Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Var ska man ta vägen nu? OnGame med schysst RB kanske? Crypto? Stars? Eller ska man rent av stanna kvar på Party iaf, jag kanske vinner BBJ-jackpotten en gång till? :)

Det finns fortfarande "vanliga" bord på Party. Vid en snabbkoll (utan att ha spelat) verkade spelet där lika tomtigt som vanligt.

kolla 2/4, 3/6, 5/10... inga roliga bord där inte...

Postad
Det finns fortfarande "vanliga" bord på Party. Vid en snabbkoll (utan att ha spelat) verkade spelet där lika tomtigt som vanligt.

Annars kanske svenska spel kan vara ett alternativ? De har väl ganska låg rake.

Jag vet, men ska jag spela vidare på party kommer jag välja bord precis som innan vilket innebär att det blir en mix av vanlig och monster, och jag antar att majoriteten av borden jag kommer sätta mig vid blir monster och då försvinner 0.6BB/100 på en gång :(

Hur är det med FL SH på SvS? Antar att det inte är någon höjdare och det måste ju vara minst 25/50 för att vara värt det.

ge worldpx en chans....

Jag ska sätta in en slant där och känna lite på det, är det för TAGigt och massa disconnects och annat så väntar jag tills de har mognat lite.

Postad
För att det är sönderriggat. 5/10 är det nya 2/4.

Haha, spott on. Ser ni TAGen till höger om mig? (ironi för er som inte förstår). Jag spelade 9 händer med honom och vann inte en enda. Nedan kommer dem jag hittade lite snabbt, enjoy! (De ligger inte i rätt tidsordning)

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Aspade.gif.

3 folds, SB completes, Hero raises, SB calls.

Flop: (4 SB) Jdiamond.gif, 9diamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3 BB) 4spade.gif(2 players)

River: (5 BB) Adiamond.gif(2 players)

Final Pot: 7 BB

Results in white below:

SB has 6d 3h (flush, ace high).

Hero has Jh As (two pair, aces and jacks).

Outcome: SB wins 7 BB.

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, 8diamond.gif.

UTG calls, Hero raises, 3 folds, UTG calls.

Flop: (5.40 SB) Tdiamond.gif, Jclub.gif, 3spade.gif(2 players)

UTG bets, Hero folds.

Final Pot: 3.20 BB

Results in white below:

No showdown. UTG wins 3.20 BB.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, 4spade.gif.

4 folds, SB completes, Hero raises, SB calls.

Flop: (4 SB) 5club.gif, Qclub.gif, 9spade.gif(2 players)

Turn: (3 BB) Tdiamond.gif(2 players)

River: (5 BB) Kheart.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

Final Pot: 5 BB

Results in white below:

SB has Kd 2s (one pair, kings).

Hero has As 4s (high card, ace).

Outcome: SB wins 5 BB.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, 2heart.gif.

2 folds, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) 7spade.gif, Qdiamond.gif, 2club.gif(3 players)

SB bets, Hero folds, CO folds.

Final Pot: 2 BB

Results in white below:

No showdown. SB wins 2 BB.

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Tclub.gif.

1 fold, MP calls, Hero raises, 2 folds, MP calls.

Flop: (5.40 SB) Aheart.gif, Qspade.gif, 5club.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero calls.

Turn: (5.70 BB) 4diamond.gif(2 players)

MP bets, Hero folds.

Final Pot: 6.70 BB

Results in white below:

No showdown. MP wins 6.70 BB.

Preflop: Hero is CO with 7diamond.gif, 7heart.gif.

1 fold, MP calls, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls, MP calls.

Flop: (8 SB) Qclub.gif, Kclub.gif, Aheart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, MP checks, Hero bets, SB folds, BB calls, MP calls.

Turn: (5.50 BB) Tdiamond.gif(3 players)

BB checks, MP checks, Hero checks.

River: (5.50 BB) Tclub.gif(3 players)

BB checks, MP bets, Hero folds, BB calls.

Final Pot: 7.50 BB

Results in white below:

BB has Ks 7c (two pair, kings and tens).

MP has Jd 4c (straight, ace high).

Outcome: MP wins 7.50 BB.

Missade att jag hade så många motståndare i sista handen (var stressad just då) så ursäkte årets sämsta cont.bett

Hand1 ser bra ut. Han har kanske dock typ 55 med en ruter men jag tror det är ev+ o beta rivern där.

