Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad

Tack för det goozzze och Gyre!

Jag spelar överpar rätt rakt men i början lite hårt, 3-beta ofta turn och beta river för jag inte satte han på en trea när det vart caps före flop osv. En svårighet med lowstakes när man tablar utan PT(GT+ blir helt mongo på Poker Network) är att skilja ut maniacs, synstationer och ok spelare. Har gått ned till 2 bord nu och det gör underverk.

AQ handen du visar skulle jag förlorat två extra BB på turn med men jag börjar bli lite bättre.

Färgen på det parade brädet är ingen 3-bet på river för mig. Med esset känns det nästan tvunget dock.

Trevlig dagbok förresten, ska läsa igenom allt vid tillfälle så kanske man snappar en del.

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

AQ handen du visar skulle jag förlorat två extra BB på turn med men jag börjar bli lite bättre.

Det är hans floppcheck som gör att jag inte förlorar mer i den handen. Var enda gång nån som har höjt/cappat preflopp checkar floppen hittar jag ett monster.

Trevlig dagbok förresten, ska läsa igenom allt vid tillfälle så kanske man snappar en del.

Tack, har varit lite fattigt med händer att lägga in sista tiden eftersom jag inte har varit alls sugen på att spela pga riggen mot mig :) Men nu känner jag suget av att förbättre mitt spel och vinna lite pengar börjar komma tillbaks.

Postad

Sannslöst. SB har dessutom lyckas sätta 2 st runner runner färger på mig under 40 händer.

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG with 5:diamond:, 5:heart:.

Hero raises, 1 fold, SB calls, BB 3-bets, Hero calls, SB calls.

Flop: (9 SB) 5:club:, Q:heart:, 2:spade: (3 players)

SB checks, BB bets, Hero calls, SB calls.

Turn: (6 BB) 4:heart: (3 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, SB calls, BB calls.

River: (12 BB) 3:club: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks.

Final Pot: 12 BB

Results in white below:

SB has Jh Kh (high card, king).

BB has As Ad (straight, five high).

Hero has 5d 5h (three of a kind, fives).

Outcome: BB wins 12 BB.

Postad

Försöker jobba lite på mitt blindspel. Denna handen dök upp upp en session nyss. Vet inget mer om UTG än att han verkar vara TAGish efter ett varv.

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with J:spade:, 8:club:.

UTG raises, 1 fold, Hero calls.

Flop: (4.40 SB) Q:spade:, T:club:, 4:club: (3 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG calls.

Turn: (4.20 BB) 6:heart: (3 players)

Hero bets

Postad

Fold preflop. Jag hade spelat J8s men inte J8o. Han höjer från UTG.

Utan read hade jag även foldat på floppen. Inte mycket att gå på men om han är TAG så har han förmodligen redan högsta eller mellan paret alt A med bra kicker, han höjde från UTG och borde ha nått. Om du hade haft ett lägre par, i det här fallet i 8 hade jag raisat precis som du spelade.

OM du hade haft en annan read typ LAG tycker jag det är en skön flop raise samt bet på turn.

Postad
Fold preflop. Jag hade spelat J8s men inte J8o. Han höjer från UTG.

Utan read hade jag även foldat på floppen. Inte mycket att gå på men om han är TAG så har han förmodligen redan högsta eller mellan paret alt A med bra kicker, han höjde från UTG och borde ha nått. Om du hade haft ett lägre par, i det här fallet i 8 hade jag raisat precis som du spelade.

OM du hade haft en annan read typ LAG tycker jag det är en skön flop raise samt bet på turn.

Det är visserligen UTG, men 4-hänt. Så att försvara med J8o här är jag rätt säker på är rätt.

Du har nog rätt om posflopp, har han inte träffat har han väldigt ofta en hålstege + överkort och då lägger han väl inte så ofta som jag vill.

Postad

Tappade precis 33BB på 70 händer, ska det inte sluta snart?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP with A:heart:, 8:diamond:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, Button calls, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls, Button calls.

Flop: (10 SB) 2:club:, 8:heart:, 2:spade: (3 players)

SB bets, Hero raises, Button folds, SB calls.

Turn: (7 BB) A:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

River: (11 BB) K:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Final Pot: 13 BB

Results in white below:

SB has Kc Ac (two pair, aces and kings).

Hero has Ah 8d (two pair, aces and eights).

Outcome: SB wins 13 BB.

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with A:heart:, 3:club:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.40 SB) A:spade:, 4:diamond:, 3:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (3.20 BB) 8:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

River: (7.20 BB) J:diamond: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.20 BB

Results in white below:

BB has Ac 8h (two pair, aces and eights).

Hero has Ah 3c (two pair, aces and threes).

Outcome: BB wins 9.20 BB.

Preflop: Hero is MP with Q:heart:, Q:club:.

1 fold, Hero raises, 3 folds, BB calls.

