Gå till innehåll

NLT - Korrekt spelade AA?


parre

Recommended Posts

Med tanke på att det redan ligger 7 spänn i potten vill jag helst isolera mig mot en spelare (UTG+1) heads up, men blir ju såklart nöjd om jag kniper potten direkt också. Med en vek höjning på 50bb lär du ju få med dig UTG+1, men det känns som att både UTG och SB också kommer få rätt schyssta odds att syna en hel del händer och dra ut. Rent spontant skulle en höjning på säg 85-90bb kännas bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det redan ligger 7 spänn i potten vill jag helst isolera mig mot en spelare (UTG+1) heads up, men blir ju såklart nöjd om jag kniper potten direkt också. Med en vek höjning på 50bb lär du ju få med dig UTG+1, men det känns som att både UTG och SB också kommer få rätt schyssta odds att syna en hel del händer och dra ut. Rent spontant skulle en höjning på säg 85-90bb kännas bättre.

 

hehehe :P

 

Tycker också 50BB känns lite i underkant det läget, med tanke på att limparna antagligen kommer syna pga oddsen.

Med AA vill du också göra dig mer eller mindre commited, och 50BB räcker ju inte på långa vägar.

 

Nej, lite mer får du ju smälla på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att en bet på 100BB är lagom. Får du då omslag tycker jag fold är på sin plats då risken för att bli utdragen är på tok för stor då de säkerligen sätter dig på AA och ställer in med 76o eller någon liknande draghand som alltid vinner över AA. På så sätt sparar du 200 pix.

 

EDIT-50BB mena jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite bakgrund till denna hand förresten:

 

Några händer innan höjde UTG+1 till 75 preflop, jag gick all-in för 325tot med JJ, CO ställde in och UTG+1 foldade. CO hade AA. Jag drog inte ut.

 

Tror att detta kan göra att jag har chans att köpa potten med bara 50xBB, annars hade jag nog höjt till 100xBB för att köpa potten rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...