Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Är det inte fel att limpa in med K6s?

Jo, det håller jag med om. Verkligen inget jag brukar göra men detta bordet var sjukt mjukt och jag var småtiltad.

Postad

Är det inte i NL man inte ska bli utdragen?

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($25.12)

BB ($97.46)

UTG ($51.30)

Hero ($69.25)

Button ($54.95)

Preflop: Hero is MP with 2heart.gif, 2diamond.gif. SB posts a blind of $0.25.

1 fold, Hero raises to $2, Button raises to $6, 1 fold, BB calls $5.50, Hero calls $4.

Flop: ($18.25) 4diamond.gif, 2club.gif, 7club.gif(3 players)

BB goes all-in, Hero calls all-in, Button calls all-in.

Turn: ($219) 6club.gif(3 players)

River: ($219) Kdiamond.gif(3 players)

Final Pot: $219

Results in white below:

BB has Jc Kc (flush, king high).

Hero has 2h 2d (three of a kind, twos).

Button has Qc Qs (one pair, queens).

Outcome: BB wins $219.

EDIT: equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 69.4352 % 69.44% 00.00% { 2d2h }

Hand 2: 08.0842 % 08.08% 00.00% { QcQs }

Hand 3: 22.4806 % 22.48% 00.00% { KcJc }

Postad

Blir grön av avund varje gång jag läser heltoks dagbok. För och främst har han/du plussat rakt ut i snart två månader med mycket imponerande resultat och sedan ska du iväg till himmelriket på gjorden, Thailand, under lång tid och styra upp ett pokerkollo.

Senast skrev han att sina förlustdagar i Juni/Juli kan han minsann räkna på en hand. Jag där emot kan antagligen räkna mina vinstdagar på ett finger! :)

Jag vet att det är hur tråkigt som helst att läsa sånt här gnäll men just nu skiter jag i det då jag mest skriver för ventilera min frustration över spelat.

En snabb titt i PT visar att PartyPoker just nu pissar mig rätt i ansiktet. 30.4/47.4 i showdownsiffror säger en del, detta över 2k händer.

Av handkategorin "Givna Vinnare" ligger jag back på följande:

AKo, AQs, AQo, AJs, KQo, KJs, KJo, QQ, QJs, JTs, 88 osv. AKs är förövrigt precis över ytan in i det gröna.

Vad gäller livet utanför detta hemska spel är det desstubättre (bortsett från dagens magsjuka) då jag har blivit antagen till Civ. Ing. i Maskintekning på LTH, något jag verkligen ser fram emot. Tyvärr innebär detta är det blir kämpigt med min flickvänn vilket känns rätt tungt....

Postad
Vad gäller livet utanför detta hemska spel är det desstubättre (bortsett från dagens magsjuka) då jag har blivit antagen till Civ. Ing. i Maskintekning på LTH, något jag verkligen ser fram emot.

Kul!

Då kan du sitta och grinda med mig i datasalarna i E-huset, klart mycket roligare än att plugga. :D Dock aningen EV- ur ett högskolestudieperspektiv...

Postad
Blir grön av avund varje gång jag läser heltoks dagbok. För och främst har han/du plussat rakt ut i snart två månader med mycket imponerande resultat och sedan ska du iväg till himmelriket på gjorden, Thailand, under lång tid och styra upp ett pokerkollo.

...

Vad gäller livet utanför detta hemska spel är det desstubättre (bortsett från dagens magsjuka) då jag har blivit antagen till Civ. Ing. i Maskintekning på LTH, något jag verkligen ser fram emot. Tyvärr innebär detta är det blir kämpigt med min flickvänn vilket känns rätt tungt....

okej, pröva på noll-livet i augusti-september. när du tagit dig igenom intromatten och inser att envariabel inte är så kul som du trodde har du fortfarande några dagar på dig att hoppa av helvetet och joina oss i himmelriket. :)

hoppas inte jag upprör för många folk, jag skriver kanske lite skrytsamt ibland, är nog lite väl oseriös i min dagbok, bajsar på rätt friskt ibland. och även jag torskar lite även om jag suddar ut det från mina grafer(notera t ex avsaknad av 15/30 i min fina graf, beror på att jag backat där). så även jag fuskar för att lura mig själv att det går bättre än det gör, där inte sagt jag trots det har madplussat bisarrt mycket.

kämpa på du med, snart lossnar det för dig också. som omduvoresomjag sa:

