malte8000 Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Måste Party behandla mig som skit? Inte ens en ny databas hjälper! 750 händer med WTSD% på 32.9 och WaSD% på 42 har resulterat i 60BB in i det röda. Nån gång måste det vända! Trodde bara att det var jag som inte kunde vinna på party just nu. You are not alone. En dos av SvS rekommenderas för att förhindra tilt. Citera
Gyre Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 32/20/2, 1100 händer. Turnplan? Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with A, J. UTG calls, MP raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, UTG calls, MP calls. Flop: (10 SB) Q, 4, Q(3 players) Hero bets, UTG folds, MP calls. Turn: (6 BB) 3(2 players) Hero ? 40/8/0.8 1k händer. Han CR floppen KJ9 med A3o i BB mot mig som öppnad på knappen om det är till nån hjälp. Ta frikort eller fortsätta på turn? Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with T, 9. MP posts a blind of $5. 1 fold, MP (poster) checks, Hero raises, 2 folds, BB calls, MP calls. Flop: (6.40 SB) 7, 4, K(3 players) BB checks, MP checks, Hero bets, BB calls, MP folds. Turn: (4.20 BB) 8(2 players) BB checks, Hero ? Och en hand som säger en del om mitt flyt just nu, måste få whina lite. Fi är okänd. Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP with A, 9. 1 fold, Hero raises, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls. Flop: (7.40 SB) 3, 7, A(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Turn: (4.70 BB) K(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. River: (6.70 BB) J(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Final Pot: 8.70 BB Results in white below: Hero has Ac 9h (one pair, aces). Button has Jd Kc (two pair, kings and jacks). Outcome: Button wins 8.70 BB. Hade för övrigt min första "nästan-vinst-session" för Juli precis, snart kommer det! Citera
omduvoresomjag Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Hand 1. Aggro snubbe som förmodligen ser det som troligt att du tokmissade floppen och kommer göra ett move på turn för att öka på sin trovärdighet att han träffat. Å andra sidan hade jag haft svårt att respektera ett sånt move av samma anledning som Fi. tänker om dig. Här hade jag kunnat köra en liten oortodox linje och gått för en c/r själv och foldat mot en trebet. Dels för att det verkligen indikerar på styrka från din sida, och dels, om han inte leder ut, så får du gratiskort, då hade jag checksynat alla blanka på river. Har svårt att se att du Inte blir höjd på turn här och tvingas lägga eller gråtsyna, beroende på din read på spelarn hur ofta han gör sånna move med luft/stål, eller lägger sig mot cont.bets. Hand 2 hade jag betat. Låt han göra ett move igen om det sulle vara så, syna ett trebet och klonka dina miljarder outs på river sen. Du lär sällan ha bäst hand här, men kan förhoppningsvis få ett J, Q, A att lägga sig UI på relativt farlig bräda (för honom med en sådan HD) Hand 3: Inte ens oturshand ju. Han har bakdörrs-springade-stege samt den inträffade backdoor-running-two-pair-klonken. Går inte att folda en sån hand...Enligt pokerstove så tror jag knappt du är favorit med dom oddsen, givet den floppen. Citera
Gyre Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Hand 1. Aggro snubbe som förmodligen ser det som troligt att du tokmissade floppen och kommer göra ett move på turn för att öka på sin trovärdighet att han träffat. Å andra sidan hade jag haft svårt att respektera ett sånt move av samma anledning som Fi. tänker om dig. Här hade jag kunnat köra en liten oortodox linje och gått för en c/r själv och foldat mot en trebet. Dels för att det verkligen indikerar på styrka från din sida, och dels, om han inte leder ut, så får du gratiskort, då hade jag checksynat alla blanka på river. Har svårt att se att du Inte blir höjd på turn här och tvingas lägga eller gråtsyna, beroende på din read på