Gå till innehåll

NLCP - Topptvå mot saftig re-raise


parre

Recommended Posts

CP står alltså för Crazy Pineapple. 5/10 cashgame, No Limit Crazy Pineapple. Suttit vid bordet ett bra tag och har en fin stack på lite över 2000. Stackarna vid brodet har djupnat till i takt med att rebuysen har ökat, vilket jag enbart ser fungerar till min fördel. Har fram till nu spelat mycket bra poker. Ganska löst och rätt aggro, men absolut inte överdrivet. Inte slaskat utan spelat bra.

 

Hur som helst så har jag xQ8 i en pott där någon - ev. jag - höjt preflop.

 

Floppen kommer: Q84 rainbow.

Potten är ca 100.

 

En lösaggro spelare som slaskat rejält betar ut 100.

Jag tänker inte ens utan slår rakt av om till 400 totalt vilket ofta är mitt standardmove mot överaggressiva spelare när jag har bra kort...

Spelaren efter mig, som fram till nu spelat hyfsat tajt, slår om till 1200 tot. Har inte sett honom göra några större bluffar i alla fall. Lösaggro slaskare lägger.

 

Jag har, om jag minns rätt, 1700 kvar i stacken. Om jag slår om kan jag alltså slå om för 900 till. Fi täcker mig.

 

Hur ska jag spela i detta läge? Fold eller all-in? Fi har inte QQ - det är jag rätt så säker på. QQ slår om preflop i detta spel. 88 är inte heller så troligt då jag har en blocker, men risken finns.

 

Vad ska jag göra? Fold eller all-in? Jag tänker inte syna bort mer än halva stacken, så syn är inte ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han inte kan ha 88 eller QQ, skulle han ha kallsynat med 44 preflop?

 

Om han är tight så lär han ju knappast syna med en hand som kan ge tvåpar på den brädan, och jag tror att du kan sätta honom på set när han slår om en bet + raise.

 

Men vette fan om det är för tight egentligen. Jag skulle nog ha gjort en s.k tiltsyn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...