Gå till innehåll

NLT - Top pair i battle of blinds


Ugrath

Recommended Posts

Jag har ingen koll på min motståndare som sitter i sb, aldrig sett honom på något bord förut vad jag kan minnas.

 

** Man In The Middle [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- foxmudler sitting in seat 1 with $98.50

- tirona sitting in seat 3 with $58.85 [Dealer]

- Lumpy82 sitting in seat 4 with $47.30

- Ugrath sitting in seat 5 with $97.60

- dahler1337ye sitting in seat 6 with $45.30

- ruffe74 sitting in seat 7 with $16.20 [sitting out]

- dmertic20 sitting in seat 8 with $81.00

- ValkaHe sitting in seat 9 with $152.30

- Gunge sitting in seat 10 with $123.05

 

Lumpy82 posted the small blind - $0.50

Ugrath posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Ugrath: 9:heart: Q:diamond:

dahler1337ye folded

dmertic20 folded

ValkaHe folded

Gunge folded

foxmudler folded

tirona folded

Lumpy82 raised - $2.00

Ugrath called - $2.00

 

Inte en helt kass hand så jag synar eftersom han i princip kan höja med vad som helst.

 

** Dealing the flop: 3:club: 5:heart: Q:heart:

Lumpy82 bet - $1.00

Ugrath raised - $4.00

Lumpy82 raised - $7.00

Ugrath called - $7.00

 

Floppar top pair han betar ut 1 vilket jag tolkar som ett tecken på svaghet och höjer. Då mini-raisar han mig. Jag skulle nog lagt mig om det inte vore för att vi båda faktiskt var i blindsen och därför kanske han gör ett move.

 

** Dealing the turn: J:spade:

Lumpy82 bet - $6.00

Ugrath called - $6.00

 

Han betar ut jag synar för jag har ändå top pair i hu.

 

** Dealing the river: 6:spade:

Lumpy82 bet - $15.00

Ugrath called - $15.00

 

Han betar ut igen och synar man turn får man väl syna river. Funderade faktiskt på fold här men tankarna kom till att det var battle of blinds och att jag inte "kunde" folda mitt top pair.

 

Vad tror ni han har?

Kan jag lägga mig innan river (förutom preflop)?

Borde jag foldat på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng.

 

Antingen preflop (lite weak/tight iofs om han miniraisar) eller efter han re-raisar dig på floppen. Du kanske har bäst hand och han gör en "move", so what? Re-raise brukar innebära att man kan slå Top Pair No Kicker och det är dumt att spela bort en stor summa pengar med en skithand i blindsen bara för att någon *kanske* gör en move.

 

Här har du dock helt fel:

 

Inte en helt kass hand

 

Jo, Q9o är en helt kass hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är varför man skulle vilja lägga Q9o på bb mot bara sb's dubbling. Det är helt klart en medioker hand, och med tanke på HU och ditt positionsövertag är den helt klart spelvärd - den enda frågan är väl ändå hur du ska spela den fr om hans omslag...

 

Först och främst tycker jag att du ska göra en lite större raise när du väl slår om, men om han kontrahöjer dig där igen är det oftast fold som gäller, du kan dock variera dig med att syna ner honom ibland(har du en annan read ska du självfallet spela på den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh klart man synar hur jävla veka är ni egentligen? Q9o går lätt att spela blind vs blind samt att du har pos på snubben och kan förmodligen bluffa ut honom om han missar. Vet inte kanske bara är jag som har svårt att folda min bb mot miniraisar. Men ni kanske har svårt o lira en flop?

Vekt är att syna med skithänder och inte kunna släppa TP utan kicker. Det är så fiskar spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna hand skulle jag göra ett försök att ta potten, höj honom fint på floppen. Synar han där så är det väl bara att hoppas på en nercheckning, onödigt att slösa för mycket chips på en pott som började med en blindsteal. "Don't go broke in an unraised pot" är något jag brukar ha i bakhuvudet...nu var ju iofs denna minraisad, men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min känsla säger att du brukar spela på högre bord Ugrath (?) och att du lägger lite för stor vikt vid "moves". Känns synen pre-flop det minsta svag är den väl ganska självklar men efter re-raisen från hoonm är det nog dags att folda.

 

Eftersom att du inte vet något om honom gömmer det sig en hel del extrema spelstilar i hans "speltypsdistribution" - såsom calling station, maniac osv. och då är ett svagt TP mycket svårspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...