Gå till innehåll

FLT - Jobbigt på river!


elvis77

Recommended Posts

En hand jag spelade igår kväll som jag har funderat mkt på, vill gärna ha synpunkter om spelet speciellt rivern. Tar handen ur minnet då jag sitter på jobbet nu.

 

Har nyligen satt mig på bordet, inga reads, fullbord FL 15/30.

 

Hero [T :heart: T :diamond: ]

 

** Dealing down cards **

UTG folds.

UTG+1 raises [$30].

folds.

folds.

folds.

Hero raises [$45].

folds.

folds.

SB calls [$35].

BB folds.

UTG+1 calls [$15].

 

3 spelare och jag har position på båda.

 

** Dealing Flop ** [ J :spade: , 9 :spade: , 6 :club: ]

 

SB bets [$15].

UTG+1 calls [$15].

Hero raises [$30].

SB calls [$15]

UTG+1 calls [$15]

 

Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare.

 

** Dealing Turn ** [ 2 :heart: ] Ofarligt

SB checks.

UTG+1 checks

Hero bets [$30].

SB calls

UTG+1 calls

 

** Dealing River ** [ 6 :spade: ] Där sitter färgen och en potentiell triss.

 

SB bets [$30]. Nu bettar han ut !

UTG+1 calls [$30]. Och trots det så synar UTG+1 när han vet att jag sitter bakom och har spelat handen aggresivt hela vägen

 

VAD GÖR JAG NU ??

 

* RP och flytt till PHH - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade.

 

Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K :club: 4 :heart: ???

 

och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade.

 

Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K :club: 4 :heart: ???

 

och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior.

 

Vilket horribelt spel av SB! Hade du någon read på honom? Verkar hoppfullt att det finns sådana spelare även på 15/30.

 

Tycker att du spelade handen rätt. Visst finns en hyfsad möjlighet att UTG+1 har nior eller sämre, och visst finns en någorlunda möjlighet att SB bluffar, men om man multiplicerar sannolikheterna för dessa två scenarion lär man få ett tal som är klart mindre än 1/13.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade.

 

Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K :club: 4 :heart: ???

 

och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior.

 

Vilket horribelt spel av SB! Hade du någon read på honom? Verkar hoppfullt att det finns sådana spelare även på 15/30.

 

Tycker att du spelade handen rätt. Visst finns en hyfsad möjlighet att UTG+1 har nior eller sämre, och visst finns en någorlunda möjlighet att SB bluffar, men om man multiplicerar sannolikheterna för dessa två scenarion lär man få ett tal som är klart mindre än 1/13.

 

Tyvärr hade jag ingen direkt read då jag ganska nyligen hade satt mig och dessutom spelade 4 bord.

 

Vad det gäller fiskar på 15/30 och 30/60 så finns det gott om dom, kan dock vara lite svårare att sortera ut dom då många kompetenta spelare kan spela vissa händer ibland väldigt aggresivt med lite vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar fold efter bet + syn av de två andra spelarna.

 

Att SB betar ut när 6 landar på river ser jag inte alls som konstigt. Han hoppas på att ingen av er betade färgdraget och att någon skulle sitta på en 6a verkar ologiskt efter pre-flop bettingen. Dvs hyfsat god bluff-möjlighet för honom. Hur UTG+1 hittar synen med par i 9or förstår jag inte.

 

För din del tycker jag det enda rätta är fold. Att kvidsyna såna här händer måste vara stort -EV då du absolut lär vara slagen mer än 1/13. Dock skulle man kunna hitta synen då SBs bet på river är lite ologiskt i mina ögon. Eftersom du har spelat handen väldigt aggressivt från början till slut borde han inte betat ut om han vare sig prickade 6an eller satte färgen utan istället hoppas på CR-möjlighet. Men som handen utspelade sig är det fold i mina ögon. Du slår inte en bettor + 1 synare på den brädan särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Flop ** [ J :spade: , 9 :spade: , 6 :club: ]

 

SB bets [$15].

UTG+1 calls [$15].

Hero raises [$30].

SB calls [$15]

UTG+1 calls [$15]

 

Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare.

Varför vill du så gärna höja här??? Vad för bra medför en höjning? Dels kan du bli 3-bettad av ett färgdrag, vilket skulle suga något oerhört då det kan få dig att lägga den bästa handen. Dels så är din pot equity edge inte mycket att tala om på den här floppen, så någon värdehöjning är det inte heller. Och eftersom du inte kan konfrontera någon spelare med 2 SB så är det ingen höjning för att skydda din hand heller. Av ren nyfikenhet, varför vill du se rivern gratis???

 

Jag skulle rekommendera dig att bara syna SB's flop bet och ta det därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Flop ** [ J :spade: , 9 :spade: , 6 :club: ]

 

SB bets [$15].

UTG+1 calls [$15].

Hero raises [$30].

SB calls [$15]

UTG+1 calls [$15]

 

Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare.

Varför vill du så gärna höja här??? Vad för bra medför en höjning? Dels kan du bli 3-bettad av ett färgdrag, vilket skulle suga något oerhört då det kan få dig att lägga den bästa handen. Dels så är din pot equity edge inte mycket att tala om på den här floppen, så någon värdehöjning är det inte heller. Och eftersom du inte kan konfrontera någon spelare med 2 SB så är det ingen höjning för att skydda din hand heller. Av ren nyfikenhet, varför vill du se rivern gratis???

 

Jag skulle rekommendera dig att bara syna SB's flop bet och ta det därifrån.

 

Till att börja med så höjer jag för att jag tror att jag har bäst hand. Jag gillar dessutom att ha initiativet. När SB bettar ut så tyder det på mellan/lägsta paret eller färgdrag, TP brukar checkraisas istället. Jag lägger mig inte för ett 3-bett här från SB såvida UTG+1 inte cappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...