Gå till innehåll

PLT - AA på MKT farlig bräda, vekt av mig?


Reaper

Recommended Posts

Bordet är rätt så tajt (3st ser max floppen), folk är rätt så passiva så inte mkt raise preflop.

 

Fi har precis kommit in på bordet (sett alla floppar hittils).

 

Spelade denna hand rätt så vekt, men var nog lite pga att jag inte hade någon koll på FI.. och mina AA har inte gått allt för bra på senaste.. nåja så här ser det ut:

 

***** Hand History for Game 2573866147 *****

$25 PL Texas Hold'em - Sunday, August 21, 17:19:29 EDT 2005

Table Table 37396 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Jurgy711 ( $3.90 )

Seat 2: clock10_2 ( $22.90 )

Seat 4: MDFretz ( $15.35 )

Seat 5: rpr72o ( $33.85 )

Seat 7: MarcusTay ( $25.95 )

Seat 10: Rita_Fang ( $25 )

Seat 9: Raputin ( $24 )

Seat 6: Super_Walrus ( $24.50 )

Seat 8: multico ( $24.75 )

MarcusTay posts small blind [$0.10].

multico posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr72o [ A:s: A:d: ]

Raputin folds.

Rita_Fang folds.

Jurgy711 folds.

clock10_2 folds.

MDFretz calls [$0.25].

rpr72o raises [$1.10]. <--- standard max-raise..

Super_Walrus folds.

MarcusTay folds.

multico calls [$0.85].

MDFretz folds.

 

** Dealing Flop ** [ 8:s:, Q:s:, J:c: ] Pott $2.45

 

nötstegen kan vara ute+färgdrag.. så inte favvo flopp direkt.

 

multico checks.

rpr72o bets [$2.45]. <--- Lägger ut ett potbet för att se hur jag ligger till. AK/AQ eller ett pp är väl trolig hand hos fi?

multico raises [$9.57]. < -- damn, har han QQ/JJ? eller försvarar han bara sin AQ mot färgen?

rpr72o calls [$7.12]. <-- Känns som jag leder. Borde jag slagit om här?

 

** Dealing Turn ** [ K:d: ] Pott $21.59

 

Vet inte om jag gillar detta kort eller ej.. men tror fortfarande jag kan leda.

 

multico bets [$3]. <-- $3 i $22 pott.. hm?

rpr72o calls [$3]. <-- funderar bra länge om jag ska syna eller slå om rejält.. gör jag fel?

 

** Dealing River ** [ K:h: ] Pott $27.59

 

multico bets [$4].

rpr72o ?????

 

Vad är det rätta spelet här? Inser att jag kanske borde gjort någe på turn för att få lite info... QQ/JJ/AK/AQ/KQ/QJ är juh händer fi kan ha. Slår endast AQ/QJ här. Så ska jag syna ner och hoppas mitt 2par håller, eller bör jag försöka mjölka mer? eller folda ?

 

ps. sorry för HHn, bisonbison vägrade göra en korrekt, så vart hemmagjort :P ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som fler vill kommentera denna.. så drar väl in resultatet så kanske man får en reaktion.

 

Reaper calls.

 

Result:

multico shows [ Js, Qc ] two pairs, kings and queens.

rpr72o shows [ As, Ad ] two pairs, aces and kings.

 

Nu i efterhand så skulle jag såklart smackat om på river, men tanken slog mig. Får jag syn av en sämre hand än AAKK? Var för feg här, men nöjd att jag tog handen eftersom jag låg under hela vägen till river :D

 

Djens, tack för din kommentar. Nästa gång ska jag tänka lite extra på att vara mer aggro (kunde fått in degen på turn.. och sen dragit ut såklart :D), men ibland kan försiktiga vägen vara den rätta osso :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn e faktiskt lite farligt att raisa på där! Iofs: vet du om att han e weaktight kanske du kan få honom att folda tvåparet med en rejäl raise.

 

Men man blir ganska rädd på en sån bräda, men gör det till en vana, känner du av svaghet så höj!

 

(se bara tilla tt han inte är en synstation först)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa floppen, den är farlig men inte så farlig.. finns många semibluffar där, för mig hade all deg åkt in där tror jag allt.

Syna är sämst, lägg eller reraise känns det som.

 

Kungen på turn är bara att sakta ner, han verkar otroligt svag eller otroligt stark.

 

River, farligare ändå.. bara o syna även om du vet att du har bäst hand. Få händer som synar din reraise där och får du omslag måste du ändå lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå reraisa floppen? absolut inte!

Han kan vara uppe mot ett set/str8 & flush kombo/tvåpar och mot allt ligger han under.

 

Att köra allin där är det sämsta han kan göra!

 

Däremot finns det bara ett sätt att veta m kungen gör honom stark/svag och det är att reraisa (och kanske få honom o lägga 2paret.

 

Och höjer du där kan du checka rivern, men synar du bara på turn o han verkar svag igen på river äre absolut läge att höja, om inte annat för att bluffa bort killen om man inte har bäst hand. Och om man ahr bäst får man ofta betalt eftersom många har svårt att lägga det där.

 

jag skulle absolut inte förespråka det spelet jezaja föreslår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...