Gyre Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Yay! Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com Preflop: Hero is BB with 9:club:, 9:diamond:. UTG raises, 2 folds, Button calls, 1 fold, Hero calls. Flop: (6.40 SB) 9:spade:, T:club:, K:diamond: (3 players) Hero checks, UTG bets, Button calls, Hero raises, UTG calls, Button calls. Turn: (6.20 BB) T:spade: (3 players) Hero bets, UTG calls, Button calls. River: (9.20 BB) T:diamond: (3 players) Hero checks, UTG checks, Button checks. Final Pot: 9.20 BB Results in white below: Hero has 9c 9d (full house, tens full of nines). UTG has Ah 9h (full house, tens full of nines). Button has 8c Qs (three of a kind, tens). Outcome: Hero wins 4.60 BB. UTG wins 4.60 BB. EDIT: Allt är inte hemskt iaf. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com Preflop: Hero is SB with A:heart:, 3:spade:. UTG calls, 1 fold, CO calls, Button calls, Hero completes, BB checks. Flop: (5 SB) 7:club:, 4:heart:, 3:diamond: (5 players) Hero checks, BB bets, UTG calls, CO calls, Button calls, Hero calls. Turn: (5 BB) 3:club: (5 players) Hero checks, BB bets, UTG raises, CO calls, Button folds, Hero 3-bets, BB calls, UTG calls, CO calls. River: (17 BB) 9:diamond: (4 players) Hero bets, BB folds, UTG calls, CO folds. Final Pot: 19 BB Results in white below: Hero has Ah 3s (three of a kind, threes). UTG has Kh Kc (two pair, kings and threes). Outcome: Hero wins 19 BB. Citera
Miami Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Sista handen....bra för dig men vad håller UTG på med? På 5/10 oxå, inte direkt gratis att vara sämst runt bordet på den nivån. EDIT: Jag skriver som jag pratar, fixade till det värsta. Citera
morberg Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Yay!... EDIT: Allt är inte hemskt iaf. Vad bökar du om, du fick ju i alla fall dela potten. På min tid: kallt gift, pappa dansade på min grav, osv... Citera
Gyre Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Sista handen....bra för dig men vad håller UTG på med? På 5/10 oxå, inte direkt gratis att vara sämst runt bordet på den nivån. Ja, men blir förvånad över hur kassa spelar det finns även på en nivå där det kostar pengar att suga. För nån dag sedan hade jag en kolle på mitt bord som konstant synade höjningar med Q4s, Q6o osv preflopp. Och det är inte speciellt ovanligt heller. Citera
Ayahuasca Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 För nån dag sedan hade jag en kolle på mitt bord som konstant synade höjningar med Q4s, Q6o osv preflopp. Och det är inte speciellt ovanligt heller. Det där ser jag dagligen på OnGame. Dessutom är det regel att folk som openlimpar med allt ifrån AA till alla suited K, Q, J, alla SC och en hel del andra skumma händer sitter i flockar runt borden, speciellt nu på dagen. Spelade mot en kille förra veckan som hade 83% VPiP och 3% PFR som gillade att spela ur position och ALLTID tog initiativet på floppen och bettade genom hela handen. Blev många potter HU där jag tog ner säkert 4-5 stycken med Q-hög. Att han hade $6k i stacken gjorde ju inte saken sämre. En ATM mao... Citera
Gyre Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Spelade mot en kille förra veckan som hade 83% VPiP och 3% PFR som gillade att spela ur position och ALLTID tog initiativet på floppen och bettade genom hela handen. Blev många potter HU där jag tog ner säkert 4-5 stycken med Q-hög. Att han hade $6k i stacken gjorde ju inte saken sämre. En ATM mao... Sånna killar är rätt sköna att möta faktiskt, har två på mina buddylist som är totala maniacs på ALLA gator. Tyvärr brukar de inte komma online så ofta men när det väl gör det och man hittar ett säte till vänster... börjar nästan rycka lite i byxan bara jag tänker på det Citera
