Gå till innehåll

KINGVON spinner svsrulle


KINGVON

Recommended Posts

12 minuter sedan, säger RuoXuan :

Imponerande volym! Hade varit intressant att se en graf sen dagboksstart.

Yes!, kmr lite summeringar så småningom varannan vecka eller något kan väl vara lämpligt köra , då kan jag slänga upp lite smått och gott ni vill se, håll utkik!

är du inte inne och härjar något vid borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger KINGVON :

Yes!, kmr lite summeringar så småningom varannan vecka eller något kan väl vara lämpligt köra , då kan jag slänga upp lite smått och gott ni vill se, håll utkik!

är du inte inne och härjar något vid borden?

Ok ok!

Spelar dagligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger RuoXuan :

Ok ok!

Spelar dagligen. 

åfan, lycka till!

 

Vi filtrerar bort /1 för denna gång och kör 200bb /2 och 100bb /5 framöver, tänkte jag ger det iaf en 5k eller något beroende på hur det känns. Blir man totalt bortdribblad av fullblodsproffsen är det bara stoppa tillbaka /1 inte mer än så!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen hoppla som ett brev på posten! kom hem från lunch tidigare idag och det luktar jävel som att någonting har brunnit, nå visade sig vara det kära nätagget som gett upp (man får skylla sig själv för den relativt korta livslängden pga att den står och går hela tiden) 

Får hjälp att fixa det rätt fort, då är det grafikkortet som väljer att göra färggranna mönster över hela skärmen sen frysa och man måste stampa strömbytaren för att starta om den igen. 

Så polaren som är kunnig om datorer, visade att man kunde koppla bort graffikkortet via enhetshanteraren lite snabbt bara och köra via moderkortet som nödlösning kortsiktigt men att ny dator behöver införskaffas. Diskar osv ska det bara vara att tömma över i nya sen!

 

Datorn har sett sina bästa år och har ett par år på nacken, så nu tänkte jag om någon kunnig kan tipsa vad man bör köpa? Jag tänker väl att det är ingen ide att köpa en stationär dator nå mer? Jag kmr slösurfa, kolla film och spela poker inga dataspel eller något.

Sen har jag 2x 27' skärmar nu, kanske räcker med en större till laptop? 

Så det jag behöver för att summera är en vettig laptop som kan vara en trogen några år + en ny skärm? 

Är helt grön inom området, men behöver ingen överdriven dator och inget skräp heller så vet inte vad som är rimligt lägga 10-15k? Kom gärna med några tips att länka om ni har lite tid över och egen erfarenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller skärm kan jag iaf tipsa om att köra 5120x2160 upplösning. Detta gör att du kan köra "native" upplösning på borden och få plats med 15 st exakt. 5x3.

Om man kör native då slipper man ju resize på borden och allt blir pixelperfekt och mer tydligt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5681394
Denna skärm hade jag personligen köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5681394
Denna skärm hade jag personligen köpt.

Jaså de hade du vilka nivåer kör du på då!"? :D:D :D Driver bara med dig AML Du är en av mina top skribenter här på PF. Dock kan du ta o köra upp dom där solversa nånstans om du ska bli nåt på poker! 

sry lite full

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Full rebuild igen... flera veckors stenhård grind, sen ny dator + skärm så är man tillbaka på ruta 1 igen (och då köpte jag en som kostade mindre än hälften av du länkade).

Får hoppas på en smoothsailing igen, senaste dygnet var allt annat än det. #rollzontables

Alltid misär med oberäknade utgifter som inte är alltför billiga, då man dessutom för mindre än ett halvår sen la sina livs besparingar på en handpenning :D

Redigerad av KINGVON
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det börjar bli dags att springa någorlunda normalt snart, inte jätteskoj springa 15 inköp under ev under kvällen/natten när man ska bygga lite rulle på /1 #goodtimes.
Börjar på riktigt bli ganska löjligt

FITTSPEL.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger KINGVON :

Känns som det börjar bli dags att springa någorlunda normalt snart, inte jätteskoj springa 15 inköp under ev under kvällen/natten när man ska bygga lite rulle på /1 #goodtimes.
Börjar på riktigt bli ganska löjligt

FITTSPEL.png

Det kommer och går ( flytet ). Så länge du håller ihop ditt spel och spelar hyfsat när det i perioder går segt så kommer det ju gå mycket bra för dig det är jag övertygad om.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 minuter sedan, säger massive :

Smutsigt. Smutsigt är ordet vi letar efter i den här handen Herr Von :)

 

Sprang inte du dåligt btw? ;) 

Du har ju suttit vid mina bord ikv så du har väl sett hur jag springer, 500ingen du setupade grisfisken på hade ju sitt ursprung nånstans ifrån också :D

Men visst hade tur i en hand, sorry!

 

hahaha kollade igenom den nu, kom ihåg jag satt och höll på beställa mat på telefonen. Sen kollar jag upp och sitter med ninjadrag och får bet emot mig, inget minne om vad som hände tidigare gator ser ju fruktansvärt grisigt ut nu när man ser det 

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger aml :

Det kommer och går ( flytet ). Så länge du håller ihop ditt spel och spelar hyfsat när det i perioder går segt så kommer det ju gå mycket bra för dig det är jag övertygad om.