spelarn hur ofta han gör sånna move med luft/stål, eller lägger sig mot cont.bets. Håller med till fullo. Insåg det tyvärr precis efter att jag foldade mot hans raise Hand 2 hade jag betat. Låt han göra ett move igen om det sulle vara så, syna ett trebet och klonka dina miljarder outs på river sen. Du lär sällan ha bäst hand här, men kan förhoppningsvis få ett J, Q, A att lägga sig UI på relativt farlig bräda (för honom med en sådan HD) Den borde jag bettat då det finns massor med bättre händer han kan folda. Dock missade jag det också, tog mitt frikort och valuebettade 9:an som landade på turn och tog hem potten. Hand 3: Inte ens oturshand ju. Han har bakdörrs-springade-stege samt den inträffade backdoor-running-two-pair-klonken. Går inte att folda en sån hand...Enligt pokerstove så tror jag knappt du är favorit med dom oddsen, givet den floppen. Nej, det är sant. Hade ju bara 96% equity på floppen samt 88% på turn. Det är ju nästan en coin-flipp. Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 SB är 26/16/2 efter 4k händer BB är anledningen att jag sitter vid bordet, en go kille med statsen 60/4/1 efter 300 händer. Party Poker 5/10 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with 5, 5. Hero raises, SB 3-bets, BB calls, Hero calls. Flop: (9 SB) 3, 6, 7(3 players) SB bets, BB calls, Hero raises, SB calls, BB calls. Turn: (7.50 BB) 9(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls. River: (10.50 BB) 4(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets Citera
Sansrom Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Varför beta på turn? Är det inte bättre att ta gratiskortet till bellybustern när det sitter (minst) en station att agera? För du leder väl knappast? Citera
heltok Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 för att inte ge frikort till överkorten... Citera
DaPine87 Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 för att inte ge frikort till överkorten... jo, fast chansen är väl rätt stor att nån har han och kommer syna ner? Citera
Ruterkung Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 för att inte ge frikort till överkorten... jo, fast chansen är väl rätt stor att nån har han och kommer syna ner? Tycker det känns som om SB har två överkort och BB kan ju ha va fan som helst, t.ex 8x, Ax, xx. Var det så du resonerade Gyre? Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 för att inte ge frikort till överkorten... jo, fast chansen är väl rätt stor att nån har han och kommer syna ner? Tycker det känns som om SB har två överkort och BB kan ju ha va fan som helst, t.ex 8x, Ax, xx. Var det så du resonerade Gyre? Japp, trodde det var en hyffsat chans att jag låg först här. SB sitter nog rätt ofta med höga ruter här och BB kan ha lite vad som helst och ibland vad som helst finns en massa drag. Hade inte bettat river om jag inte träffat stegen givetvis. Citera
heltok Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 för att inte ge frikort till överkorten... jo, fast chansen är väl rätt stor att nån har han och kommer syna ner? isåfall så kan han ta en freeshowdown om han missar draget. Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Först dagen i den nya databasen jag inte backar! Weehoo! Lyckades fiska fram 25 st big bets på drygt 250 händer. Känns bra Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) 54/14/1.3 270 händer Preflop: Hero is BB with 9, 9. 3 folds, Button calls, SB completes, Hero raises, Button calls, SB folds. Flop: (5 SB) 2, T, 4(2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (3.50 BB) 2(2 players) Hero bets, Button calls. River: (5.50 BB) T(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Final Pot: 7.50 BB Känns som jag ger för lite action här men jag vet inte. Han som cappar är mer eller mindre okänd men har statsen 33/17/4.5 efter 15 händer. De andra två är lösa och passiva. Tror inte han cappar AJ 4-ways så möjliga händer är typ AA-JJ(TT?) och AK, alltså inte många händer jag slår som ger action här medans det blir dyrt om jag stoppar in fler bets mot AA och JJJ. Vad säger ni? Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 9, 9. 1 fold, MP raises, Button calls, SB calls, Hero 3-bets, MP caps, Button calls, SB folds, Hero calls. Flop: (14 SB) J, 9, A(3 players) Hero checks, MP bets, Button calls, Hero raises, MP 3-bets, Button folds, Hero calls. Turn: (10.50 BB) 8(2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. River: (12.50 BB) 6(2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. Final Pot: 14.50 BB Avslutar med ett prefloppbeslut, isolerar ni här? CO är jättefisk med 53/2/1.2 och blindsen är TAGs som foldar sin blinds rätt ofa (65-55%) enligt statsen. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with J, T. 2 folds, CO calls, Hero ? Citera
omduvoresomjag Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Hand 2. Jag sätter honom på AK oftare än AA eller JJ iaf, vill ha in en raise på turn. Han kan cappa med AJs om han tror att 2 extra sb är tillräckligt för att köpa knappen, uppenbarligen var det inte det. På 5/10 tror jag du vinner i långa loppet genom att få in ett till bet på turn. Blir du reraisad där är det ju gråtsyn som gäller och hoppas han sitter på AK/AJ. 15 händer är ju tyvärr inget urval alls att prata om, hade urvalet varit större, med samma siffror så hade jag raisat turn 101/100. Citera
omduvoresomjag Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Hand 3: Ja, alla dagar i veckan. Din HD är 1000ggr bättre än 99.9% av det han spelar. Hans vilja att folda spelar in, men inte så mkt att jag själv foldar där. Ser det som döda pengar nästan Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Hand 2. Jag sätter honom på AK oftare än AA eller JJ iaf, vill ha in en raise på turn. Han kan cappa med AJs om han tror att 2 extra sb är tillräckligt för att köpa knappen, uppenbarligen var det inte det. På 5/10 tror jag du vinner i långa loppet genom att få in ett till bet på turn. Blir du reraisad där är det ju gråtsyn som gäller och hoppas han sitter på AK/AJ.15 händer är ju tyvärr inget urval alls att prata om, hade urvalet varit större, med samma siffror så hade jag raisat turn 101/100. Hand 2. Jag sätter honom på AK oftare än AA eller JJ iaf, vill ha in en raise på turn. Han kan cappa med AJs om han tror att 2 extra sb är tillräckligt för att köpa knappen, uppenbarligen var det inte det. På 5/10 tror jag du vinner i långa loppet genom att få in ett till bet på turn. Blir du reraisad där är det ju gråtsyn som gäller och hoppas han sitter på AK/AJ.15 händer är ju tyvärr inget urval alls att prata om, hade urvalet varit större, med samma siffror så hade jag raisat turn 101/100. Finns 16 variationer av AK, lägger vi till AJs så har vi 20 st händer som jag vill ha in två bets på turn emot. För att göra det enkelt för oss säger vi att han synar ner min höjning med dessa och aldrig 3-bettar. Med AA/JJ (8 kombinationer) 3-bettar han och vi synar ner. Alltså är det +EV att höja turn om han cappar med AJs, gör han inte det så är det neutralt av att höja turn. Alltså gav jag för lite action. Fan! Hand 2 isoerar jag med. Denna gången gick det bra. Citera
heltok Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 99 mot passiva callingstations beta på mot TAGs checkcalla river. 5/10 är det bara att valueraisa stenhårdt. folk är helt cp. har man set ska man nästan alltid cappa flop och raisa turn innan man börjar fundera på om man är slagen. JTo suger mot 1-2motståndare. foldar den utan att tveka, kan tänka mig limpa den mot 2-3limpers och steala med den. Citera
