Gå till innehåll

MatsJonssons inte så galna äventyr


Johan_Beta

Recommended Posts

23 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Var äntligen på väg mot en OK plus-session men Sista Bussen hann gå. Veka, veka MatsJonsson. Har ni nån koll på den gubben?

image.png.05cd309c93299d6cb86ffc7c2e44c27f.png

image.png.3c95aa45b93221b77ab7208569f675a6.png

Jag tycker att du misshandlar handen Queen of SpadesJack of Spades. Blev det bara så, eller var din tänkta linje egentligen något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Mohamad är min nya favorit för helvete vad han bjuder upp till dans. Fan vad roligt det hade varit med mer sån här testo-poker snarare än den här 'stirra på hyresavin'-pokern som alla regs håller på med.

image.png.b9729b30dbf4666ff375a44d0788f704.png

image.thumb.png.467c98bccf09611edcd9dff38ee721b9.pngimage.png.532478bd0f24253e6d2826433a03a477.png

Indeed. Otrolig spelare att ha vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Den är 100% enligt min förmodat usla overall game plan. Vad är dina tankar?

Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flop.

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lobo :

Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flopp

Vår hand kan definitivt shovea på flopp, inte säker på hur stor del av vår range kan det. Villain lär ju inte ha 99-JJ full frekvens då de främst bara callar 3betten. In game tror jag shovear flopp även fast jag denna hand kan vara mys att checka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lobo :

Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flop.

Tycker jag låter som ett tunnt argument. Vi har massor av combos vi gärna shovear (AQs (AQs spader), AK spader, KQs non spader, tre set, non spade QQ-AA, JTs ( missar säkert nån) men QJs & AJs spades och QQ-KK med 1 spade tycker jag är perfekta att biffa upp check-rangen med eftersom de tål turn/river-kort så otroligt bra och induce bluffs/semibluffs.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Tycker jag låter som ett tunnt argument. Vi har massor av combos vi gärna shovear (AQs (AQs spader), AK spader, KQs non spader, tre set, non spade QQ-AA, JTs ( missar säkert nån) men QJs & AJs spades och QQ-KK med 1 spade tycker jag är perfekta att biffa upp check-rangen med eftersom de tål turn/river-kort så otroligt bra och induce bluffs/semibluffs.

Nu spelar jag bara 100bb, men är inte en 5betrange på 10% väl optimisiskt även på 200bb? Vad är Villains 5betcallrange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger Lobo :

Nu spelar jag bara 100bb, men är inte en 5betrange på 10% väl optimisiskt även på 200bb? Vad är Villains 5betcallrange?

Jag missuppfattade faktiskt pos på Fi och gick ett hack för högt på 5b-range så QJs borde inte varit där. Min bild är att många 4b-ranges har ett extremt skevt ratio mellan nöt-nöt och skräp... och när de sen 4b skräp hänger många i. Men framförallt handlar det om att defenda min 3b-range

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Jag missuppfattade faktiskt pos på Fi och gick ett hack för högt på 5b-range så QJs borde inte varit där. Min bild är att många 4b-ranges har ett extremt skevt ratio mellan nöt-nöt och skräp... och när de sen 4b skräp hänger många i. Men framförallt handlar det om att defenda min 3b-range

Såg mohammed 5-betskeppade 22 och jag synade ATs på tilten. Vet inte vems spel som är sämre i gto labbet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte spelet igår kväll var så jäkla grisigt hetsigt (spelade 1 miljon stora potter) så testade att dra ner på alla öppningsranges/3branges och tightare spel postflop och det kändes nästan som jag slagit in en cheat-code. Är det så här mysigt Yxel har det varje kväll? Hade helt sjuka 16,4 i VPIP

image.png.af5ae30611e5c42068da8e866a743487.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Tyckte spelet igår kväll var så jäkla grisigt hetsigt (spelade 1 miljon stora potter) så testade att dra ner på alla öppningsranges/3branges och tightare spel postflop och det kändes nästan som jag slagit in en cheat-code. Är det så här mysigt Yxel har det varje kväll? Hade helt sjuka 16,4 i VPIP

image.png.af5ae30611e5c42068da8e866a743487.png

Brukar lägga som strategi att börja sessionen att spela som Yxel för att avsluta spela som en soldado9/Välhängd på primetid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade någon slags idé om att mixa ubertight och uberlöst under sessionen vilket fick konsekvensen att jag aldrig hade någon aning om var jag var och mitt i allt detta skulle en försmådd Yxel återupprätta sin heder genom att LAG-fyrbetta och gjorde helt sjuka grejer som att visa upp 1 kort när han pushade all-in.

Hade också någon idé om att jag skulle syna ner folk så blåste 200bb på ett tredje par och massa andra herocalls. Det här är nog det sämsta jag spelat på månader

image.png.c624de1824a600f19786bef83a7f34a5.png

Redigerad av Johan_Beta
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till alla trogna dagboksföljare som kastat allt åt sidan för att hjälpa gamle Mats med datorn, se nedan lista med dem jag vill rikta ett särskilt stort tack till: 

Har blivit tvungen att spela från padda vilket är en helt galen upplevelse. Man kastas till ett bord när det är dags att ta ett beslut - så yrvaket behöver man som en slags rainman-figur processa allt som hänt på bordet sen man var där sist och när man sen pushat all-in färdas man i ljusets hastighet till ett annat bord där en 73o behöver ens omvårdnad och sedan blixtsnabbt till ännu ett bord där man tvingas checka turn i en 3-way limpad pott och sen tillbaks till vad man tror kanske är det gamla allin-bordet men man känner inte igen sin stack för den har ett misstänkt jämnt belopp och PokerLasse (var det han vi var allin mot?) verkar sitta och flina. Vann PokerLasse handen? Gick vi in som favoriter och blev utdragna eller var vår hand död till att börja med? Vad hade han? Inga svar går att få i efterhand, det är som att handen försvunnit iväg ut i rymden.

Redigerad av Johan_Beta
  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...