RuoXuan Postad 28 November Rapport Postad 28 November 3 timmar sedan, säger Babushka1 : Kommer i pos mot 3bettaren och spelar djupstackat. Syna>fold. Kall 4bet mot en störig 3bettare från SB vs BTN behöver inte vara så kallt. Men här foldas sällan 💪 Du closear inte action mot en aktiv 4Bettare på BTN. Mår jättebra att folda här. 1 Citera
Babushka1 Postad 28 November Rapport Postad 28 November 9 minuter sedan, säger RuoXuan : Du closear inte action mot en aktiv 4Bettare på BTN. Mår jättebra att folda här. 1 Citera
Johan_Beta Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November 4 timmar sedan, säger Babushka1 : Den är rätt vild imo 😂 du gör ju aldrig det med 44, eller 43s, A3s. Du får sällan syn av sämre händer. 56o är en bättre hand att gå bananas med än 66. Hade hellre låtit honom skjuta på och synat ned men det kräver mer bollar på ett vis🙂 Nu tog jag linjen för att vara dryg mot honom men t.om. jag synar här. Sen är det väl i praktiken inte så vilt som det ser ut - har ju i bakhuvudet att han "bara" kanske har hälften av alla PPs i 3b och säkert checkar några händer som slår mig så worst case tror jag det är en freeroll om han synar pga superhög fold% och skulle inte bli förvånad om jag får se en del A-herocalls. Sen vet jag ju att han kommer att försöka ta mig till blufftown eller valuetown när han börjar betta och tycker han är rätt bra på att pressa på i rätt lägen så givet mitt usla postflops-spel har säkert pushen superhögt ROI i förhållande till syn. Jag måste verkligen ta tag i mitt syn-spel och jobba bort alla dessa töntpushar jag håller på med. Citera
Johan_Beta Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November Hade en sårbar hand och Macke pushade mig inte av den utan sköt ett litet skott och stängde sen ner. Var helt överlycklig när jag utan mankemang fick ta den till SD. Kändes fan som att han lät mig få den. Börjar han få faderskänslor för mig månne? Citera
Johan_Beta Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November 6 timmar sedan, säger Markus8000 : Använder samma handbok som du men i min står syn > lägg > allt in på turnspelet. Förklaringen är att allt in effektivt rensar bort alla händer du vill ska fortsätta stoppa in deg. Det påminner inte så lite om att försöka idka älskog en sen krogkväll. Du väljer här alternativet att chansa på snyggaste bruden och dessutom fråga om stora programmet direkt. Jag skulle dock gärna vilja öppna huven hos mjäkbettarna och kolla på händerna. Min gissning är följande: Turn: 75% "nöt". 2% high val, 20% random drag, 3% pure bluff. River: 92% nöt, 8% bluffar (primärt av spelare på mild tilt) Används garanterat primärt som ett pottmasseringsverktyg ELLER för att få se river billigt. Jag är beredd att dö på den här kullen men ska absolut syna framgent för att prove my point. Citera
Johan_Beta Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November Small sized bet kvar - inte bluff. Hoppas kunna göra fler observationer framöver. Citera
Johan_Beta Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November Började spela NL5 och hade sju bord uppe och sen kort därefter 1. Switchar över till NL2 och har 8 stabila bord i >2 timmar m firrar o allt. Bord startas upp igen på NL5 så switchar för att sen vara nere på 2 igen. Ska jag sätta mig i kö måste jag battla Depo el Scurra HU på 4 bord. Stäng ner 5-borden och skapa en väntelista kära Svs. 5-borden skapar noll stabilitet och är hela tiden i fiskjakt-mode med ideliga breakdowns. 1 Citera
Markus8000 Postad 29 November Rapport Postad 29 November Den 2024-11-28 kl 09:38, säger Johan_Beta : Frågan är väl hur mkt bluff/sämre händer-deg det faktiskt kommer in på river när jag synat en raise, en mjäkbet och nu har utmärkta potodds att få investera mina sista kronor och hur mkt jag ger er brain-boys en freeroll. Men ja det är väl säkert syn som är spelet, aldrig får man pusha längre Jag tror det är ett misstag att tro gemene 2.5/5-reg bluffar i synnerhet river med rätt frekvenser. Det är den enskilda gatan folk spelar sämst på, som jag sett i alla fall. Sånt borde ni alla med hjälpprogram kunna se också. Kanske helt ute och cyklar men är iaf nyfiken på om nån reg har rimlig fördelning bet/raise turn kontra river och inte är supertight. Det kan sen i sin tur vara någon slags mänsklig faktor. På turnbluff har du trots allt chansen att fru Fortuna kommer till räddning. 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 November Författare Rapport Postad 29 November Siffrorna ger väl viss guidance men det är svårt att se exakt av flera olika skäl. Alla regs har väl en bluff-frekvens för 50vpip recs och en för 20vpip regs. Vissa skjuter tunna v-bets, andra inte. Siffrorna påverkas av om du explo-bluffar i bra spots eller dåliga och samma sak för v-bets. Du kan ex springa på en rec som aldrig bluffar men har samma stats som en storbluffande lag på river. Har gjort lite egna Macgyver-skattningar av hur siffran ska se ut och för 19 av 20 regs kan du ju glömma bort begreppet bluffcatcher. Vissa regs som tex Jedic, Motriggsson mfl har helt sinnessjuka stats som jag inte ens skulle kunna komma upp i med enbart values. Personligen har jag jobbat rätt hårt för att komma nära vs regs på sistone men tkr nästan man behöver pusha sig själv mot spew för att uppnå det men det kan ju ha andra orsaker kanske. 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 November Författare Rapport Postad 29 November När ska nit-fyrbettare lära sig att fru fortuna såklart hatar dem? Satt och garvade mig harmynt när åttan kom 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 November Författare Rapport Postad 29 November Folk måste verkligen sluta checka nötterna till mig 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 November Författare Rapport Postad 29 November Tycker många tags med nästan obefintlig bluff-frekvens tar väl optimistiska värdelinjer 1 Citera
