Gå till innehåll

NLT - En liten tråd om att vara pot commited


ades_va

Recommended Posts

Jag har just klivit in på bordet - som har 44% och avg pot. 43, har inga notes på fi.

 

 

Game # 113597605 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "London"

Game ended 2005-08-20 17:29:07 UTC

 

Players:

igdanmark (EUR 85,50 in seat 1)

assi (EUR 176,25 in seat 2)

ades (EUR 200,00 in seat 3)

SlemFisk (EUR 202,25 in seat 4)

Hmambo (EUR 261,50 in seat 5)

gummi1 (EUR 165,00 in seat 6)

MasterLL (EUR 247,50 in seat 7)

dir (EUR 38,00 in seat 8)

 

Dealer: igdanmark

 

Small Blind: assi (1,00)

Big Blind: ades (2,00)

 

ades was dealt: Kh - Kd

 

SlemFisk Raise (9,00)

Öppnar utg med en 4,5bb raise - betyder inte så mkt mer än att han antagligen har en stark hand.

Hmambo Fold

gummi1 Fold

MasterLL Fold

dir Fold

igdanmark Call (9,00)

assi Call (8,00)

ades Raise (38,00)

2 syn fram till mig - jag kommer antagligen ha den näst sämsta positionen genom hela handen och vill gärna se vart jag står mot UTG-höjaren.

Väljer att höja upp till 40 - är detta för lite ?

SlemFisk Call (31,00)

igdanmark Call (31,00)

assi Call (31,00)

 

Flop 4s - 3c - Td

 

assi Check

 

Här blir allt problematiskt, jag känner inte att 33 eller 44 är så vettiga händer, men jag kan mycket väl vara uppe mot TT eller AA.

Det stora problemet är : som ni antagligen förstår, att potten just nu ligger på runt 160(40*4) och jag bara har 160 kvar i stacken.

 

Vad jag valde att göra finns vitmarkerat under.

 

 

ades Bet (95,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20BB är nog en rätt lagom raise där, kanske 25-30 men det gör det svårt att lägga dig mot en reraise...

 

Som jag ser det finns det ingen chans du lägger dig mot omslag , däremot ger du draghänder bättre chans att komma undan.

 

Hellre Allin säger jag. Även om jag skulle göra det med hjärtat i halsgropen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20BB är nog en rätt lagom raise där, kanske 25-30 men det gör det svårt att lägga dig mot en reraise...

 

Som jag ser det finns det ingen chans du lägger dig mot omslag , däremot ger du draghänder bättre chans att komma undan.

 

Hellre Allin säger jag. Även om jag skulle göra det med hjärtat i halsgropen!

 

Mmm, förståeligt - enda anledningen är att mitt bet verkar vekare än en all-in. Med detta spel(bet/call) får jag antagligen spel av fler sämre händer medans en all-in oftast bara får syn av 33-44-TT-AA(KK?) och kanske någon idiot då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog hellre synat en allin där faktiskt än ditt bet med t.ex. JJ.

 

Man tänker ju att synar jag här MÅSTE jag syna turn/river också, så en Någorlunda inteidiotisk spelare ser ju ditt bet som en allin.

 

Däremot allins kan bli synade ibland för att de verkar desperata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog hellre synat en allin där faktiskt än ditt bet med t.ex. JJ.

 

Man tänker ju att synar jag här MÅSTE jag syna turn/river också, så en Någorlunda inteidiotisk spelare ser ju ditt bet som en allin.

 

Däremot allins kan bli synade ibland för att de verkar desperata.

 

Jag tänkte faktiskt på den här desperat-faktorn, men tvivlade på att nån av fi skulle köpa det.

 

Dock hade jag en till anledning till mitt "lite mindre" bet, detta var att shortstacken skulle ana svaghet och sätta in sig själv(mitt bet = all-in för honom).

 

Men, men. Situationen tål att tänkas på.

Ska posta resultatet sen nån gång men ser gärna lite mer diskussion innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som ser scenariot som riktigt önskvärt? Drömflop för KK, det finns lika mycket deg i potten som i din stack och det finns ingen chans i världen att du kan lägga dig.

 

Jag skulle nog trycka all deg på en gång. Jag tror inte att betstorleken (om man inte minebettar, vilket är idiotiskt med en så skör hand) har någon inverkan på om man kramar ur mer pengar eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...