Det var inte alls länge sedan jag lirade 2/4, men lyckades någon gång hitta "the zone", rent mentalt (låter så sjukt luddigt). Tror det kommer för de flesta om de bara spelar tillräckligt mycket. För mig har det iaf. aldrig handlat om att läsa böcker, utan genom att analysera mitt eget spel, samt andras, och tillslut "förstå" spelet. Situationer blir bekanta, efter x-antal tusen spelade händer.
Postad
okej, pröva på noll-livet i augusti-september. när du tagit dig igenom intromatten och inser att envariabel inte är så kul som du trodde har du fortfarande några dagar på dig att hoppa av helvetet och joina oss i himmelriket. :)

Jag hoppas inte vi ses i Thailand :)

hoppas inte jag upprör för många folk, jag skriver kanske lite skrytsamt ibland, är nog lite väl oseriös i min dagbok, bajsar på rätt friskt ibland. och även jag torskar lite även om jag suddar ut det från mina grafer(notera t ex avsaknad av 15/30 i min fina graf, beror på att jag backat där). så även jag fuskar för att lura mig själv att det går bättre än det gör, där inte sagt jag trots det har madplussat bisarrt mycket.

Bajsa du så mycket du vill i din dagbok. Om folk tar illa upp är det deras och jantelagens fel.

kämpa på du med, snart lossnar det för dig också. som omduvoresomjag sa:

Det var inte alls länge sedan jag lirade 2/4, men lyckades någon gång hitta "the zone", rent mentalt (låter så sjukt luddigt). Tror det kommer för de flesta om de bara spelar tillräckligt mycket. För mig har det iaf. aldrig handlat om att läsa böcker, utan genom att analysera mitt eget spel, samt andras, och tillslut "förstå" spelet. Situationer blir bekanta, efter x-antal tusen spelade händer.

Jag har inga planer på att ge upp spelandet. Jag är övertygad om att jag har ett ganska stort övertag mot spelarna jag möter på 5/10 och även om jag inte kommer spela högre än så så finns potentialen till så pass mycket pengar att jag helt enkelt inte kan sluta spela.

Postad
Kul med fler som pluggar (antar jag) på LTH, vad läser du?

Läser datateknik, ska börja tredje året nu. Lär ju finnas en del på forumet som läser där, men jag vet inte en enda faktiskt. Kanske är fullt av high stakes-lirare där uppe... :)

Postad

Hur kan man inte vinna mot folk som spelar potter som blivit cappade preflopp med 75o?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Jheart.gif. CO posts a blind of $5.

UTG calls, Hero raises, 1 fold, Button 3-bets, 2 folds, UTG calls, Hero caps, Button calls, UTG calls.

Flop: (14.40 SB) Tspade.gif, 6spade.gif, 4diamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG calls.

Turn: (8.70 BB) Qdiamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, Button raises, UTG calls, Hero folds.

River: (13.70 BB) 3club.gif(2 players)

UTG bets, Button raises, UTG 3-bets, Button calls.

Final Pot: 19.70 BB

Results in white below:

UTG has 7d 5c (straight, seven high).

Button has Qh Js (one pair, queens).

Outcome: UTG wins 19.70 BB.

Postad

Spelat rätt mänga händer idag, och backat rätt många dollar. Lägger upp fem händer och hoppas på lite kommentarer.

Hand 1 55/23/2.9

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Qheart.gif, Kheart.gif.

1 fold, Hero raises, CO calls, 1 fold, SB calls, BB calls.

Flop: (8 SB) Kclub.gif, 2club.gif, Jspade.gif(4 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, CO folds, SB folds, BB 3-bets, Hero calls.

Turn: (7 BB) Kspade.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

River: (13 BB) 4spade.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls $1.28 (All-In).

Final Pot: 16.12 BB

Hand 2 32/21/1.4

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Kspade.gif, Kheart.gif.

3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls.

Flop: (8 SB) 2spade.gif, 8club.gif, 9diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Turn: (5 BB) 7diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

River: (9 BB) 9spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

Final Pot: 13 BB

Hand 3 28/3/0.8

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, Tclub.gif.

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.40 SB) 7diamond.gif, Tdiamond.gif, 9spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

Turn: (4.20 BB) Tspade.gif(2 players)

River: (10.20 BB) Kheart.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 12.20 BB

Hand 4 30/24/2.7

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Kdiamond.gif, 9diamond.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls.

Flop: (4.40 SB) Tdiamond.gif, 3spade.gif, 7spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

Turn: (4.20 BB) Kheart.gif(2 players)

River: (10.20 BB) 9heart.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 12.20 BB

Hand 5 MP 80/30/0.7 BB 27/15/1.4

Preflop: Hero is CO with Jspade.gif, Jclub.gif.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 2 folds, BB calls, MP caps, Hero calls, BB calls.