Hand2. tycker jag du skall syna floppen och folda turnom han bettar igen 1) Han kanske ger upp ev stealförsök, 2) Du kan pricka A. Blir dock jobbigtom te.x en 9a faller..

Hand3. Checka turn och C/f river

Hand4. raise eller call och spela sedan poker. Han kan lätt ha 2x och då är din kicker goot!

Hand5. Finns flera olika sätt att spela den där handen. Ditt är ett av dem. Jag hade ibland gjort så. Ibland bara synat hans bet på flopp och checkfoldat turn. Ibland synar jag bara ner honom hela vägen UI.

• 2 months later...
Postad
Kul att bumpa gamla trådar. Hur går det för dig på andra sidan? Du lirar NL200 numera, va?

Kul att någon tycker det är kul att bumpa min gamla trådar.

Japp, det är NL200 som gäller nu. Och jag stormtrvis, känns betydligt lättare att dra in pengar eftersom fisken faktiskt kan, och gör, offra hela sin stack på riktiga skitspel gång på gång på gång.

Har inte spelat så många händer att jag kan uttala mig så mycket om variansen men den känns mindre, även om det suger rätt hårt när den visar sitt fula ansikte.

En annan fördel jag har märkt, är att jag har lättare att logga fler händer NL än FL. Vet inte varför men jag har lättare att sitta 2 timmar med NL än FL och kan även lägga till ett par extra bord.

Som det ser ut nu kommer jag inte återgå till FL på ett tag. Blir väl lite spel när man känner för det men NL kommer vara det primäre. Sen är det ju alltid bra att ha ett hyffsat spel i båda grenarna.

Snart dags för att prova på NL400 också! :)

• 3 weeks later...
Postad

Oktober är slut och med den min första månad av NL SH. Och vilken månad sen! Har utan tvekan varit min bästa pokermånad någonsin och det mesta har gått min väg. Har varit roligt att spela NL SH seriöst och jag har lärt mig att uppskatta spelet på ett annat sätt än vad jag gjort tidigare. Kanske för att jag har klonkat rätt så hyffsat? :)

oktPT.png

Grafen

Inga planer på att ta upp dagboken seriöst igen, kommer nog mest posta massa beats-HH's för att få ut dem ur hjärnan. Har jag någon hand jag funderar på blir den nog postad i handanalysdelen eftersom det är betydligt bättre respons där än i min meningslösa dagbok :)

Hoppas november tar emot mig med öppna armar!

Postad
har du nån fin starthandstabell du går efter gyre? isåfall pm:a gärna den till mig så är du sjukt go!

Nope, har kört mest på kännsla och vad jag har snappat upp från filmer från tex Stoxpoker.com och Cardrunners.com.

Men vänta nu....12k händer under en månad, är inte du student? Ska ju hinna köra 20-30k händer FL då oxå!

Kul med dina fina resultat! :D

Hehe, det är faktiskt flest antal händer på en månad under året också. Blev inte fler händer än så hör trotts att jag tyvärr missat en del i skolan. Är inte speciellt bra på att spela många händer.

Postad
är cardrunners nått att rekomendera?

Jag tycker det, iaf när man harvar på de lite lägre nivåerna som vi gör. Green Plastics filmer är dem bästa och han har gjort rätt många. Gillar hans LAG-stil när han spelar och han kommenterar bra vad han tänker.

Vill man lära sig NL är det helt klart bättre än Stoxpokers filmer, dels är de på CR "rena" NL-spelare som spelar högre och så finns det mycket fler filmer.

Postad

Min första, och andra, pott över 1k$ jag har vunnit ever!

Första över 1k:

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $2358.20

UTG+1: $231.10

CO: $481.55

Button: $471.50

SB: $125

Hero: $523

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Q:spade: Q:heart:

UTG calls, UTG+1 folds, CO calls, Button calls, SB folds, SB folds, Hero raises to $22, UTG calls, CO calls, Button folds.

Flop: J:spade: Q:diamond: 3:diamond: ($72, 3 players)

Hero bets $56, UTG calls, CO folds.

Turn: 6:diamond: ($184, 2 players)

Hero bets $144, UTG raises to $500, Hero calls all-in $301.

Uncalled bets: $55 returned to UTG.

River: 4:club: ($1074, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1074)

Results:

Final pot: $1074

UTG satt med T9o.

Första över 1.1k$ :)

Full Tilt Poker

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $322.50

UTG+1: $754.60

Hero: $406

Button: $394.10

SB: $287.90

BB: $325.10

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:club: 3:club:

2 folds, Hero raises to $14, Button calls, SB calls, BB calls.

