Gå till innehåll

En fråga om outs vid inside straight draws?


magu01

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar lite hur många outs man ska räkna om man har ett "inside straight draw" där bara ett kort på handen används.

 

Finns det en "färdig" lösning på problemet ?

Har man det låga kortet så borde det ju dessutom vara ännu sämre än om jag sitter med det höga kortet ?

 

Ska man räkna bort outs eller är jag ute och cyklar ? Borde väll dessutom vara väldigt känsligt för hur många spelare som är kvar oxå.

 

Tackar på förhand för eventuella svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en "färdig" lösning på problemet ?

Nej inte direkt, kolla på brädan och vilken sorts händer din motståndare troligen har.

 

Om vi säger att du sitter på 55 och har dragit in cirka 50% av din stack mot någon som i stort sett måste ha AA eller KK för det och floppen kommer 789 så är ju sexorna antagligen good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt egentligen: Med ett hålstegedrag (och särskilt om tre av korten ligger på brädan!) har du i princip aldrig rätt odds för att syna.

Sant, men om det finns fler möjligheter så kan det ju vara kul att veta hur många outs man har sammantaget. Jag kanske även är suited och har outs för en flush oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt egentligen: Med ett hålstegedrag (och särskilt om tre av korten ligger på brädan!) har du i princip aldrig rätt odds för att syna.

I fixlimit har man i princip alltid odds att syna ett hålstegedrag för ett bet om det stänger betningen och draget är till nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...