Gyre Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Ikväll hände det! Party måste ha stängt av min doom-switch för ett litet tag, ca 210 händer iaf. Kvällen börjar i vanlig anda med att backa 30BB över 115 händer, men slutar helt oväntat 30BB upp efter 325! Sannslöst vad jag träffade och fisken betalade, missade och fisken foldade. Har nog några händer att lägga upp men första ska jag dra in ett par BB till, det är ju fredag och det innebär fest på party! Citera
Ayahuasca Postad 15 April , 2006 Rapport Postad 15 April , 2006 Har nog några händer att lägga upp men första ska jag dra in ett par BB till, det är ju fredag och det innebär fest på party! Har du festat i närmare 17 och en halv timme utan att plocka det där sista paret BB nu då alltså?? Citera
Gyre Postad 15 April , 2006 Författare Rapport Postad 15 April , 2006 Har nog några händer att lägga upp men första ska jag dra in ett par BB till, det är ju fredag och det innebär fest på party! Har du festat i närmare 17 och en halv timme utan att plocka det där sista paret BB nu då alltså?? Ok, inte riktigt så länge. Men jag festade kanske ytterligare 45 minuter senare i natt och lyckades plocka upp ytterligare 25 BB för att bringa den totala vinsten för kvällen/natten upp till 56 BB. Min enskilt största vinst i cash games över en dag någonsin. Väldigt skönt efter en 150BB downswing som förhoppningsvis är slut nu. Har även börjat köra 4 bord istället för 3. Kanske tappar lite i winrate även om det känns ungeför lika bra men jag plockar in nästan 1BB extra i timmen i RB så det är helt klart EV+ Bara RB borde ge någon stanns runt 3-3.5BB i timmen spelandes fyra bord 5/10 SH. Inte så illa pinkat att ha 250 :-/h som break-even-spelare! Citera
Gyre Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Hur kan jag inte krossa denna nivån? Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP with A, Q. UTG raises, Hero 3-bets, 1 fold, Button calls, 2 folds, UTG calls. Flop: (10.40 SB) 7, 2, 7(3 players) UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG calls. Turn: (6.70 BB) 5(3 players) UTG checks, Hero checks, Button checks. River: (6.70 BB) 7(3 players) UTG checks, Hero checks, Button bets, UTG calls, Hero folds. Final Pot: 8.70 BB Results in white below: UTG has 2h 9h (full house, sevens full of twos). Button has 3c 5c (full house, sevens full of fives). Outcome: Button wins 8.70 BB. Citera
Daxxar Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Båda hade ju sooted! Kunde inte sagt de bättre själv Citera
Gyre Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Kanske ligger något i det. Sklansky skriver ju att det är viktigt att spela kort i färg.. kan nog vara värt att syna 3 kallt med any suited, det är ju trotts allt shorthanded och då måste man ju spela fler händer! Citera
Hjort Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 kan nog vara värt att syna 3 kallt med any suited Men nu visar du ju bara vilken amatör du är, till skillnad från knappen i den postade handen. A & O i hold'em är ju att undvika situationer där man lätt är dominerad, genom att exempelvis syna tre kallt med A4s. Det undvek ju knappen elegant med 53s eftersom det i stort sett är ett lås att ingen av er har en hand med något av de korten i. Citera
Gyre Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Överspelad? Fi är mer eller mindre okänd med statsen 40/20 efter 11 händer. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with Q, Q. UTG calls, 2 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, UTG folds, Button calls. Flop: (7.40 SB) T, 9, 5(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls. Turn: (7.70 BB) Q(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls. River: (15.70 BB) 3(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls. Final Pot: 23.70 BB Citera
bzkt Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Vad ska han ha? KJ, J8? Jag hade spelat den exakt som du. Han kan ju ha tvåpar med QT, T9 eller ett set med TT, 99 eller 55. Risken att han har dig slagen är väl så pass liten att du kan med enkelhet 3-beta varje gata och syna hans cap. Citera