omduvoresomjag Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 99 mot passiva callingstations beta på mot TAGs checkcalla river. 5/10 är det bara att valueraisa stenhårdt. folk är helt cp. har man set ska man nästan alltid cappa flop och raisa turn innan man börjar fundera på om man är slagen. JTo suger mot 1-2motståndare. foldar den utan att tveka, kan tänka mig limpa den mot 2-3limpers och steala med den. Först och främst. Vart ifrån har du fått ditt "hårdt" ifrån, stört mig på det så offantligt länge nu utan att kommentera, men nu gör jag det Second of all: Det är ju just en steal han försöker göra med JT från knappen i det läget, med antagandet om att den lobotomerade tomten på CO spelar en sämre hand och lägger sig hyffsat frekvent Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 JTo suger mot 1-2motståndare. foldar den utan att tveka, kan tänka mig limpa den mot 2-3limpers och steala med den. Nu har jag inte PokerStove där jag är nu men kan tänka mig att JTo ligger rätt bra till mot COs limp-HD här. Ge mig sedan position på det + att jag ½ av gångerna kommer vara HU mot honom med 1.5 SB döda pengar i potten så tror jag det är +EV att föröka isolera honom där. Citera
morberg Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Nu har jag inte PokerStove där jag är nu men kan tänka mig att JTo ligger rätt bra till mot COs limp-HD här. Ge mig sedan position på det + att jag ½ av gångerna kommer vara HU mot honom med 1.5 SB döda pengar i potten så tror jag det är +EV att föröka isolera honom där. Jag håller med. I övrigt tycker jag att du är lite för skotträdd när du träffar ditt set med 99. Oftast märks inte händernas styrka förrän på de stora gatorna, att MP cappar PF och trebettar floppen behöver inte betyda AA/JJ. Tänk också på att du enbart har 15 händer på honom (du borde f.ö. inte visa stats förrän 25-30 händer i PA HUD), vilket inte är mycket att basera ditt spel på. För länge sedan läste jag ett tips som väsentligen var "om du inte förlorar massor med ett set har du spelat det fel". Något grovt och förenklat, men det satte sig hos mig. Ös på, mao. Antingen genom att cappa floppen och beta ut turn eller syna trebetten på flop och check-höj turn. Citera
rambler Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 lite sen åsikt ang 9,9 handen som du floppade set på. tycker du spelar den illa rakt igenom.(läs väldigt passivt) preflop syn om du 3-bettar och mp bara synar så blir det till att spela 9,9 ur pos mot 3 opps inte så kul. (ingen av oppsen lär folda för en bet till pre) om mp cappar pre så är du (om mp är "sund") i bästa fall 50% are ofta 20% dessutom så är det mkt ovanligt att knappen lägger pre,nu foldade ju ändå sb mot 2 till vilket är ovanligt. flop jag hade cappat och betat ut på turn om jag blir höjd där så blir det calldown. Så som du spelar floppen (vilket inte alls behöver vara fel mot aggro opps) så känns en cr på turn obligatorisk.Om trebettad på turn så calldown. Som den spelas nu känns det som du har underspelat handen sen är det svårt att sia om mp är solid eller bara muppaggro min filosofi är att inte försöka spara bets med set ´s mot okända opps framförallt inte på 5/10 Citera
Gyre Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 lite sen åsikt ang 9,9 handen som du floppade set på.tycker du spelar den illa rakt igenom.(läs väldigt passivt) preflop syn om du 3-bettar och mp bara synar så blir det till att spela 9,9 ur pos mot 3 opps inte så kul. (ingen av oppsen lär folda för en bet till pre) om mp cappar pre så är du (om mp är "sund") i bästa fall 50% are ofta 20% dessutom så är det mkt ovanligt att knappen lägger pre,nu foldade ju ändå sb mot 2 till vilket är ovanligt. flop jag hade cappat och betat ut på turn om jag blir höjd där så blir det calldown. Så som du spelar floppen (vilket inte alls behöver vara fel mot aggro opps) så känns en cr på turn obligatorisk.Om trebettad på turn så calldown. Som den spelas nu känns det som du har underspelat handen sen är det svårt att sia om mp är solid eller bara muppaggro min filosofi är att inte försöka spara