Gå till innehåll

Pokerklubb som studiecirkel?


lrtz

Recommended Posts

Vi hade en studiecirkel (under studiefrämjandet) för något år sedan där vi kollade på film... Dom betalade filmerna vi hyrde och LÅNADE UT EN LOKAL till oss om vi reccenserade dem....jag var även med i en liten organisation utan ekonomi.. Där fick vi oxå lokal... Är det lagligt att ha en pokerklubb under en studiecirkel? Då fixar man ju lokal rätt lätt...

 

* RP och flytt till E&J - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade faktiskt upp detta i Västerås under förra hösten/vintern. Fick dock inta något tillstånd till att starta en studiecirkel trots att jag försökte påvisa att de inte var ett turspel och att det finns massor av litteratur att studera mm. De ger helt enkelt inte bidrag till cirklar som kan leda till spel om pengar. Tyvärr har jag inte kvar mailkomversationen jag hade om cirkeln men det var i alla fall inte tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vi hade en studiecirkel (under studiefrämjandet) för något år sedan där vi kollade på film... Dom betalade filmerna vi hyrde och LÅNADE UT EN LOKAL till oss om vi reccenserade dem....jag var även med i en liten organisation utan ekonomi.. Där fick vi oxå lokal... Är det lagligt att ha en pokerklubb under en studiecirkel? Då fixar man ju lokal rätt lätt...

 

* RP och flytt till E&J - QoS *

Lite OT nu!

 

Vad såg ni för filmer och kunde ni ligga hemma i soffan och se på filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...