omduvoresomjag Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Den där vinner du alla dagar i veckan. Han ger aldrig den action preflop och flop med hålstege-draget. Skön pott till dig! TT eller dagens mest överspelade AA gissar jag på Citera
Gyre Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Den där vinner du alla dagar i veckan. Han ger aldrig den action preflop och flop med hålstege-draget. Skön pott till dig! TT eller dagens mest överspelade AA gissar jag på Eller J8o som drog hem en dunderpott... Citera
Gyre Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Poker var skitkul igår och skittråkigt idag. Back 35BB. När ska jag komma ur denna skiten? Känns jävligt frustrernade att ligga break even efter mer än 15k händer när man ser mängder av idioter rent ut sagt gör det ena dåliga spelat efter det andra. Överskattar jag mig själv så mycket att jag i själva värket inte är mer än en knapp vinnare på 5/10? Jag hoppas, och tror, inte att det är så men ibland börjar man undra. Fast det är betydligt oftare jag är utklonkad än utspelad så det handlar väl bara om att få in fler händer, 15k är trotts allt inte så mycket när det kommer till FLT SH men det är min längst break even-period innehållandes de största downswingsen jag har varit med. Så även om sample sizet är litet ger det en smäll på självfortroendet, och även till viss mån på spelet, och det är ju allt annat än bra. Citera
morberg Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Den där vinner du alla dagar i veckan. Han ger aldrig den action preflop och flop med hålstege-draget. Skön pott till dig! TT eller dagens mest överspelade AA gissar jag på Eller J8o som drog hem en dunderpott... Nu fick vi reda på det, men jag skulle inte hållit KJ som osannolikt. Har sett en hel del cappade öppna stegdrag och färgdrag på floppen. Hoppas att det vänder för dig. Fundera allvarligt på att spela på en annan nivå tills det blir kul med poker igen - varför spela om det inte är roligt? Citera
Hjort Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Överskattar jag mig själv så mycket att jag i själva värket inte är mer än en knapp vinnare på 5/10? Alltid en möjlighet. Pröva att spela ett par tusen händer på FR, det är som balsam för nerverna jämfört med short. Hur mycket spö har du tagit förresten? Trebeten på rivern med topsetet är förresten en aning tveksamt. Du måste ju vinna en rätt stor del av tiden där iom att du lägger 2:1 på att du har bäst hand. Och KJ är som sagt handen man ska vara orolig för, betandet är någorlunda konsistent med den. Även om man ger honom en rätt vid HD så är det rätt knepigt att komma upp i tillräcklig equity. Exempelvis: Hand 1: 60.0000 % 60.00% 00.00% { QhQs } Hand 2: 40.0000 % 40.00% 00.00% { KK+, TT-99, 55, KJs, QTs, KJo, QTo } I det här läget har du ju fortfarande inte tillräcklig equity. Och efter tvåbeten på rivern skulle jag säga att den här HD:n är lite väl tilltagen. Det är inte många spelare som går så långt med bara överpar eller topptvå. Citera
Gyre Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Postad 17 April , 2006 Den där vinner du alla dagar i veckan. Han ger aldrig den action preflop och flop med hålstege-draget. Skön pott till dig! TT eller dagens mest överspelade AA gissar jag på Eller J8o som drog hem en dunderpott... Nu fick vi reda på det, men jag skulle inte hållit KJ som osannolikt. Har sett en hel del cappade öppna stegdrag och färgdrag på floppen. Hoppas att det vänder för dig. Fundera allvarligt på att spela på en annan nivå tills det blir kul med poker igen - varför spela om det inte är roligt? KJ ger han en gutshot, inte öppet stegdrag och det är väl inte så vanligt att folk cappar en sådan hand mot någon som 3-bettade ur position preflopp. Men visst finns det med i hand HD där även om jag tror