Jo så är det ju och det är jag medveten om, därför jag inte har lagt nån större vikt vid det förens det börjar bli rejält jävla tömmande så börjar smyga på sig mer och mer.

Sen börjar det bli en bra jävla bit över 100k händer också det har sett ut sådär varenda session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att svartlistas är en kvalitet stämpel. Mörkret ger skydd åt motståndet. Vid lägerelden exponerar vi spöket laban. Ta dig ut på en lärofärd i den mörka skogen och gör dig vän med alla varelser(monster). Viva revolutionen!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger speccan :

Att svartlistas är en kvalitet stämpel. Mörkret ger skydd åt motståndet. Vid lägerelden exponerar vi spöket laban. Ta dig ut på en lärofärd i den mörka skogen och gör dig vän med alla varelser(monster). Viva revolutionen!

Gillar balansen mellan raseri och poesi inlägg, mycket vackert!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

6 timmar sedan, säger massive :

Smutsigt. Smutsigt är ordet vi letar efter i den här handen Herr Von :)

 

Sprang inte du dåligt btw? ;) 

Vad är det för "justeringar" du har gjort i ditt spel när du slaktar en sån här hand från början till slut? 

Redigerad av RuoXuan
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger RuoXuan :

 

Vad är det för "justeringar" du har gjort i ditt spel när du slaktar en sån här hand från början till slut? 

rimligt spel om vi antar att det sitter sprutfisk i sb/bb . Turn är diskutabelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger speccan :

Att svartlistas är en kvalitet stämpel. Mörkret ger skydd åt motståndet. Vid lägerelden exponerar vi spöket laban. Ta dig ut på en lärofärd i den mörka skogen och gör dig vän med alla varelser(monster). Viva revolutionen!

Hahah kanske ska dra ner på vardagsslajfandet mannen :D!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lasery :

rimligt spel om vi antar att det sitter sprutfisk i sb/bb . Turn är diskutabelt

Är väl mer rimligt att isolera mot grisfisk i SB/BB än att gå multiway. Osannolikt att en sån spelare skulle ta hänsyn till om det 3Bettats pre eller ej. Ännu större anledning att 3Betta när det 3x öppnas också.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger KINGVON :

Du har ju suttit vid mina bord ikv så du har väl sett hur jag springer, 500ingen du setupade grisfisken på hade ju sitt ursprung nånstans ifrån också :D

Men visst hade tur i en hand, sorry!

 

hahaha kollade igenom den nu, kom ihåg jag satt och höll på beställa mat på telefonen. Sen kollar jag upp och sitter med ninjadrag och får bet emot mig, inget minne om vad som hände tidigare gator ser ju fruktansvärt grisigt ut nu när man ser det 

Nämen du är skitirriterande att ha vid borden, men såklart går det inte att undvika att sitta med dig när du trycker så jävla mkt volym. :)

Bra spelat överlag Von, och avundsjuk att man inte har möjlighet (och polsk dunderhonung nog ;) ) att trycka lika mkt händer! Sover du någonsin? :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger RuoXuan :

 

Vad är det för "justeringar" du har gjort i ditt spel när du slaktar en sån här hand från början till slut? 

Nämen grattis Ruo!

Inte bara lyckas du krysta fram en dryg och nedlåtande kommentar helt utan anledning eller syfte, den totala frånvaron av förklaring till varför jag slaktar handen, förstärker effekten, och adderar ett nytt lager av nyans i vilken surtrasa till kommentar du lyckas knappa ner på ditt nedsaggade tangentbord, där nånstans mellan reg-battles och kliande på pungen.

 

Jag känner mig på gott humör denna morgon varav kommentaren från Ruo får 7/10 sura rönnbär i betyg.

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger massive :

Nämen grattis Ruo!

Inte bara lyckas du krysta fram en dryg och nedlåtande kommentar helt utan anledning eller syfte, den totala frånvaron av förklaring till varför jag slaktar handen, förstärker effekten, och adderar ett nytt lager av nyans i vilken surtrasa till kommentar du lyckas knappa ner på ditt nedsaggade tangentbord, där nånstans mellan reg-battles och kliande på pungen.

 

Jag känner mig på gott humör denna morgon varav kommentaren från Ruo får 7/10 sura rönnbär i betyg.

Under vissa perioder måste man med hårdhet mejsla fram dugliga pokerspelare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger RuoXuan :

Under vissa perioder måste man med hårdhet mejsla fram dugliga pokerspelare.

Jag håller med. Nedlåtande å drygsura kommentarer har ju bevisligen mejslat fram mången duktig pokerspelare.

Framför allt dom dåliga/hobby pokerspelare som lurkar forumet och tycker tröskeln redan är hög inför att skriva och få feedback.

Dom gynnas verkligen, och det allmänna klimatet gynnas också här på forumet, av kommentarer som din.

Som sagt 7/10. Fortsätt med nån mer korkad/dryg/minipitt kommentar så kanske jag höjer betyget nått snäpp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...