Gå till innehåll

Starten av slutet


Recommended Posts

Den 2024-08-20 kl 23:40, säger Rhetoric :

väldigt märkligt att samtliga resultat och HHs har skrivits i BB förutom dom två PLO5 händerna! vad är anledningen till det?

 

vad fan hände ens i dom händerna? återberätta gärna action, för jag har svårt att förstå utan förklaring :)

du lyckades missa besvara det här inlägget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-20 kl 23:40, säger Rhetoric :

väldigt märkligt att samtliga resultat och HHs har skrivits i BB förutom dom två PLO5 händerna! vad är anledningen till det?

 

vad fan hände ens i dom händerna? återberätta gärna action, för jag har svårt att förstå utan förklaring :)

Som jag sa då och säger det igen, har inte stöd för omaha i PT för att jag egentligen inte bryr mig om omaha. Lätt spel att krossa och lätt att krossas (har du spelat omaha vet du) och i replayern visas cash inte BB som default inte BB som på borden under spel. 

Som jag kommer ihåg så blev det typ vilda västern preflop som vanligt i PLO5. Spelarbasen är inte speciellt bra och 4 - 5 bettar gärna med allt skräp i det spelet men spelar ingen roll egentligen typ alla händer är rätt lika pre men AAxxx brukar ha fördel postflop vid torra brädor där återstoden av inköp ofta trycks in. 

Spela lite PLO5 själv så får du bättre grepp om hur givarnas betingmönster ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, säger aml :

20bb/100 är bra! hur har månaden gått hittils ?

 

Tack 🙂 jag tror jag ligger ca 1500 bb + denna månaden. Springer bra helt klart. Men jag måste finna balans i livet. Sover dåligt, äter inte så bra, mycket med annat i livet nu och samtidigt känner jag mig stressad för att få in volym.... Ligger långt efter dom 20k händer jag borde fått in hittills denna månaden. Får se om man kan köra monsterpass till helgen men alltid nåt som dyker upp.... Kanske tar en break till månadsskiftet försöker få ordning på lite saker och kommer tillbaka med TYDLIGA mål rörande september och frammåt.

 

Sen idagens hårda tider tycker jag 8 BB/100 är bra. Det är mitt mål i alla fall och det jag alltid räknar med. Då blir man inte så besviken om man springer under sin riktiga wr som troligen är närmare 12-17 BB/100 i mitt fall.

Redigerad av Flamberadraket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Som jag sa då och säger det igen, har inte stöd för omaha i PT för att jag egentligen inte bryr mig om omaha. Lätt spel att krossa och lätt att krossas (har du spelat omaha vet du) och i replayern visas cash inte BB som default inte BB som på borden under spel. 

Som jag kommer ihåg så blev det typ vilda västern preflop som vanligt i PLO5. Spelarbasen är inte speciellt bra och 4 - 5 bettar gärna med allt skräp i det spelet men spelar ingen roll egentligen typ alla händer är rätt lika pre men AAxxx brukar ha fördel postflop vid torra brädor där återstoden av inköp ofta trycks in. 

Spela lite PLO5 själv så får du bättre grepp om hur givarnas betingmönster ser ut.

jag var nog otydlig i min fråga och eftersom min förundran inte besvarades så omformulerar jag frågan: varför visar du inte dina resultat i annat än BBs?

jag är väl medveten av hur spelet spelas, därför jag inte förstod vad fan som skett i dom potterna du postade. måste varit sämsta spelarna i världen som lyckats hopsamlas vid samma bord. jag antog att det var 2/4 blinds, men det kanske var högre? om det var 2/4 eller lägre är det ju helt orimliga händer som visas i korrelation till storleken på potten.

Redigerad av Rhetoric
stavning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Rhetoric :

jag var nog otydlig i min fråga och eftersom min förundran inte besvarades så omformulerar jag frågan: varför visar du inte dina resultat i annat än BBs?

jag är väl medveten av hur spelet spelas, därför jag inte förstod vad fan som skett i dom potterna du postade. måste varit sämsta spelarna i världen som lyckats hopsamlas vid samma bord. jag antog att det var 2/4 blinds, men det kanske var högre? om det var 2/4 eller lägre är det ju helt orimliga händer som visas i korrelation till storleken på potten.

