Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

Hittade 3 perfekta platser till höger om tre riktiga tomtar. Och bakade 25BB på 100 händer. tilt.

 

EDIT: Läste precis morbergs senaste inlägg i hans dagbok, en litet utdrag av det ser ut så här:

Min gissning är att jag gick in i en långvarig tiltperiod som jag hade svårt att komma ur vilket förvärrade variansen (som säkert spelar en viss/stor del i det hela).

Just den biten känner jag igen. Befann mig in det tillståndet under större delen av mars. Delvis därför jag inte spelade så mycket. Trodde jag kom ut ur det efter att ha haft 3 vinnande sessioner i rad senaste dagarna men jag vet inte.

 

Innan jag gick upp till 5/10 var det inte ofta jag tiltade men senaste tiden har det blivit mer och mer vilket jag inte gillar. Det är inga stora grejor men det kostar mycket ändå. Sista handen i min session precis är ett talande exempel. Jag har 66 UTG, en hand som jag vanligtvis lägger där. Nu limpar jag istället och vipps så är det cappat och jag floppar en hålstege jag inte kan släppa och synar även ett bet på river eftersom han som cappade preflopp var en maniac och har säkert missat brädan helt.

 

Har iaf 60BB/100 över en ansenlig mängd händer på 10/20, så allt är inte förlorat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har iaf 60BB/100 över en ansenlig mängd händer på 10/20, så allt är inte förlorat.

 

:shock: Utveckla gärna lite eller sluta spela 5/10 och gå upp till 10/20

 

Hittade en utav mina ubertomtar sittandes på 10/20 och fick platsen precis till vänster om honom, han bustade på 4 händer men jag tog lite pengar av en annan då jag floppade en stege med A4o i BB mot hans steal på knappen. SÅ jag ligger 48$ plus efter 4 händer på 10/20, dvs 60BB/100 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en utav mina ubertomtar sittandes på 10/20 och fick platsen precis till vänster om honom, han bustade på 4 händer men jag tog lite pengar av en annan då jag floppade en stege med A4o i BB mot hans steal på knappen. SÅ jag ligger 48$ plus efter 4 händer på 10/20, dvs 60BB/100 :D

Kom ihåg att även om det kan kännas som att du krossar nivån så är 4 händer ett alldeles för litet sample size för att ge några tillförlitliga siffror, speciellt på winraten. Det är inte alls ovanligt även riktigt duktiga spelare går minus under perioder av 4 händer, och det kommer du också att göra förr eller senare. Ta det lugnt och ta inga förhastade beslut utifrån dina (iofs väldigt fina) resultat hittills.

 

 

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att även om det kan kännas som att du krossar nivån så är 4 händer ett alldeles för litet sample size för att ge några tillförlitliga siffror, speciellt på winraten. Det är inte alls ovanligt även riktigt duktiga spelare går minus under perioder av 4 händer, och det kommer du också att göra förr eller senare. Ta det lugnt och ta inga förhastade beslut utifrån dina (iofs väldigt fina) resultat hittills.

 

Hur många händer behöver man då? 10? 20? Även om jag kan hålla 1/3 av den winraten så är jag nöjd, och så mycket tycker tror jag inte winraten kommer minska. Tänk på att jag bara spelade ett bord, kan ju lova att minst 40BB/100 kom från readen jag fick på alla spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite smådrygt faktiskt. Varit många 3-outare och likande idag.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with A:club:, 6:spade:.

Hero raises, Button calls, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) 6:diamond:, 5:diamond:, 8:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

 

Turn: (5 BB) A:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, Button calls.

 

River: (11 BB) 5:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 13 BB

 

Results in white below:

Hero has Ac 6s (two pair, aces and sixes).

Button has Ah 5h (full house, fives full of aces).

Outcome: Button wins 13 BB.

 

EDIT: Samma bord, hände när jag skrev inlägget.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with Q:club:, T:club:. MP posts a blind of $5.

1 fold, MP (poster) checks, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) T:heart:, K:spade:, 3:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, MP folds, Button calls, SB folds.

 

Turn: (3 BB) 4:diamond: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (7 BB) 6:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 9 BB

 

Results in white below:

Hero has Qc Tc (one pair, tens).

Button has 4h 4c (three of a kind, fours).