KK+ TT-99 dominerar rätt hårt. Överskattar jag mig själv så mycket att jag i själva värket inte är mer än en knapp vinnare på 5/10? Alltid en möjlighet. Pröva att spela ett par tusen händer på FR, det är som balsam för nerverna jämfört med short. It's a deal. Får passa på att jobba bort mitt jobbiga minusresultat för 2/4 full en stund då. Hur mycket spö har du tagit förresten? Spö och spö, är plus 20BB eller något efter 15k händer, så det är ju knappast något märkvärdigt. Men saken är den att det är min största motgång någonsin i kombination med den högsta nivån jag har spelat gör att det känns värre än vad det är. Trebeten på rivern med topsetet är förresten en aning tveksamt. Du måste ju vinna en rätt stor del av tiden där iom att du lägger 2:1 på att du har bäst hand. Och KJ är som sagt handen man ska vara orolig för, betandet är någorlunda konsistent med den. Även om man ger honom en rätt vid HD så är det rätt knepigt att komma upp i tillräcklig equity. Exempelvis: Hand 1: 60.0000 % 60.00% 00.00% { QhQs } Hand 2: 40.0000 % 40.00% 00.00% { KK+, TT-99, 55, KJs, QTs, KJo, QTo } I det här läget har du ju fortfarande inte tillräcklig equity. Och efter tvåbeten på rivern skulle jag säga att den här HD:n är lite väl tilltagen. Det är inte många spelare som går så långt med bara överpar eller topptvå. Inte om han cappar med TT-99 eller nån annan hand jag slår, vilket han iofs inte lär göra alla gånger. Hade väldigt svårt att sätta han på KJ på river där efter cappen på floppen, känds dock illa när han cappade river. J8o hade jag inte en tanke på över huvud taget. Citera
morberg Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 KJ ger han en gutshot, inte öppet stegdrag My bad. Fortfarande ingen omöjlighet att se folk cappa floppen med överkort och gutshot dock. Citera
Gyre Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Postad 17 April , 2006 2/4 fullring tog emot mig med öppna armar, så jag förlorade bara 25BB på 130 händer sen insåg jag hur drygt fullring är och att jag antagligen är ganska dålig på det. Så inget mer av den varan även om variansen är mindre. Har varit väldigt mycket gnäll från min sida, befogat och obefogat, senaste tiden och inte mycket vättiga händer. Ska försöka bättra mig lite med det då jag vet att läsa om gnäll och allmän skit inte är så roligt som att läsa vettiga händer och framgång. KJ ger han en gutshot, inte öppet stegdrag My bad. Fortfarande ingen omöjlighet att se folk cappa floppen med överkort och gutshot dock. Givetvis inte, men enligt mig är det fler händer som jag slår än inte slår som cappar turn. Min 3-bett på river är lite väl mycket, men fram till dess tycker jag inte att jag ska lägga in mindre pengar i potten. Citera
morberg Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 2/4 fullring tog emot mig med öppna armar, så jag förlorade bara 25BB på 130 händer sen insåg jag hur drygt fullring är och att jag antagligen är ganska dålig på det. Så inget mer av den varan även om variansen är mindre. Nej, visst är det trist? Givetvis inte, men enligt mig är det fler händer som jag slår än inte slår som cappar turn. Du får inte glömma att J8o är ett monster. Jag spelade precis denna: Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with J , 8 . 2 folds, morberg raises, 1 fold, BB calls. Flop: (4.40 SB) T , 7 , 5 (2 players) BB checks, morberg bets, BB calls. Turn: (3.20 BB) 9 (2 players) BB checks, morberg bets, BB calls. River: (5.20 BB) K (2 players) BB checks, morberg bets, BB calls. Final Pot: 7.20 BB BB has 4h 4c (one pair, fours). morberg has Jd 8s (straight, jack high). Outcome: morberg wins 7.20 BB. Variansen är betydligt vackrare från denna sidan; jag vet hur ful hon är från det ställe där du är just nu. Bra att du testade en annan nivå i alla fall. Kanske lite 3/6 6-max ett tag tills du har fått tillbaks lite självförtroende? Citera
Recommended Posts