peekka Postad 29 Januari Rapport Postad 29 Januari 1 timme sedan, säger emiiii : Whut.. Jedic är bland de tightare regsen postflop. Ser nästan aldrig honom med annat än värde. Handen ovan är ju obv missclick. Haha ja, det är nog med största sannolikhet ett missclick... Men om FI är en 19/11 spelare så är super mega nutz enda utvägen more or less. Citera
stefanovic Postad 29 Januari Rapport Postad 29 Januari 3 timmar sedan, säger emiiii : Whut.. Jedic är bland de tightare regsen postflop. Ser nästan aldrig honom med annat än värde. Handen ovan är ju obv missclick. Han tank syna den så det var absolut inte någon missclick. 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 Januari Författare Rapport Postad 29 Januari Det sitter fler hög vpip-recs än någonsin vid borden och jag blöder som ett öppet sår. Det känns som att de blivit mer passiva än någonsin tidigare och de allra flesta är ärke-nits när de går i offensiv mode men så har man alltid 87 händer att gå på och ser VPIP @ 57 och tänker att dåren kan ha lite vad som helst. När det kommer till svaga regs är det så lätt att ta beslut. Man vet att det finns en tankeprocess man kan följa och man har relevant data men de här fiskarna är som gåtor för mig. Citera
Johan_Beta Postad 29 Januari Författare Rapport Postad 29 Januari Varit så jäkla ducktig hest också och inte släppt fram MatsJonsson vid ett enda tillfälle och det här är tacken. Citera
Johan_Beta Postad 31 Januari Författare Rapport Postad 31 Januari Kommer jag skicka ett vykort med min vinstgraf fastgemad till Babushka denna månad? Nej, troligen inte. Är jag glad över att vara plus med Jedic? Ja, det är jag. Dåligt fiskspel och väldigt få stora potter spelade. Vi kämpar på. 2 Citera
Johan_Beta Postad 2 Februari Författare Rapport Postad 2 Februari Fick feeling igår när familjen lagt sig och 12-tableade fram till kl 4 samtidigt som jag drack calvados and mistakes were made 1 Citera
Johan_Beta Postad 2 Februari Författare Rapport Postad 2 Februari Så här avslutade jag kvällen, håll till godo 1 Citera
Johan_Beta Postad 3 Februari Författare Rapport Postad 3 Februari Det är något som fullständigt gått sönder på NL 2. Det spelas inga stora potter definierat som w/l +100bb. Jag har spelat 12 bord två kvällar i rad och man ser inga stora stackar på borden. Var är AK/QQ+-racen pre? Var är nöt vs 2nd nöt? Var är de krossade essen? Var är de missade dragens sista kula? Var är tilt-händerna? 1 Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari Gör mitt bästa för att de Coop-anställda ska kunna sova gott om natten. För tunn value-raise? 1 Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari Hittills har inte en enda person haft som strategi att vinna pengar genom att mörda 3-bets med tunna 4-bets på Svs men jag tänkte ändå att jag måste sätta ner foten och visa vem som bestämmer och det blev så även denna gång att niten i slutändan bestämde. 1 Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari (redigerade) Jag tänkte att niten noterade att jag gav mig själv fold-möjlighet mot OP och därför valde en lös 5-betslinje för att straffa mig som nits brukar göra men just i det här fallet var det inte så. Redigerad 7 Februari av Johan_Beta Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari Satt och funderade på det här med Jedic och hans spelvanor. Han loggar in på morgonen och och loggar sedan ut för gott tidig eftermiddag vilket talar för att han har någon form av normalt liv som kräver hans uppmärksamhet kvällstid. Har tre tänkbara scenarios. Det lyckliga scenariot: Han lämnar sina barn på förskolan på morgonen, grindar och sen hämtar dem igen på eftermiddagen. Sedan ägnar han resten av dagen åt att vara en fantastisk far och make. Det som talar mot det här scenariot är att det är helt urspårat att grinda NL 2kr heltid med en familj. Det halvljusa scenariot: Han lever ensam i sin etta i Bandhagen och ägnar sina kvällar åt rollspel utklädd till korsriddare. Det mörka scenariot: Han kliver på grinden direkt när han kommit hem från ett slitigt nattjobb och avslutar grinden tidig eftermiddag för att han måste få 3-4 timmars sömn innan han ska ta på blåstället igen. Helgkvällsgrinden försvinner bort i en Arboga X-tra stark-dimma. 2 Citera
