bd7da741eba6b1dfa5e3267c9d6b2.png

image.png.21c6f86823b91763888f56d5102b020c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog bland de sjukaste folds jag sett 😅 Specielt efter hur floppen spelades. Kan ju räkna bort alla Set och 2 par där och hålstegar, finns inte en chans någonsin att en "reg" skulle check calla en sån hand i en singelraisad pot som preflop raiser. Så då finns det typ en Kombo kvar i spelet en extremt passivt spelad KK då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...