Gå till innehåll

MatsJonssons inte så galna äventyr

Johan_Beta

Recommended Posts

Irriterar mig att jag så ofta gör misstag i förhållande till hur jag skulle vilja spela handen (även om det är fel enligt er Solver-lovers.

Hand 1: Varför försöker jag inte hålla kvar den andre 50VPIP-fisken i handen när den andre fisken gör en patenterad nöt-cr?

Hand 2: Glömmer att kolla stacksize på original raiser, indikerar (utan att förstå det) till Latex att jag inte avser folda och kan inte heller göra en extremt bekväm explofold mot OR.

Hand 3: Ska föras till protokollet att jag tajmade ut pga noll timebank. Jag hann så här långt i mitt tankearbete: "Flush känns inte sannolikt och om han inte har flush, hur många händer vågar han verkligen värdebetta". Vad har du i värderepertoaren där Latex? Känns som en blufftung bet det där..

image.thumb.png.08aaccf8671ccdbe45afc20ea1c7b3c4.png

image.png.7899c209b35128a45b88b96cc5983a18.png

image.thumb.png.d13528cbe2f852d79dd3d0986e8ee317.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan explofråga som dök upp i mitt huvud idag. 

En fisk limpade ute i fältet, Latex höjde från SB och jag satt med 99 i BB och 3-bettade.. men visst fan måste explospelet där med liknande händer hos mig vara att bara syna och bjuda in fisken istället för att battla Latex? Potentiell idiotfråga.

Länk till kommentar

Fi:s händer igår när jag synade riverbets i lite större potter:

Nötstege, QQ överpar, Nötfärg, Over full house, 33 mid par (oklart om bluff eller värde), QQ överpar, mid par för värde, låg stege på färgbräda, trip A, nästnötstege.

Fi:s händer AllIn:

QQ, AA, AA, AKs, QQ, AKs

Om jag likt Jedic hade spelat för att täcka hyran ute i Bandhagen (och inte missbrukat Arboga) hade jag fan legat på 30 bb/100 mot det här fältet

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Folk dedikerar sina liv åt att studera solvers och memorera brädor och sen sitter MatsJonsson i en knarkarkvart, hivar öl med spritsmak och spelar poker som en svårt cp-skadad grävling - och plussar rakt ut. 

Du ligger nog i framkanten gällande användning av pokerverktyg, bland /2 regsen, när du använder HUD/trackers

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger degenstein :

Du ligger nog i framkanten gällande användning av pokerverktyg, bland /2 regsen, när du använder HUD/trackers

Spelade på Ipad helt utan stats några dagar och kan konstatera att värdet av hud/tracker är stort

Länk till kommentar

Fi:s händer igår när jag synade riverbets i lite större potter:

Nötstege, QQ överpar, Nötfärg, Over full house, 33 mid par (oklart om bluff eller värde), QQ överpar, mid par för värde, låg stege på färgbräda, trip A, nästnötstege.

Fi:s händer AllIn:

QQ, AA, AA, AKs, QQ, AKs

Om jag likt Jedic hade spelat för att täcka hyran ute i Bandhagen (och inte missbrukat Arboga) hade jag fan legat på 30 bb/100 mot det här fältet

hahah jag dör ❤️. På dem bara, slakta tryhardsen! #teamvarmboga

• Like 1
Länk till kommentar

Jedic surade ihop på att jag ständigt tjatar om hans hyresetta i Bandhagen och bjöd in mig för att visa sin hyresetta i Rågsved (med balkong). Tvärtom vad jag trodde har han en riktigt skön setup och sängen fungerar som en multi use-möbel. Mörkläggningsgardinen är normalt bara uppe vid grind för bästa visibilitet men kan bekräfta att utsikten mot det identiska lägenhetskomplexet över gatan var riktigt trevligt.

Screenshot_20241023_143843_Chrome.jpg

• Like 2
  • Haha 1
Länk till kommentar

Jag förstår inte den här linjen alls. En kille som foldar >50% mot cbets flopp synar min cbet in i 3 pers från utg på AK-flopp. Sen på Q-turn raisar han in i min fullsmetade nötrange där han själv bara kan ha JT i sin värderange (möjligen osannolika AQ/33). Ska han försöka sälja in att han valt just det här läget för en av sina sporadiska bluffar och att frekvensen med hans enda möjliga bluffhand 45s är så hög att jag snap-callar mig hela vägen till paradiset?

image.png.b8ea58a967d6a9048a6df79dbd2d2957.png

Länk till kommentar

Fi har en aktiv 4-betsrange och har 4-bettat mig 24%. Vi vet om att han kommer syna en push med AK/QQ+ i enlighet med SvS regler om vilka händer man får vara all-in pre med. Detta indikerar då >50% FE, vi vet om att vi kommer ha 35% eq om han synar och 88 är jättehögt upp i min 3b-range så jag pushar. Hur kan jag vara den enda på hela SvS som pushar vidare än AK/QQ(JJ)+ i den här spotten? Vad gör ni andra med t.ex AQs, 99 etc - 3bettar ni inte det från SB? Synar ni 4-betten?

image.png.67b35fbb709495b44df216ff08ab5d04.png

Länk till kommentar

Kollar rätt mycket på listan över de spelare man spelat mest mot för att få en känsla för hur man står upp mot regs med målet att ha så mkt grönt som möjligt och blir överlycklig när jag lyckas stacka nån på röda listan. Är back > 1000 kr mot 5 av 15 på topplistan över spelade händer (trackat, ser säkerligen sämre ut inkl iPad) och mitt stora mål är att vända backet mot följande.

JedicGoesMod: Såklart. Delvis en legacy-produkt för gav för mkt action när jag började spela OCH tror fan att det EV-justerat är jäkligt nära B/E. 

RobustTilt: Den där snubben äger mig faktiskt duktigt. Hade lyckats få ner honom mot B/E men droppat ner igen nu och då har jag ändå turat mot honom. Mitt enda hopp är att han verkar leva för att fånga mina bluffar annars hade det varit helt kört.

FritzManitz: Skulle säga att även han äger mig. Backet är väl primärt en preflop-effekt av att jag spew-pushat och sen 4-bettar han mig djävulen och sitter alltid på stål vilket är som kryptonit för mig.

LatexAllergikern: Äger mig också och verkar vara stört omöjligt att vinna en större pott. Var tvungen att gå in och titta om jag hade vunnit en enda pott av dignitet mot honom och det hade jag faktiskt!

WallBreaker: Verkar inte spela längre men är väl i samma kategori som Jedic - gav för mkt action när jag började spela.

Länk till kommentar

i enlighet med SvS regler om vilka händer man får vara all-in pre med

😂😂  😂😂  😂😂  😂😂  😂😂  😂😂 

Länk till kommentar

20 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Konsums säkerhetsansvarige kommer inte sova gott inatt

image (1).png

Hahhaha ❤️ den bjuder jag på! Konsum är meddelade att dom kan andas ut inatt och iaf imorn, då jag lyckades vinna allinsen på /20 och förlora dom på /5 och /2 en sån kallad nivåturare för aftonen

• Like 2
Länk till kommentar