Gå till innehåll

FL5CS - (A)T överaggresiv?


Recommended Posts

Bet365 $0.50/1 FL5CS, 5 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Väldigt tomtigt överlag, vissa som fattat grundlägande femkortsstötstrategi men också folk som inte fattar att det är dumt att höja när ens bästa möjliga hand inte slår den andres uppkort. Den relevanta spelaren i denna hand ligger väl någonstanns mitt imellan dessa extremer.

 

Hero is BI+4

2nd street (½ SB)

BI ( X ) 4 :diamond: Brings in low

BI+1: ( X ) 5 :heart:folds

BI+2: ( X ) 9 :diamond:folds

BI+3: ( X ) A :spade:raises to full

Hero: ( A :diamond: ) T :heart:reraises

BI folds , BI+3 calls

 

Antar att BI+3 borde höja med alla tänkbara hålkort först in som näst siste man och då borde ju jag vara favorit med AT och därför höjer jag. Visserligen så talar man ju då i princip om att ens hålort är antingen ett ess eller en tia så man kanske bara borde syna? (Å andra sidan så är väl AT och TT de i princip ända spelbara händerna här?)

 

Jag kommer ju dessutom med stösta sannolikhet ha position handen igenom och skulle jag tappa den så är det ju något man kan ta...

:twisted::roll:

 

3rd street (5 SB)

BI+3: ( X ) A :spade: 9 :spade:checks

Hero: ( A :diamond: ) T :heart: 3 :heart:bets

BI+3 calls

 

Fortsätter att betta, finns ju inget som tyder på att jag är slagen.

 

4th street (3½ BB)

BI+3: ( X ) A :spade: 9 :spade: 6 :diamond:checks

Hero: ( A :diamond: ) T :heart: 3 :heart: 5 :club:bets

BI+3 calls

 

Känns som att om jag är slagen så blir jag väl förmodligen tvungen att betala av ett bet antingen här, eller på femte och då är det ju bättre att betta nu ifall jag skulle förbättra. Är det rätt att fortsätta betta här?

 

River (5½ BB)

BI+3: ( X ) A :spade: 9 :spade: 6 :diamond: 3 :club:checks

Hero: ( A :diamond: ) T :heart: 3 :heart: 5 :club: 2 :spade:checks

 

 

Har ju väldigt svårt att se en sämre hand än A hög, T kicker betala av så jag tar gratis showdown. Är det rätt?

 

Kommentarer? Skall väl tilläggas att första gången jag spelade 5CS var idag (eller ja igår då efterssom det är efter midnatt nu).

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är något att tänka på.

 

Förutsatt att din motståndare inte är parad till att börja med från och med tredje (känns som det är ok att utesluta AA där) och basically är random.

 

På andra gatan kan han ha 29 kort som du slår, 2 kort som är lika och 14 kort som slår dig. Hyffsat troligt att du ligger före här alltså.

 

På tredje gatan så slår nu hans tior och nior dig likväl som J-K plus att det försvinner en trea för honom att ha. Alltså finns det 24 kort som du slår och 18 som slår dig.

 

På fjärde gatan så försvinner det en femma och samtidigt så paras hans eventuella sexor. Nu är det alltså 19 kort som du slår och 21 som slår dig.

 

På femte gatan så har han 15 kort kvar som du slår och 24 som slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...