Björnerik Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 8-handed NLT .5/1. Inga spelare sticker ut ur mängden, ganska normalt spel. Både jag of Fi har omkring startstackar (100bb) Jag höjer till 4bb med QsTs i CO efter en limpare, bara knappen synar min raise. pott: 9,5 bb Flop: 6s9hJd. Jag bettar 7 bb som en semibluff med mitt öppna stegdrag, Fi synar. pott: 25,5 bb Turn: As (öppet stegdrag och färgdrag till mig) Hur göra här? Fortsätta semibluffen och betta ut? Hur mycket ska man betta i så fall? Eller checka och hoppas få se rivern "billigt"? check-raisa allin? Citera
Skumdum Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 enkel höjning. A kan va scarekort för synaren. Citera
TjockisBagarn Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 enkel höjning. A kan va scarekort för synaren. inte bara det, om synaren synade med T.ex AK eller annan hög hand och har ett A så kommer han betala riktigt bra på rivern om du drar in din färg/stege, dessutom fick du ju färgdrag nu, ännu bättre semibluff läge! Citera
Björnerik Postad 24 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Okej, ni verkar överens... Hur mycket ska man trycka in på turn då? halvpott? Strax under pott? Pott? Är min semibluff på floppen lagom stor? Citera
Haggisen Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Givetvis måste man variera sina bet men ett knappt pottbett för att ha möjlighet att plocka hem potten där och då är nog vanligast för min del. Citera
Recommended Posts