Outcome: Button wins 9 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du första handen därför att det endast är fyra personer vid bordet? A6o är ju en rätt dålig starthand från UTG. Annars tycker jag du spelar handen bra. Finns inte mycket att göra. Speciellt gillar jag tre betten på turn då han borde sitta på A med hyffsat hög kicker. Riktigt fiskspel att syna din höjning preflop med A5.

 

På den andra handen är det ju sjukt hur han kan gå vidare med 44 när de korten har kommit på floppen.

 

Jag hoppas du postar några riktigt sköna potter med minst 20BB där du vunnit snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du första handen därför att det endast är fyra personer vid bordet? A6o är ju en rätt dålig starthand från UTG.

UTG på 4-manna blir ju som CO, och A6o lägger jag inte där.

 

Annars tycker jag du spelar handen bra. Finns inte mycket att göra. Speciellt gillar jag tre betten på turn då han borde sitta på A med hyffsat hög kicker. Riktigt fiskspel att syna din höjning preflop med A5.

Min rivercheck är ju inte bra, satte han på ett starkt ess precis som du säger och trodde på river att mitt 2 par blev counterfittat (:)) men så är ju inte fallet. Men det blev ju bra, nöjd med turn 3-betten.

 

På den andra handen är det ju sjukt hur han kan gå vidare med 44 när de korten har kommit på floppen.

Inget ovanligt bland tomtarna på 5/10 kan jag säga, man börjar undra ibland vad det är för idioter som spelar. Sen om min nersyning är så himla snygg vet jag inte, men det sätter jag upp på tilt-kontot.

 

Jag hoppas du postar några riktigt sköna potter med minst 20BB där du vunnit snart.

Lyckades vände den dåliga starten och slutat typ 1BB upp, ska se om jag hittar nån skön hand i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite smådrygt faktiskt. Varit många 3-outare och likande idag.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with A:club:, 6:spade:.

Hero raises, Button calls, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) 6:diamond:, 5:diamond:, 8:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

 

Turn: (5 BB) A:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, Button calls.

 

River: (11 BB) 5:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 13 BB

 

Results in white below:

Hero has Ac 6s (two pair, aces and sixes).

Button has Ah 5h (full house, fives full of aces).

Outcome: Button wins 13 BB.

 

Check på river? Rätt tillfälle, men ändå? :D Annars NH, tycker nog att man kan raisa A6 UTG fourhanded. Beror kanske lite på bord-tightness men generellt så... ja. 3 bet på turn känns givet.

 

EDIT: Ahah, läste din post ovan och förstår... ehrm... riverchecken. ;)

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with Q:club:, T:club:. MP posts a blind of $5.

1 fold, MP (poster) checks, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) T:heart:, K:spade:, 3:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, MP folds, Button calls, SB folds.

 

Turn: (3 BB) 4:diamond: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (7 BB) 6:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 9 BB

 

Results in white below:

Hero has Qc Tc (one pair, tens).

Button has 4h 4c (three of a kind, fours).

Outcome: Button wins 9 BB.

 

Flopbet, yeah. Måste betta turn med men syn vid hans powerraise där var inte såå snyggt om inte Fiendfish hade en i det närmaste grotesk aggr. rate. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riverspelat i hand ett är, som du sedan läste, en felläsning av brädan. Men det var ju tur att det blev så.

 

Nersyningen med QT är riktigt dåligt och är tilt, har börjat tilta betydligt mer än tidigare sista tiden och det är en utveckling jag inte gillar och måste förbättra. Svårt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för standradspel på den typiske 5/10 spelaren (lite för lös och hyffsat aggro) i dessa lägen?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with A:spade:, 9:spade:. MP posts a blind of $5.

1 fold, MP (poster) checks, Hero raises, 2 folds, BB calls, MP calls.

 

Flop: (6.40 SB) K:spade:, 6:club:, K:club: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets, BB folds, MP raises, Hero ?

 

Annars är det som vanligt...

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with K:club:, K:spade:.

1 fold, MP calls, CO raises, Hero 3-bets, 2 folds, MP calls, CO calls.

 

Flop: (10.40 SB) Q:spade:, 6:heart:, 7:diamond: (3 players)

MP checks, CO checks, Hero bets, MP folds, CO calls.

