Gå till innehåll

MatsJonssons inte så galna äventyr


Johan_Beta

Recommended Posts

56 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Hade några riktigt tuffa bataljer mot Rebeccagoat idag och blev ägd i alla tre.

I den första tvingar hon in mig i think tanken och gudskelov hittar jag folden - kallfyrbetten var American Airlines

image.png.d8dc88f3eba67e962cfd6550b4756145.png

 

I den andra potten lurar hon av mig en flopp-bet med en sneaky spelad AA som hon klokt nog pott-kontrollerar.

image.thumb.png.84d7119a07b1e586f855587a25b5944f.png

Strax därefter var det dags igen och jag var tvungen att kika om hon vågade minraisa den nakna överkåken och var faktiskt lite förvånad när jag fick se ett naket ess

image.thumb.png.0e57c47ceee4d463a1ce39406ba65bdb.png

Hur är första ett beslut, folda allt förutom KK/AA. Kastar AK och har ingen huvudvärk över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger Rhetoric :

av dom tre händerna att döma kan jag konstatera att Rebecca är den största nit stain som någonsin funnits. har jag rätt?

Helt korrekt. Var en sjuk spot när hon hade floppat toppset mot mig med JJ och bara synade min riverbet när enda handen som slog henne var T8😅

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Det roliga är att man ser henne all-in med de där jävla essen stup i kvarten... har inte emojis påslagna på borden.. är det nån skit hon triggar alla med? 

Aldrig sett henne emota, men antar att det bara är nya spelare som inte har koll på henne som åker dit för det mesta? Katastrof om någon reg nånsin hamnar all in mot henne preflop utan åtminstone KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  

18 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Det roliga är att man ser henne all-in med de där jävla essen stup i kvarten... har inte emojis påslagna på borden.. är det nån skit hon triggar alla med? 

har svårt att tro att folk blir så tiltade av hennes emoji-game att dom medvetet synar all-in mot hennes preflop range av exakt AA.

du själv synade hennes cold 4b AI med AQo i första handen du postade alldeles nyss. varför gjorde du det?

2 minuter sedan, säger sebeke :

Aldrig sett henne emota, men antar att det bara är nya spelare som inte har koll på henne som åker dit för det mesta? 

exakt.

Redigerad av Rhetoric
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Rhetoric :

  

har svårt att tro att folk blir så tiltade av hennes emoji-game att dom medvetet synar all-in mot hennes preflop range av exakt AA.

du själv synade hennes cold 4b AI med AQo i första handen du postade alldeles nyss. varför gjorde du det?

exakt.

Kan absolut se vissa spelare i poolen bli tiltad av hennes spel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är tre händer som jag tycker kännetecknar spelare som Jedicgoesmod väldigt väl. De har en smal 4b/5b-range men eftersom det är så få händer de faktiskt vill spela AI pre blir ändå bluff-frekvensen väldigt hög. Notera AK-synen OOP mot 3b och pushen med QQ OOP mot 4b. (jag slowrollade min AA så utfallet var väntat (jag slowrollar alltid nötterna mot spelare jag hatar, ni får leva med det)).

image.png.cc8b72a80fc2ef708c26cdfef776ceed.png

image.png.81af30cc6a0234417fffe5c2ebcf8377.png

image.png.14abb18a9932a012f5dbc403bc07bb62.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa mysterium är de händer man får se från spelare som jag upplever som väldigt standard. ABROVINK får som de flesta rätt timida spelare sina små bluffryck ibland men överlag är det försiktigt värdebettande och väldigt få riverbluffar men sen helt plötsligt kommer såna här river-bettar... och man vet inte om det är medvetet och smart eller bara misclick. 

image.png.fb2a202a337ea2507ddbe55596e10907.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Det här är tre händer som jag tycker kännetecknar spelare som Jedicgoesmod väldigt väl. De har en smal 4b/5b-range men eftersom det är så få händer de faktiskt vill spela AI pre blir ändå bluff-frekvensen väldigt hög. Notera AK-synen OOP mot 3b och pushen med QQ OOP mot 4b. (jag slowrollade min AA så utfallet var väntat (jag slowrollar alltid nötterna mot spelare jag hatar, ni får leva med det)).

image.png.cc8b72a80fc2ef708c26cdfef776ceed.png

image.png.81af30cc6a0234417fffe5c2ebcf8377.png

image.png.14abb18a9932a012f5dbc403bc07bb62.png

Nämen gud vad oväntat att se att jedic hittar dit när 200bb ska in pre. Det där är ju typ en flip för honom, han kanske är lite favorit att vinna😂

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger Johan_Beta :

(jag slowrollade min AA så utfallet var väntat (jag slowrollar alltid nötterna mot spelare jag hatar, ni får leva med det)).

otroligt barnsligt att både ha en (negativ) åsikt om en motståndare på ett virtuellt pokerbord och även att slowrolla. är du kinkig för att personen i fråga haft tur mot dig eller vad är grunden till ditt hat? att vara så emotionell som du verkar vara är inte ett gynnsamt karaktärsdrag för en pokerspelare.

motståndare du hatar spelar du sämre mot så jag skulle tro att din nemesis älskar att du hatar honom :) väx upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, säger Rhetoric :

otroligt barnsligt att både ha en (negativ) åsikt om en motståndare på ett virtuellt pokerbord och även att slowrolla. är du kinkig för att personen i fråga haft tur mot dig eller vad är grunden till ditt hat? att vara så emotionell som du verkar vara är inte ett gynnsamt karaktärsdrag för en pokerspelare.

motståndare du hatar spelar du sämre mot så jag skulle tro att din nemesis älskar att du hatar honom :) väx upp.

Du får hitta ett sätt att leva med det, tåget för att "växa upp" har gått för min del

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Du får hitta ett sätt att leva med det, tåget för att "växa upp" har gått för min del

du och jag kommer antagligen aldrig spela en enda näve poker mot varandra, vilket lyckligtvis hjälper mig att hantera detta nederlag.

du besvarade inte min fråga: varför hatar du FI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowrolla med nöt på river tycker jag är givet mot folk  man inte tycker om, dock att slowrolla med AA preflop kan vara lite sämre då det drar ner din equity med AA och det är större chans att man blir utdragen. Sen kan det ju vara värt det ändå om man kombinerar det med någon emoji  som "Du är duktig! 👍" eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Rhetoric :

du och jag kommer antagligen aldrig spela en enda näve poker mot varandra, vilket lyckligtvis hjälper mig att hantera detta nederlag.

du besvarade inte min fråga: varför hatar du FI?

Du tvingar ut mig på slagfältet. Var spelar du och vilka stakes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Dinousarien :

Slowrolla med nöt på river tycker jag är givet mot folk  man inte tycker om, dock att slowrolla med AA preflop kan vara lite sämre då det drar ner din equity med AA och det är större chans att man blir utdragen. Sen kan det ju vara värt det ändå om man kombinerar det med någon emoji  som "Du är duktig! 👍" eller liknande.

Men kom ihåg den där milli-sekunden av dödsångest när han hoppats på syn och sen ser mig flippa över raketerna... men ja, min equity halveras såklart

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...