Flop: 6:club: K:club: 6:diamond: ($56, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, Button bets $44, SB folds, BB calls, Hero calls.

Turn: T:club: ($188, 3 players)

BB checks, Hero bets $99, Button raises all-in $336.1, BB calls all-in $267.1, Hero calls.

River: 9:heart: ($1127.3, 1 player + 2 all-in - Main pot: $989.3, Sidepot 1: $138)

Results:

Final pot: $1127.3

BB hade 46o och knappen AA.

Är inne i min sjukaste rush någonsin. Vet inte när jag hade en förlust dag sist. Mina först 2.3k händer på 2/4 ligger på 20ptBB/100, "sustainable?" :D

Ligger på knappa 8ptBB/100 på mitt NL-äventyr över 26k händer. Frågan är väl bara när botten går ur mitt spel eller när Full Tilt doomswitchar mig.

Postad

Och så här spelar man INTE drag. Min sämst spelade hand på länge :(

Full Tilt Poker

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $545.10

UTG+1: $434.90

CO: $701.10

Button: $633.70

SB: $444.70

Hero: $400

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 7:diamond: 9:diamond:

UTG raises to $14, 3 folds, SB calls, Hero calls.

Flop: K:diamond: K:heart: J:diamond: ($42, 3 players)

SB checks, Hero bets $28, UTG raises to $100, SB folds, Hero calls.

Turn: 7:heart: ($242, 2 players)

Hero is all-in $286, UTG calls.

River: 6:club: ($814, 1 player + 1 all-in - Main pot: $814)

Results:

Final pot: $814

Postad

Jäklar, man vet att man lever när det swingar 1k$ på 200 händer. Spelade som en tomte med oflyt i början och tappar 2.5 inköp tokfort för att vinna 3 inköp nästa 100 händer, bla JT mot 99 på brädan 987 samt en snubbe som överspelade AK mot mina AA i ett blindskrig.

Får snart min laptop = 8 bord utan överlapp = najs = mycket pengar till mig = massa groupies och sex...

Nåja, förhoppningsvis pengar iaf :)

Postad
Får snart min laptop = 8 bord utan överlapp = najs = mycket pengar till mig = massa groupies och sex...

.... i bangkok

Tyvärr är jag ju fast med lin. algen och analys 2 i ett novemberkallt Lund.

Inte alls avundsjuk på er som ligger och grindar i en pool i ett utav väldens softaste länder. Nä, varför skulle jag vara det?

Postad
Hade missat din DB, kommer följas och kommenteras :)

Den var en FL SH-DB tills för inte så länge sedan, kanske därför du har missat den.

Kan inte lova att alla händer som kommer upp här är vettiga, då den antagligen mest kommer fungera som bollplank för mig när jag måste få ut en hand (bad beat, monsterklonk eller liknande) ur hjärnan. Men du är välkommen att kommentera så mycket du vill :)

Postad
Får snart min laptop = 8 bord utan överlapp = najs = mycket pengar till mig = massa groupies och sex...Nåja, förhoppningsvis pengar iaf :)

Vilken laptop har du köpt? Upplösning?

Det är en Dell Inspiron 9400 med 17" skärmen med 1900x1200 eller vad det är. Utöver skärmen har jag mest valt billig prylar i den, la till några extra kronor för lite snabbare CPU, minne och grafikkort. Men inget spektakulärt.

Gick lös på 16.500 :- med bärväska vilket känns ok.

Nackdelen med en så här stor skärm är ju att den inte blir så där jättemobil direkt, men multitbelskadad som man är måste jag har den höga upplösningen.

Postad
Och så här spelar man INTE drag. Min sämst spelade hand på länge :(

Full Tilt Poker

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $545.10

UTG+1: $434.90

CO: $701.10

Button: $633.70

SB: $444.70

Hero: $400

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 7:diamond: 9:diamond:

UTG raises to $14, 3 folds, SB calls, Hero calls.

Flop: K:diamond: K:heart: J:diamond: ($42, 3 players)

SB checks, Hero bets $28, UTG raises to $100, SB folds, Hero calls.

Turn: 7:heart: ($242, 2 players)

Hero is all-in $286, UTG calls.

River: 6:club: ($814, 1 player + 1 all-in - Main pot: $814)

Results:

Final pot: $814

Du skrev det själv... Galet dåligt spel :oops:

Att jaga en 9hög färg på ett parat bord i kungar....