Gå till innehåll

MatsJonssons inte så galna äventyr


Johan_Beta

Recommended Posts

12 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Han får action från fisk och förtjänar inte action från fisk = insta-hat.

Vad är det du inte förstår?

det jag inte förstår är varför du lägger energi på att tycka illa om någon för någonting som är utom din kontroll, och som ett resultat av detta ge honom pengar som du annars kunde använt för att flytta upp i stakes.

riktigt fotbollsfanatikerbeteende det där...

jag spelar inte på SVS för tillfället och vill inte säga så mycket mer!

Redigerad av Rhetoric
svar på frågan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Rhetoric :

det jag inte förstår är varför du lägger energi på att tycka illa om någon för någonting som är utom din kontroll, och som ett resultat av detta ge honom pengar som du annars kunde använt för att flytta upp i stakes.

Tack Paulo Coelho, du har fått mig att komma till insikt om vad som är viktigt i livet. Känns som att en sten lättat från mitt bröst när jag nu inte längre lägger all min tillgängliga energi på Jedicgoesmod.

Hoppas att detta gör att jag nu kan kliva i stakes och fullborda min dröm om att bli pokerproffs.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Nästa mysterium är de händer man får se från spelare som jag upplever som väldigt standard. ABROVINK får som de flesta rätt timida spelare sina små bluffryck ibland men överlag är det försiktigt värdebettande och väldigt få riverbluffar men sen helt plötsligt kommer såna här river-bettar... och man vet inte om det är medvetet och smart eller bara misclick. 

image.png.fb2a202a337ea2507ddbe55596e10907.png

är den så märklig även för en "timid" spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Tack Paulo Coelho, du har fått mig att komma till insikt om vad som är viktigt i livet. Känns som att en sten lättat från mitt bröst när jag nu inte längre lägger all min tillgängliga energi på Jedicgoesmod.

Hoppas att detta gör att jag nu kan kliva i stakes och fullborda min dröm om att bli pokerproffs.

  varsågod! jag önskar dig all lycka.

Just nu, säger Johan_Beta :

Hur ska vi kunna ha en grudge match då tänker du?

jag vet inte, men om inte du lär dig hur man multi-quotar så kommer jag nog hata dig mer än du hatar Jedicgodmode ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger sebeke :

Det där är väl inte i närheten av thin value? Känns rätt standard imo.

+1

1 minut sedan, säger Johan_Beta :

Jag är jättegammal, ha lite överseende

jag misstänkte väl detta! tryck på plustecknet (+) till vänster om Citera för varje inlägg du vill citera. väl gjort så uppenbarar sig en knapp längst ner till höger på skärmen som det står "Citerat X inlägg". tryck på den och sedan skriv i kommentarsfältet precis som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger sebeke :

Det där är väl inte i närheten av thin value? Känns rätt standard imo. Sen vet jag inte hur timid abrovink är, känns som han spelar spelet. Möjligt att det är mer preflop han gillar att 3b mkt och sen mer passiv postflop, inte tänkt så mkt på det.

Vad är i så fall thin value på den fyrstegsbrädan? Tredjeparet med weak kicker?

Jag har synat många fyrstegsrivers genom åren men jag har väl inte direkt scoopat potter som om det vore glass med ett naket par på hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Vad är i så fall thin value på den fyrstegsbrädan? Tredjeparet med weak kicker?

Jag har synat många fyrstegsrivers genom åren men jag har väl inte direkt scoopat potter som om det vore glass med ett naket par på hand

Du sitter utg, du har inte så mkt 5x. Du har A5s, K5s, 55, 56s, 54s (bara A5s är en pure open av de händerna också). Dessutom så lär du betta en stor del av din 5x på flop misstänker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger sebeke :

Du sitter utg, du har inte så mkt 5x. Du har A5s, K5s, 55, 56s, 54s (bara A5s är en pure open av de händerna också). Dessutom så lär du betta en stor del av din 5x på flop misstänker jag.

Blir orolig när jag hör hur mkt ni gubbar sitter och tänker 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Vad var det som hände idag? Du bokstavligen våldtog mig

Jo det ska jag tala om för dig, var tjurig och gick lite maskin efter att ha jagat back hela natten/morgonen. Så för att bryta mönstret lite så lirkade jag fram helgens gottepåse och nallade lite oskyldig och hipsvips så är man inne och gör kaos istället för att backa!

 

vad hade du i den där megapotten då jag reshovade river och du vek?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Såna här klassiska potter älskar jag. OP mot Triss, CR --> RR ALLIN - inga konstigheter

image.png.e9bc0bfab662590a4db34272063ff664.png

Förenkla och spela B50 flop istället. Ogillar spela jam mot X-R efter B60 då pool underbluffar i dessa situationer.

Redigerad av RuoXuan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...