bets med set ´s mot okända opps framförallt inte på 5/10 Jag är medveten om att jag missade värde med mitt sett. Men jag fick kännslan av AA på något vis och det kanske låter konstigt men den brukar stämma. Tanken bakom 3-bettet preflopp var till stor del för information. Om mp cappar efter att jag 3-bettar ur BB (vilket han borde upfatta som väldig styrka) bör han sitta på en HD som består av stor del av höga par och AK och det kan ju vara bra att veta. Varför hade du valt att cappa floppen och betta ut turn och inte spela floppen som jag och CR turn? (Jag tror jag vet varför, vill se vad du säger bara) Citera
rambler Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 .Varför hade du valt att cappa floppen och betta ut turn och inte spela floppen som jag och CR turn? (Jag tror jag vet varför, vill se vad du säger bara) Jag vet vad du är ute efter..saknar position...riskera rundcheck på turn...etc vilket givetvis stämmer men det finns en anledning till. Om vi skulle gå för cr på turn (vilket inte behöver vara fel mot aggro opps) och bli trebettad där då är vi uppe mot ett högre set såvida fi inte är en megalag/idiot vilket kan vara ett faktum då vi endast har 15 händer på han och då tänker inte jag folda set på denna bräda. Om vi ändå antar att fi har en hjärna vad skall du ha liksom du 3 bettar 3 opps ur pos du cr flop mot pre capper + 1mupp du cr turn mot pre cappern som har raisat varje gång han har haft chansen om han 3 bettar där utan set (pocket AA,svettigt med JJ) så är han ett aggromongo så jag tycker det är ett bra balansspel mot okänd fi (som iofs verkar rätt ok) genom att cappa floppen så riskerar du inte att han 3bettade för gratis turn om han raisar turn trots att du cappar flop så bör ung samma resonemang gälla som ovan ang 3 bettande på turn Jag vill inte missa några bets med vad jag tror är bästa handen jag vill inte bli 3 bettad på turn eftersom jag då skall vara slagen och borde folda-men tänker inte göra det mot okänd fi. orkar inte skriva mer just nu Citera
Gyre Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 morberg. Såg att du "gillade" eddiemedusas sväninga graf. Du kommer du tycka om min för 5/10 Frustrerande! Citera
Gyre Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 Detta är en sån här dag: Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with K, 6. UTG calls, MP calls, Hero calls, Button calls, SB completes, BB checks. Flop: (6 SB) K, A, K(6 players) SB checks, BB checks, UTG checks, MP bets, Hero calls, Button calls, SB folds, BB folds, UTG folds. Turn: (4.50 BB) A(3 players) MP checks, Hero bets, Button calls, MP calls. River: (7.50 BB) 4(3 players) MP checks, Hero bets, Button raises, MP 3-bets, Hero folds, Button caps, MP calls. Final Pot: 16.50 BB Results in white below: MP has 7c As (full house, aces full of kings). Button has 5h Ah (full house, aces full of kings). Outcome: Button wins 8.25 BB. MP wins 8.25 BB. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with T, 9. UTG calls, MP calls, CO calls, Hero calls, SB completes, BB checks. Flop: (6 SB) Q, 9, 9(6 players) SB checks, BB folds, UTG bets, MP folds, CO calls, Hero raises, SB folds, UTG calls, CO calls. Turn: (6 BB) 5(3 players) UTG checks, CO checks, Hero bets, UTG calls, CO folds. River: (8 BB) Q(2 players) UTG bets, Hero calls. Final Pot: 10 BB Results in white below: UTG has Tc Qc (full house, queens full of nines). Hero has Td 9c (full house, nines full of queens). Outcome: UTG wins 10 BB. Hade position på på 70/10/1 killar på två bord och ändå tappar jag 28BB's. Vad fan ska man göra för att vinna? Känns så jävligt illa att inte kunna hitta plusset när jag hela tiden har position på sånna här tomtar! Tittade lite i PT och efter 1400 händer på 5/10 i den nya databasen har jag 46% Won $ at showdown. Det är typ 10% lägre än vad jag brukar ligga på. Jippie! Citera
Recommended Posts