Johan_Beta Postad 29 November Författare Rapport Postad 29 November Läste dumt nog en artikel som skrev att SB här hade NUT ADVANTAGE och skulle gå STORT och det gjorde SB och SB hade nut advantage. 1 Citera
RuoXuan Postad 30 November Rapport Postad 30 November @Babushka1 gratiscoaching verkar betala av sig vid borden.. Citera
Johan_Beta Postad 30 November Författare Rapport Postad 30 November 3 timmar sedan, säger RuoXuan : @Babushka1 gratiscoaching verkar betala av sig vid borden.. Men rullen fick jobba hårt igår, det hade du gillat att se ruo. Slutade plus lol - tror du jag var över eller under ev? Citera
Babushka1 Postad 30 November Rapport Postad 30 November 7 timmar sedan, säger RuoXuan : @Babushka1 gratiscoaching verkar betala av sig vid borden.. Citera
Johan_Beta Postad 30 November Författare Rapport Postad 30 November Var snälla nu gubbar, livet är kort och meningslöst 1 Citera
soldado9 Postad 30 November Rapport Postad 30 November 13 timmar sedan, säger Johan_Beta : Men rullen fick jobba hårt igår, det hade du gillat att se ruo. Slutade plus lol - tror du jag var över eller under ev? Kung Jonsson. Finns inget bättre i världen än när ruo får se gemene rec gå robusta gulo. Då sitter han där med sin 40BB stack på 5 NL och myseR och tycker han är skitbra. Hämtade igen min monkeytilt på en vecka, hoppas det är lugnt för ruo. #saybigNONOtopatetiskamänniskor 1 Citera
Johan_Beta Postad 1 December Författare Rapport Postad 1 December Doktor Jonsson stänger sista 50k-handsmånaden för länge. Huset strax färdigrenoverat så snart väntar en återkomst till det sociala livet på helger och löneslavande på vardagar. Spelat riktigt uselt även för att vara jag och haft mkt fokus på weird/fun factor. Genomgående usla linjeval mot min nemesis Macke vilket varit pinsamt. Grisback mot topp 5 regs. Legendarer utanför topp 5 (RebGoaten: +504, Macke: -3 329, STM -265, RobustTilt +785). Dubbla rader pga nya importer men excel ger mig NL5 @ 3,11 AI Adj BB/100 och NL2 @ 13,20 2 Citera
RuoXuan Postad 1 December Rapport Postad 1 December 3 timmar sedan, säger soldado9 : Kung Jonsson. Finns inget bättre i världen än när ruo får se gemene rec gå robusta gulo. Då sitter han där med sin 40BB stack på 5 NL och myseR och tycker han är skitbra. Hämtade igen min monkeytilt på en vecka, hoppas det är lugnt för ruo. #saybigNONOtopatetiskamänniskor Förstår att du fortfarande lider av dina sviter från när du blev gulad ända till solen av Mohamad. Tog så hårt på dig att du stängde din DB. Som man bäddar får man ligga ditt lilla patrask. Och för att klargöra var min kommentar inte direkt riktad mot dig @Johan_Beta men det förstod du säkert. BIGDAURA är och förblir #HAMNOI. Citera
Johan_Beta Postad 1 December Författare Rapport Postad 1 December 20 minuter sedan, säger RuoXuan : Förstår att du fortfarande lider av dina sviter från när du blev gulad ända till solen av Mohamad. Tog så hårt på dig att du stängde din DB. Som man bäddar får man ligga ditt lilla patrask. Och för att klargöra var min kommentar inte direkt riktad mot dig @Johan_Beta men det förstod du säkert. BIGDAURA är och förblir #HAMNOI. Jo jag fattade det, riktade bara en stilla önskan om en glad klassiskt toxiskt manlig miljö där vi kallar varandra för bögar och garvar lite. 4 Citera
soldado9 Postad 1 December Rapport Postad 1 December 7 timmar sedan, säger RuoXuan : Förstår att du fortfarande lider av dina sviter från när du blev gulad ända till solen av Mohamad. Tog så hårt på dig att du stängde din DB. Som man bäddar får man ligga ditt lilla patrask. Och för att klargöra var min kommentar inte direkt riktad mot dig @Johan_Beta men det förstod du säkert. BIGDAURA är och förblir #HAMNOI. Ah eller att jag inte har så mycket för att dela med mig av mitt liv för människor som bara finner glädje genom andras misslyckande. Hur mår du egentligen? 1 Citera
lamern Postad 1 December Rapport Postad 1 December jag är gammal nog att minnas pokerforums storhetstid när svs micros tre titaner hade aktiva dagböcker. sen kom ruo på besök i latex dagbok, mohammed kunde inte låta bli att spela bigd en natt och nu har akassans hanterare kommit i kapp jonsson 😪 1 2 1 Citera
Johan_Beta Postad 1 December Författare Rapport Postad 1 December 1 timme sedan, säger lamern : jag är gammal nog att minnas pokerforums storhetstid när svs micros tre titaner hade aktiva dagböcker. sen kom ruo på besök i latex dagbok, mohammed kunde inte låta bli att spela bigd en natt och nu har akassans hanterare kommit i kapp jonsson 😪 Jag levde på lånad tid. Hoppas att Mohamad köpte en riktigt fet guldlänk för pengarna så att robusten inte var helt förgäves. 1 Citera
Recommended Posts