Gå till innehåll

PF.nu har för hårda regler?

Doc

Recommended Posts

thorn, vi tack, vi tackar! :)

Censur är något som vi också har svårt för och försöker hålla en liberal och fri syn på diskussionerna. Det vi jobbar hårt med är att få struktur och sammanhang på forumet så att det ska bli så enkelt att använda och hitta i som det bara är möjligt.

I och med den extrema tillväxten forumet haft så har det natruligtvis blivit svårare, men vi hoppas på att göra ett megaryck under hösten. :)

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker det nästan alltid är bra att de låser trådar då de ger en länk till den tråd som man hänvisas att skriva i. Då får man allt samlat i den tråden och för den som fick sin låst fick servicen att en moderator sökte upp tråden åt honom och han kan posta där alternativt hitta svaret där. Kanon!

Jag tycker inte om forum som kryllar av inlägg där många handlar om samma sak, speciellt om man söker efter nånting och får massor av träffar. Och extra viktigt här där det kommer in så mycket nya inlägg.

Så en eloge till alla moderatorer för att det gör just det jobb som kritiseras i den här tråden.

Länk till kommentar

• 3 months later...
Kan berätta exakt varför jag är glad just nu, så länge som jag postar på forumet behöver jag inte räkna nån Fouriertransform, and that's a fact! :)

- QoS

Vadå!?! Det finns väl inget bättre än en löst fouriertransform? ;)

Underskatta aldrig styrkan hos fouriertransformen...

Äsch, transformers är ju helt ute, He-Man är ju lååååångt mycket fetare!

Länk till kommentar

gamla trådar som bara tangerar vid frågeställningen.

Jag håller med Doc i viss mån. Samtidigt så inser jag vikten av att moderera hårt på ett forum som ständigt får nya användare. Dessutom verkar en del få fler trådar låsta än andra... Själv ska jag erkänna att jag inte lägger mkt tid på att efterforska om frågan redan tagits upp, men om det är en fråga som känns "standard" så lägger jag ned den extra tiden. Däremot tycker jag det är självklart att man försöker lägga trådar i rätt avdelning. Detta har många oerhört svårt för.

Hur som helst, den citerade satsen är viktig. Ofta ser jag att folk får på fingrarna för att de skapat en ny tråd för vad jag anser är en ny fråga, bara pga att en relaterad fråga tagits upp i en annan tråd. Att hänvisa till en gammal tråd för att ställa en tangerande fråga fyller ingen funktion. Om jag kommer på en relaterad fråga och ställer den i originaltråden, så vet jag redan på förhand att min fråga som bäst kommer att få en styvmoderlig behandling. Någon kanske svarar i förbigående, men tråden handlar fortfarande om den fråga som ställdes i original-inlägget. Mitt inlägg blir OT.

Detta är problemet som jag ser det - det finns en motsättning mellan strävan efter att hålla saker samlade på en plats och strävan efter att hålla diskussionerna on topic.

Vid några tillfällen har jag löst det genom att starta en ny tråd då jag tycker att min fråga är tillräckligt självständig, samt att hänvisa till den tråden från den ursprungliga tråden.

Nåja. Hoppas jag har gjort min syn på det hela tillräckligt klar. Nån som håller med mig om min huvudpoäng i det fetstilta stycket?

Länk till kommentar