 

Turn: (6.20 BB) 9:diamond: (2 players)

CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls.

 

River: (12.20 BB) A:diamond: (2 players)

CO bets, Hero calls.

 

Final Pot: 14.20 BB

 

Results in white below:

CO has 9h 9s (three of a kind, nines).

Hero has Kc Ks (one pair, kings).

Outcome: CO wins 14.20 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebetar du A9 eller vad siktar du på?

 

Med KK så är det väl inte helt självklart att höja om man inte har anledning att tro att CO är en vanemässig semibluffare (han donkar ju inte med typ Qx för att stoppa ditt eventuella drag, så det typiska ju att han faktiskt förbättrat sin hand på något sätt). Är han en vanemässig semibluffare så får du ju spela som du gör tror jag. Men det är en väldigt konstig sekvens för semibluff som inte heller stämmer särskilt väl överens med en raisehd preflopp och syn på floppen. Slowar han typ AQ, AA eller JJ så borde han ju checkraisat. 89 är väl lite småmöjligt tillsammans med 88.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebetar du A9 eller vad siktar du på?

Förstår inte riktigt vad du menar, mitt spel fram till att jag bli höjd känns väldigt standard. Floppbetttet är väl ett måste, för värde och att låta drag ta betalt. Känns som min hand är bäst ganska ofta på den floppen mot en blind och en poster.

 

Med KK så är det väl inte helt självklart att höja om man inte har anledning att tro att CO är en vanemässig semibluffare (han donkar ju inte med typ Qx för att stoppa ditt eventuella drag, så det typiska ju att han faktiskt förbättrat sin hand på något sätt). Är han en vanemässig semibluffare så får du ju spela som du gör tror jag. Men det är en väldigt konstig sekvens för semibluff som inte heller stämmer särskilt väl överens med en raisehd preflopp och syn på floppen. Slowar han typ AQ, AA eller JJ så borde han ju checkraisat. 89 är väl lite småmöjligt tillsammans med 88.

Jag höjer nog lite av ren frustration här, samt att hans donk känns väldigt ologiskt för en stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar, mitt spel fram till att jag bli höjd känns väldigt standard.

Ok, men varför är det bättre än en check mot två lösaggro motståndare?

 

Jag höjer nog lite av ren frustration här, samt att hans donk känns väldigt ologiskt för en stark hand.

Det är ju inte logiskt för en svag hand heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar, mitt spel fram till att jag bli höjd känns väldigt standard.

Ok, men varför är det bättre än en check mot två lösaggro motståndare?

För att inte ge gratiskort till alla möjliga händer de kan ha här som kommer syna mitt bett som jag tjänar på. Vet inte riktigt vad du är ute efter, det kan ju omöjligt vara ett bättre spel att checka här då jag verkligen ger lösaggro spelare möjligtheten att betta bort mig från potten med en hand som QJ på turn.

 

Jag höjer nog lite av ren frustration här, samt att hans donk känns väldigt ologiskt för en stark hand.

Det är ju inte logiskt för en svag hand heller.

Jag höjer för att jag inte tänkte igenom situationen innan jag agerade. "Jag har överpar och han gör ett underligt spel, jag höjer för de jävlarna kan inte ha dragit ut mig igen" var ungeför vad som gick ingeom mitt huvud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen blev sur på mig efter handen och tycket jag spelade dåligt, det tycker inte jag. Jag missade en höjning på rivern dock. Han är okänd.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with 7:heart:, A:club:.

1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) 8:heart:, T:heart:, 9:heart: (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Turn: (3.20 BB) 9:diamond: (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: (5.20 BB) 6:club: (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 7.20 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite löst att spela den handen i en så pass tidig position? Sen tycker jag du ska höja honom på turn med det öppna draget, dels för värde om du träffar, sen kan du representera en färdig hand och du kan även få ett gratiskort på river.

 

Converten säger att jag sitter i MP, men eftersom det bara är 5 pers på border så sitter jag igentligen i CO och A7o är ju inget att snacka om där.