Flop: (12.40 SB) 5club.gif, 9spade.gif, 3club.gif(3 players)

BB checks, MP bets, Hero calls, BB calls.

Turn: (7.70 BB) 5diamond.gif(3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets, BB raises, MP folds, Hero calls.

River: (11.70 BB) 3spade.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 13.70 BB

Orkar inte lägga till statsen på alla motståndare men är det någon hand ni känner att det kan göra skillnad så ska jag leta upp lite siffror.

Postad

1. han är uppenbarligen shortstacked. cappa turn, hans chips ska in på ett sätt eller annat!

2. raisa floppen. det är HU så du förväntas ändå vara aggro. bygg pott och gör honom comittad.

3. ser bra ut

4. beror väl lite på hur vettig din motståndare är men ofta ligger ju riverraisen nära till hands.

5. lika bra att tunna ut fältet redan på floppen medan du har chansen. färgen lär inte folda turn ändå.

Postad

Skoj händer, lite mer aggro Fi. än vad som normalt simmar runt på 5/10, om du nu inte postat fem händer där alla settat drömfloppar med 22 eller liknande mot dig dvs, då vaknar den mest slumrande fisken till liv.

Hand1: Vill du ha in alla hans pengar kan du lika gärna cappa turn, men blir inte så många övriga dimensioner att analysera då han blir All-in och inte kan straffa dig på river. Handen fram tills dess är inget att säga något om.

Hand2: Jag hade spelat likadant, A9 som klonkar på river i guess.

Hand3: Här blir ju stats lite intressant, men en cap på turn ligger ju inte långt borta för mig, alternativt trebettat floppen, men går ofta för raisen på turn om den blankar i lägen som detta. Statsberoendehand!

Hand4: Höjer nog inte river här, han visar på turn att TP inte räcker (om han inte är en komplett mongisaggrolagfisk).

Hand5: Jag jammar floppen här.

Postad
1. han är uppenbarligen shortstacked. cappa turn, hans chips ska in på ett sätt eller annat!

Missade att han var short :roll:, såg inte det förräns på river.

2. raisa floppen. det är HU så du förväntas ändå vara aggro. bygg pott och gör honom comittad.

Vilken linje som är bäst beror mycket på hans HD här, min linje bör få in mest pengar mot missade överkort eller andra svaga händer som synar ner (eller foldar till mitt turnbett) om jag höjer floppen så länge han skjuter vidare på turn när jag bara synar floppen. Borde sätta mig att räkna på detta men det orkar jag inte :)

4. beror väl lite på hur vettig din motståndare är men ofta ligger ju riverraisen nära till hands.

Han sitter ju uppenbarligen på minst tvåpar på turn. Möjliga händer är väl KT, K7, T7, 33 och möjligen att han inte 3-bettar med TT och 77. Av dessa finns 30 olika kombinationer varav jag, efter river, leder mot 15. När jag leder får jag ett extra bett på river och ligger jag efter rikserar jag att förlora 2. Garanterat mot TT, 77 och 33 men kanske även mot KT. Även om vi minsker sannorlikheten för TT och 77 så tror jag det är -EV att höja river.

5. lika bra att tunna ut fältet redan på floppen medan du har chansen. färgen lär inte folda turn ändå.

Vet faktiskt inte varför jag inte höjer floppen, en miss av mig.

Expertfrågan: Hur många, och vilka, vann jag?

Postad

För att göra det lite enklare lägger jag till statsen på motståndarna.

hand 1: 55/23/2.9

hand 2: 32/21/1.4

hand 3: 28/3/0.8

hand 4: 30/24/2.7

hand 5: MP 80/30/0.7 BB 27/15/1.4

Editerar in statsen i handposten också för att underlätta lite. Någon hand ni skulle spelat annurlunda givet att ni nu vet statsen?

Postad

Hej och hå, två outad blir jag då och då!

Preflop: Hero is CO with Qdiamond.gif, Qspade.gif.

UTG raises, MP calls, Hero 3-bets, 1 fold, SB caps, 1 fold, UTG calls, MP calls, Hero calls.

Flop: (17 SB) 3diamond.gif, 9heart.gif, 3heart.gif(4 players)

SB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, SB calls, UTG calls, MP calls.

Turn: (10.50 BB) 5club.gif(4 players)

SB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, SB folds, UTG raises, MP folds, Hero calls.

River: (14.50 BB) 2diamond.gif(2 players)

UTG bets, Hero calls.

Final Pot: 16.50 BB

Results in white below:

UTG has 5d 5h (full house, fives full of threes).

Hero has Qd Qs (two pair, queens and threes).

Outcome: UTG wins 16.50 BB.