Flop: (4.40 SB) 6:diamond:, 6:heart:, 5:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (3.20 BB) 4:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

River: (7.20 BB) 4:heart: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.20 BB

Results in white below:

BB has Jd 4d (full house, fours full of sixes).

Hero has Qh Qc (two pair, queens and sixes).

Outcome: BB wins 9.20 BB.

Postad
Väldigt många badbeats händer i denna dagbok.

J8o handen skulle jag lagt pf utan bra read.

gl

Jag är medveten om att det har varit mycket sånna händer, och jag vet att det är tråkigt och att ingen är intresserad. Men jag har ett behov av att få sånna händer ur mig och då passar min dagbok bra till det :)

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 34.1058 % 33.35% 00.75% { J8o }

Hand 2: 65.8942 % 65.14% 00.75% { 55+, A2s+, K9s+, QTs+, J9s+, T9s, 98s, A5o+, KTo+, QTo+, JTo }

Därför lägger jag inte J8o med över 3:1 i odds.

Postad
Men jag har ett behov av att få sånna händer ur mig och då passar min dagbok bra till det :)

Det är bara att inse att 5/10 är riggat. Och sen går det inte att vinna mot folk som synar med allt. Flytta upp där folk spelar vettig poker och respekterar dina höjningar.

Postad
Flytta upp där folk spelar vettig poker och respekterar dina höjningar.

Läst för mycket BBV? :)

Är break even (-6.5BB) på 5/10 efter 12k händer. Då har jag gått igenom en 120BB downswing och är nere på botten av en 150BB downswing just nu, ger det 100BB till. Vändet det inte så bär det av till 3/6.

12k är inte många händer, 150BB downswings i FL SH är långt ifrån ovanligt och även grymma spelare (uppenbarligen :)) råkar ut för den här skiten då och då. Men det känns så jäkla segt, glädjen att spela är lika med noll, vilket även du morberg upplevde, och jag har svårt för att spela några meningsfulla sessioner. Det blir 100 händer på en kväll istället för 300-400 som var planen.

Nej, man kanske borde hålla sig borta från spelet mars ut och se vad april har att ge? Men jag vet inte. Är ofta spelsugen på dagarna men när jag väl har satt mig ner räcker det med en utdragning eller två sen stänger jag ner igen.

Jag vill också dra ut ibland! Buhuuuuhuu...

EDIT: Kan tacka pokern för jag slipper ta bussen till skolan iaf. Första bilen och den går som en raket!

Postad
Läst för mycket BBV? :)

Det är nästan det enda jag läser på 2+2...

Kör nästa session på 2/4, jag lovar att det kommer att vara roligare. Flytta tillbaks till 5/10 nästa session.

Såhär i efterhand tycker jag nog att jag själv harvade på 5/10 för länge - det ska vara roligt att spela poker! Men när jag jobbat upp min rulle kommer jag säkert att prova igen.

Postad

Knappen 20/17/3.5 med 37 ATSB

SB är en jättetomte

Fold preflopp? Bra annars?

Preflop: Hero is BB with 9:club:, 6:club:.

3 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.

Flop: (6 SB) 3:heart:, 9:spade:, K:spade: (3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets, SB calls, Hero calls.

Turn: (4.50 BB) J:diamond: (3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks.

River: (4.50 BB) 3:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button folds, SB folds.

Final Pot: 5.50 BB

Postad
Fold preflopp? Bra annars?

Ja. Ja.

Men det är ju så kul att spela många händer, tror det är ganska jämnt med 5:1 i odds med en hand av denna typen när jag sitter med position på en riktig synstation.

Visst, det blir svårt att spela mina svaga träffar men spelar jag fit-or-fold här och räknar in knappens auto-bett på floppen + SB högst troliga syn går det nästan att säga att jag får 7:1 på min syn.

Postad
en det är ju så kul att spela många händer, tror det är ganska jämnt med 5:1 i odds med en hand av denna typen när jag sitter med position på en riktig synstation.

Visst, det blir svårt att spela mina svaga träffar men spelar jag fit-or-fold här och räknar in knappens auto-bett på floppen + SB högst troliga syn går det nästan att säga att jag får 7:1 på min syn.

Intressant resonemang (Krishan hade väl räknat på det och kommit fram till att man behöver 7:1 för att syna med vilka två suited som helst om jag minns rätt?), men är verkligen SB så förutsägbar? Och om han är det, vad är det som säger att knappen inte har observerat detta och väljer att checka bakom om han missar floppen - inte minst om den är (för honom) skrämmande enfärgad och du skulle sätta din flush?

Postad

Det är ju sant att knappen kan ha samma syn på SB som jag har men det tror jag är ganska ovanligt samt att man lätt bettar ändå när det blir checkat till en om man är knappen i detta läget.