 

Vet inte om jag giller en turn-raise. Att han donkar floppen och fortsätter på turn tycker jag tyder på att han har någon slags färdig hand eller A:heart: och då blir jag inte av med honom. Vilka händer tror du han kan ha här som han lägger? 66-22 kan möjligtvis spela så här och vika mot en turn-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite löst att spela den handen i en så pass tidig position? Sen tycker jag du ska höja honom på turn med det öppna draget, dels för värde om du träffar, sen kan du representera en färdig hand och du kan även få ett gratiskort på river.

Rivern är väl inte gratis om man betalar två stora bet på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar, mitt spel fram till att jag bli höjd känns väldigt standard.

Ok, men varför är det bättre än en check mot två lösaggro motståndare?

För att inte ge gratiskort till alla möjliga händer de kan ha här som kommer syna mitt bett som jag tjänar på. Vet inte riktigt vad du är ute efter, det kan ju omöjligt vara ett bättre spel att checka här då jag verkligen ger lösaggro spelare möjligtheten att betta bort mig från potten med en hand som QJ på turn.

Jag är också nyfiken på vad Hjort är ute efter. Vill du förtydliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med, förväntade mig ett tredje svar där och blev lite förvånad när det inte kom.

Nä, jag har inte något färdigt svar här. Men jag kan inte riktigt se att det bör vara ett självklart spel att contbeta när du blir helt villrådig vid checkraise. CR är ju också en del av ABC-sekvensen här och händer jätteofta. Jag tror att situationen tål att tänkas en del på.

 

En snabb pokerstove ger ungefär de här styrkeförhållandena givet att de autocheckar alla sina händer på floppen.

 

Du: 32%

bb: 39%

MP: 28%

 

Där bb har: { 99-22, AQs-A4s, KJs-K7s, Q9s+, J8s+, T8s+, 96s+, 85s+, 75s+, 65s, AQo-A6o, K9o+, Q9o+, J9o+, T9o }

 

och MP har: { 66-22, A7s-A2s, KTs-K2s, QTs-Q2s, J2s+, T2s+, 92s+, 82s+, 72s+, 62s+, 52s+, 42s+, 32s, A9o-A2o, KTo-K5o, Q5o+, J7o+, T8o+, 97o+, 87o, 76o }

 

Problematiken om de är överaggro är ju att de kommer checkraisa dig väldigt ofta med händer som har dig slagen eftersom de inte är tillräckligt försiktiga. Det gör också att du får hyfsat omvända implicita odds eftersom du relativt ofta kommer lägga in 6-8 små bet när du nästan drar dött.

 

Det ligger ju ändå 6,4 små bet i potten så du behöver antagligen skydda din hand, men rent värdemässigt så är jag rätt säker på att du tappar en del på alla bet som åker in på floppen och under resten av handen.

 

Kan tänka mig att bet-trebet-check är bästa linjen mot en motståndare och att man då viker om det blir fyrbetat.

 

Men jag är inte säker på att det är så farligt att checka. Så orolig för att bli utbetad behöver du inte vara, finns ju inget som säger att du inte kan turnhöja (vilket skriker AK/kåk så mycket att du lätt kan vika mot ett omslag) eller syna en trolig bluffare. Samt förstås att du kommer dra ut rätt ofta.

 

Och om det blir bet+syn eller bet+raise på turn och du inte har förbättrat är din hand knappast bra nog att fortsätta med och så har du sparat en hel del bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sa jag inte att spelarna var överaggro, utan hyffsat aggro. Tänk dig en spelare med statsen 35/15/1.5 eller något i den stilen, det känns som en hyffsat uppskatning av medelspelaren på 5/10. Skulle jag befinna mig HU mot en överaggro spelare som jag vet kommer ta skott på potten om jag checkar så är det väl inte helt galet att checka igenom floppen och ta mig till showdown efter det på en bräda som denna.

 

Jag kanske inte har värde på att betta denna floppen mot två motspelare (även fast jag tycker HD du har satt på bb är lite för stark) men jag har nästan 1/3 equity i potten här och måste skydda den med ett bet. Framför allt när jag sitter i position och kommer checka igenom turn (de gånger som de inte donkar) om jag inte förbättrar. Om man lägger in de gånger jag får mitt frikort på turn och blir c/r på floppen tror jag det är någonstans runt ett nollsummespel för just den gatan men eftersom det ligger en hel del i potten så har jag inget annat väl än att följa upp med ett bett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...