En pokerspelare i din kaliber torde tycka att BB är enklare att förstå wr än i valuta.... Har ingen avsikt att visa nåt resultat i cash, jag är i ständig jakt att utvecklas! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Flamberadraket :

En pokerspelare i din kaliber torde tycka att BB är enklare att förstå wr än i valuta.... Har ingen avsikt att visa nåt resultat i cash, jag är i ständig jakt att utvecklas! 

du har ingen aning om min kaliber, men jag uppfattar att du bara vill vara dryg och nedlåtande i ännu ett inlägg. låt gå! :)

bevisligen skryter du gärna så mycket och ofta du kan, men vägrar visa vilka stakes du spelar eller hur mycket cash du drar in (genom att bara visa BB istället för $).

jag anar ugglor i mossen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Känns som nån jävla kingcobra graf.... Kan man göra en TA på en pokergraf så ska de vcäl se ut såhär ju längre månaden lider..... Downswing på g? Behöver en break från poker..... behöver en kram inga gillar mig :( 

image.thumb.png.9ab017f82e94001770e7b3394541c603.png

Bra där! Att använda en enkel trendlinje är ett effektivt sätt att få en överblick över hur det går, utan att fastna i detaljerna i de dagliga variationerna.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Men jag måste finna balans i livet. Sover dåligt, äter inte så bra

Nånting jag lär fixa också. Viktigt att känna sig klar i huvudet när man spelar och en bättre diet samt bra sömn skulle hjälpa mycket... För mig är det dygnsrytmen just nu som ställer till det, men kommer ordna sig i höst, då jag ska gå på lite kurser på plats ( så det blir upp kl 7 på morgonen ).

Såg nån "pokercoach" eller liknande som rekomenderade fastande bara för att hålla blodsockret under kontrol när man spelade. Vet inte hur bra det skulle fungera dock. Jag har dock slutat röka nu i samband med att jag började med pokern lol , så nånting positivt har ju kommit av det iaf. ( funkar inte springa ut å röka var 30-60 min... )

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Rhetoric :

skumt att du visar potstorleken när det gäller händer som är på €1k men lyckas exkludera hur mycket du vann när du fick Royal Flush! du är bra att att skippa frågor som du inte gillar att svara på också...

?uuid=54147f69-c5b4-5c72-a0b7-23361eaa24

Du ska inte klaga på att bilden är editerad också och att jag således manipulerat en royalflush?!?! 😱 All info utom att det var en royal är irrelevant för inlägget... Vad det var för spel, vem spelarna vid bordet var och främst vad det var för pengar i potten.... 

Jag hade en royalflush som fick gå till showdown det var det enda jag ville posta och sannolikheten för royal är inte större än att du kommer o klagar det är en sak som är jävligt säker i alla fall... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-20 kl 23:23, säger Flamberadraket :

Jag önskar man nickade galnaanlag för o göra rexis pissed men tyvärr inte.... Kör bara € borden nu för tiin men började med 1/2 på SVS nu kör jag 1/2€ om dåligt med action 0,5/1€.

Händer dock att jag sätter mig o pippar både den ena o andra på pokerborden som har outat sig på PF som har förargat mig. Men det gör jag bara för nöjesskull. 

..................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  

18 minuter sedan, säger Flamberadraket :

..................

rätt drygt att svara honom med bara "..................", men ok.

från en sak till en helt annan: varför vägrar du berätta vad som hände i PLO5 händerna? jag var/är uppriktigt nyfiken på hur jävla dåliga dom du spelade mot var. kan du inte bara klistra in handhistoriken här istället för att säga att jag ska raila PLO5 så jag förstår hur det spelas?

och nu till sista grejen: varför är du så emot att visa grafer i cash om du är sanningsenlig med att du reggar €1/2? släng upp en giraff på senaste 25k händerna eller något? om inte annat för att få mig att hålla käften! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, klocksamlingen ännu mera komplett nu :) Överst är smartwatches nederst är traditionella klockor. Den mittersta är den jag använder just nu! Förbättrad ny teknik för att driva klocka med bara 1,8V istället för 3,6 v för dubbelt så lång batteri längd dubbla CPU och möjlighet att kolla på videos, riktigt najs!  

image.png.0f5881a6cbe2a50748abddee46ffdc06.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...