Det stämmer att Krishan har kommit fram till 7:1 men då har han givetvis tagit implied odds med i sina beräkningar så att räkna mitt beslut preflopp som 7:1 är lite väl optimistiskt.

Tror synen här är väldigt marginell, åt vilket håll har jag inte en aning om.

Har börjat försvara mycket liberalare senaste tiden och det känns helt ok faktiskt, även om jag inte har några resultat att visa upp pga av väldigt litet sample size så känns det bättre att inte släppa iväg mina pengar i blindsen lika enkelt.

Sen är det roligt när spelaren på knappen försöker stjäla och jag plockar hem potten med mina rags :)

Postad

Skönt att kunna slipa siffrorna för mars så här i sista minuten och ge april en grön start. Upp 30BB idag iaf, vet ett tag sen jag plussade så.

Dagens misstag, satt verkligen och hoppades på att det inte skulle landa en dam på river... insåg inte att jag hade det draget förräns jag hade foldat.

Preflop: Hero is UTG with J:spade:, J:heart:.

Hero raises, MP calls, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero caps, MP calls, CO calls, BB calls.

Flop: (16.40 SB) T:diamond:, 9:spade:, 2:club: (4 players)

BB bets, Hero raises, MP calls, CO folds, BB calls.

Turn: (11.20 BB) K:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP calls, BB raises, Hero folds, MP calls.

River: (16.20 BB) Q:heart: (2 players)

BB bets, MP calls.

Final Pot: 18.20 BB

Results in white below:

BB has Kd Kh (three of a kind, kings).

MP has Th Qc (two pair, queens and tens).

Outcome: BB wins 18.20 BB.

Postad

Preflop: Hero is UTG with J:spade:, J:heart:.

Hero raises, MP calls, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero caps, MP calls, CO calls, BB calls.

Flop: (16.40 SB) T:diamond:, 9:spade:, 2:club: (4 players)

BB bets, Hero raises, MP calls, CO folds, BB calls.

Turn: (11.20 BB) K:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP calls, BB raises, Hero folds, MP calls.

River: (16.20 BB) Q:heart: (2 players)

BB bets, MP calls.

Final Pot: 18.20 BB

Results in white below:

BB has Kd Kh (three of a kind, kings).

MP has Th Qc (two pair, queens and tens).

Outcome: BB wins 18.20 BB.

Gushh... varför just damen på rivern? Någon måste hata dig. :shock:

Postad
Gushh... varför just damen på rivern? Någon måste hata dig. :shock:

Det har jag undrar ganska ofta genom hela mars. Fick iaf vinna lite sista dagarna nu så det blev inte mer än 40BB i det röda tillslut, men lite surt ändå att ha en förlorande månad. Först sedan April förra året om man räknar med bonusar + RB.

Måste börja spela mer händer, bara spelat 18k i år! Har som mål att nå Silver status VIP på party. Det innebär 25k händer under 3 månader framöver, borde jag kunna fixa utan större problem.

Postad

Man kan ju inte klaga på att 5/10 är fisklöst precis. Befann mig nyss på detta underbara bordet. Kunde varit värre.

Första sessionen i April slutade i det gröna vilket var skönt. Grönt är skönt som dom säger :)

Postad

Först intrycket av Svenska Spel... Ja, vad ska man säga.

Ganska kass klienten, det första den gör är att bugga så jag inte kan klicka nån stans. Det verkar dock ha löst sig nu. Verkar vara ganska krävande, musiken på datorn stannar upp ibland när klienten tänker till.

Men spelarna väger upp allt det negativa, iaf de jag har stött på än så länge (30 min spel på 2 bord). Höjda familjepotter på 4-5 personer är inte allt för ovanligt på 10-manna-borden och det gårs all-in bara för att det är så det spelas på TV. Kan inte bli mycket bättre :)

Nej, Svenska Spel får nog bli en rekrationssite för No Limit spel. Fint med 200BBs upptag med.

Postad

Gyre, postade du inte en länk till en starthandstabell för FL SH från 2+2 i din dagbok någonstans för länge sedan? Jag kan omöjligt hitta den, inte ens med den fin-fina sökfunktionen. Om du vet någon annan bra starthandstabell för FL SH får du gärna tipsa om det också. Jag har börjat fundera över mittt preflop spel och behöver inspiration. (Ursäkta om jag hijackade din dagbok förresten).

Postad
Gyre, postade du inte en länk till en starthandstabell för FL SH från 2+2 i din dagbok någonstans för länge sedan? Jag kan omöjligt hitta den, inte ens med den fin-fina sökfunktionen. Om du vet någon annan bra starthandstabell för FL SH får du gärna tipsa om det också. Jag har börjat fundera över mittt preflop spel och behöver inspiration. (Ursäkta om jag hijackade din dagbok förresten).

Jag har postat den lite över allt tror jag, men eftersom jag är en så fin person kan jag posta den HÄR också.