Gå till innehåll

PLO - Handbeslut pre-flop, set på stegbräde


NewYork

Recommended Posts

Postar tre händer med tuffa beslut pre-flop för hjälp från forumets PLO-stjärnor. Jag skulle kunna stoppa in dom i two-dimes, men jag skulle mest vilja vet hur ni tänker, och varför ni gör som ni gör.

 

Överlag bra spelare, rimligt aggressivt spel från de flesta, men ingen som stoppar in stacken på två par utan redraws.

 

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: ericjames13 ( $1671 )

Seat 4: TMartz ( $4956 )

Seat 7: Qpastsix ( $2151 )

Seat 9: AldiMoney ( $4329 )

Seat 8: Hero ( $2538 )

Seat 10: Vivaldi1 ( $3331.50 )

Seat 1: DONNYDNM ( $1468.06 )

Seat 6: MrWrestling2 ( $2795.50 )

Seat 5: bigbOObsbabe ( $2034 )

Seat 2: samosval ( $2000 )

TMartz posts small blind [$10].

bigbOObsbabe posts big blind [$20].

samosval posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ 9d Ac 9h Kc ]

 

>You have options at Table 54984 (No DP) Table!.

MrWrestling2 folds.

Qpastsix folds.

Hero calls [$20].

AldiMoney calls [$20].

DONNYDNM folds.

samosval raises [$20].

ericjames13 calls [$40].

TMartz calls [$30].

bigbOObsbabe calls [$20].

Hero calls [$20].

AldiMoney calls [$20].

 

** Dealing Flop ** [ 6d, 5c, 9c ]

 

TMartz checks.

bigbOObsbabe checks.

Hero bets [$237].

AldiMoney calls [$237].

samosval folds.

ericjames13 raises [$1185].

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju fi tyvärr rätt short(efter sin raise) - annars hade det varit en viktig fråga hur mkt han hade varit beredd att vidare investera(ifall du träffat). Känns som de implicita oddsen spelar rätt stor roll här.

 

En syn från din sida kanske kan frammana även en syn från fi2(om han sitter på multidrag och får odds) så en raise här är inte att rekommendera för en hand som behöver förbättring.

 

Fi's stege känns rätt så uppenbar men chansen för sämre hand är ju - enligt Harrington - minst 10%, och i alla dessa fall är du antagligen stor vinnare.

 

Jag tänker inte heller fuska och ta den i two-dimes , men jag kan inte tänka mig nått annat än att du får korrekta odds för syn där - frågan är om fi skulle vilja ha re-draws innan han ställer in eller om han kan tänkas spela likadant med typ 788Ads och inga ©-draws.

Om han däremot sitter på t ex 7c8c dödar han direkt 4 outs(sina 2st © + de som ger honom en straight flush).

 

 

Kan avsluta med : jag hade synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positionen är inte helt perfekt för den fina handen tyvärr men mot bra spelare så kanske en check-raise är på sin plats där, sitter nån med nötstegen utan återdrag kommer dom förmodligen släppa men du blir ju inte lessen om de synar heller.

 

Du har väl förmodligen runt 40% (kanske mer, hinner ej räkna) mot en färdig stege och kan du få med dig två så är det väl bara att syna o se glad ut.

 

 

Jävligt bra HHs för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge, hade ni alla haft djupa stackar hade en syn varit det bästa då du har bluffesset och då kan "bluffa" på fjärdegatan om det kommer ett hjärter.

 

Nu är det knepigare då AldiMoney mycket väl kan ha stegen och vill ta ett "safe-card", men jag lutar nog mot att köra på en maxraise här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge, hade ni alla haft djupa stackar hade en syn varit det bästa då du har bluffesset och då kan "bluffa" på fjärdegatan om det kommer ett hjärter.

 

Nu är det knepigare då AldiMoney mycket väl kan ha stegen och vill ta ett "safe-card", men jag lutar nog mot att köra på en maxraise här.

 

Läste vi samma HH?

Bluffess? Han har väl AK-färgdraget och toppsetet? Dessutom i klöver och inte hjärter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har top-set och nötfärgsdraget, inget annat 8-)

 

Intressant det där med att syna för att kanske få med fi #2. Jag har ju mycket riktigt en hand som, om den träffar, kommer vinna mot honom (bortsett från nån tvåoutare på överpar eller fyrtal).

 

Hamnar jag inte i jobbig sits om turn är blank, och någon skjuter ett potbet på mig. Eller? Tål att tänka på.

 

Äh, summa summarum verkar det faktiskt smart att hoppas på översyn här. Hade stackarna vart djupare så är det mer tveksamt. Risken, som jag ser det, är dock att jag inte får mer av ericjames12's stack jag klonkar turn. Dessutom kan jag ha oturen att Fi1 betar pot på turn och Fi2 raisar pot. Då är det ju klar fold.

 

--------------

 

Real life: Jag tänkte länge och reraisade all-in. Fi 1 kastade och Fi 2 synade. Turn kom 9 :D

 

För den verkliga handen hade jag 60-40 sade twodimes. Fi 2 hade

 

jh 7d ts 8c

 

pokenum  -o 9d ac 9h kc  - jh 7d ts 8c  -- 6d 5c 9c 
Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 9c 5c 6d
cards          win   %win  lose  %lose  tie  %tie     EV
Ac Kc  9d  9h  493  60.12   327  39.88    0  0.00  0.601
Ts 8c  7d  Jh  327  39.88   493  60.12    0  0.00  0.399

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge, hade ni alla haft djupa stackar hade en syn varit det bästa då du har bluffesset och då kan "bluffa" på fjärdegatan om det kommer ett hjärter.

 

Nu är det knepigare då AldiMoney mycket väl kan ha stegen och vill ta ett "safe-card", men jag lutar nog mot att köra på en maxraise här.

 

Läste vi samma HH?

Bluffess? Han har väl AK-färgdraget och toppsetet? Dessutom i klöver och inte hjärter.

lol, nä jag hittade visst på en egen... :D

 

Maxraisen är given nu när det var nötfärgdrag (i klöver hehe), och topset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxraisen är given nu när det var nötfärgdrag (i klöver hehe), och topset.

 

Iller: Du tror inte på synen för att få med Fi1 i handen?

 

Jävligt bra HHs för övrigt.

 

Tack. Det är just såna här händer som gör Omaha till ett spel som slår holdem med hästlängder. Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxraisen är given nu när det var nötfärgdrag (i klöver hehe), och topset.

 

Iller: Du tror inte på synen för att få med Fi1 i handen?

Bättre o panga på enligt mig. Kommer din flush eller kåk på fjärde och du har släppt in honom billigt blir det svårt att få resten då han förstår att du inte bluffar i en död sidopott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre o panga på enligt mig. Kommer din flush eller kåk på fjärde och du har släppt in honom billigt blir det svårt att få resten då han förstår att du inte bluffar i en död sidopott.

 

Ja men då ligger redan 1k av hans pengar i potten ?

Om han då lägger sig eller inte spelar ingen roll, du har ändå fått in mer pengar än du kunde mot bara andra fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att en syn är bättre här en ett omslag, men han har en hand som han absolut kommer spela och potten är redan hyffsat stor så att sätta maximal press på motståndaren känns rätt.

 

Om han har stegen utan redraws är vår hjälte dessutom favorit + en liten risk för mirakelkort (högre triss eller stege t ex) för honom på turn om han får köpa billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...