Ola Brandborn Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari Vad sägs om en pensionär som gillar att ta sig ett lir innan det är dags att laga middg till frun/mannen som snart kommer hem från jobbet, och därefter kolla på teve tillammans? Citera
Dinousarien Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari 6 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Vad sägs om en pensionär som gillar att ta sig ett lir innan det är dags att laga middg till frun/mannen som snart kommer hem från jobbet, och därefter kolla på teve tillammans? Ändå inte helt orimligt med tanke på rangerna som spelas 👍 Citera
z4muz Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari 2 timmar sedan, säger Johan_Beta : Gör mitt bästa för att de Coop-anställda ska kunna sova gott om natten. För tunn value-raise? Vad vill du uppnå med att stoppa in 168bb på flopp? Har du någon aning om varför du gör som du gör? Och vad du vill/försöker åstadkomma på flopp med den här linjen? Blir väldigt nyfiken hur tankarna går. 2 1 Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari 9 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Vad sägs om en pensionär som gillar att ta sig ett lir innan det är dags att laga middg till frun/mannen som snart kommer hem från jobbet, och därefter kolla på teve tillammans? Han grindar om dagarna för att kunna skämma bort sin yngre arbetande hustru med goda middagar och presenter när hon kommer hem från jobbet. Blir rörd bara av att tänka på detta. Måtte det förhålla sig på detta vis! Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari 1 minut sedan, säger z4muz : Vad vill du uppnå med att stoppa in 168bb på flopp? Har du någon aning om varför du gör som du gör? Och vad du vill/försöker åstadkomma på flopp med den här linjen? Blir väldigt nyfiken hur tankarna går. Pushade allin handen innan på liknande vis för att vara rolig och nu när jag floppade öppet stegdrag mot en range jag inte tror innehåller Qx blev det för lockande att göra det en gång till. Plot twist: visade sig att jag hade T9s clubs och inte JTs clubs. 1 Citera
Johan_Beta Postad 7 Februari Författare Rapport Postad 7 Februari 4 minuter sedan, säger Johan_Beta : Pushade allin handen innan på liknande vis för att vara rolig och nu när jag floppade öppet stegdrag mot en range jag inte tror innehåller Qx blev det för lockande att göra det en gång till. Plot twist: visade sig att jag hade T9s clubs och inte JTs clubs. Mot samma spelare alltså Citera
Rhetoric Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari Jävla tjôt om denna JEDIC. Hur är han som spelare? Sopreg? Top 3? Svårt att avgöra bara på hur ni talar om denne. Jag vill också vara med i metaleken Citera
Yxel Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari Han är tidernas crusher. Jag tror han är daytrader som varvar trades med poker. Kan behövas fyllas på i kistorna om man spekulerar i memecoins. Citera
Babushka1 Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari 29 minuter sedan, säger Yxel : Han är tidernas crusher. Jag tror han är daytrader som varvar trades med poker. Kan behövas fyllas på i kistorna om man spekulerar i memecoins. Det är för stor spread mellan traders och korsriddare. 1 Citera
z4muz Postad 7 Februari Rapport Postad 7 Februari 3 timmar sedan, säger Johan_Beta : Pushade allin handen innan på liknande vis för att vara rolig och nu när jag floppade öppet stegdrag mot en range jag inte tror innehåller Qx blev det för lockande att göra det en gång till. Plot twist: visade sig att jag hade T9s clubs och inte JTs clubs. Då förstår jag! Då blir pushen genast mycket bättre. 🤓 1 Citera
stefanovic Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari (redigerade) Varför i hela friden ska du in veva såhär mot BearGlove? Han sitter ju med mer spänd stjärt än ”hewhomustbenamed” och ”Yxel”. Det är ju bara att kliva direkt så fort han visar tendens till slappa i stjärtmuskelaturen. Redigerad 8 Februari av stefanovic 1 Citera
emiiii Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari 12 timmar sedan, säger Rhetoric : Jävla tjôt om denna JEDIC. Hur är han som spelare? Sopreg? Top 3? Svårt att avgöra bara på hur ni talar om denne. Jag vill också vara med i metaleken Han är SvS phil helmuth, bra på att spela mot fisken. Han tillhör imo övre halvan av regpoolen upp till 5/10 iaf.. men bra njäe. På nivåerna nedanför slaktar han säkert. 1 Citera
Recommended Posts