z3___ Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Jag undrar , och hoppas några av mina funderingar finner svar? 1, Var kommer ordet flop Ifrån? 2, Turn? (är det för att handen oftast förändras till Sämre/bättre på just turn) 3, River? Citera
Dahlberg Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 jag ska försöka svara 1) Flop: jag vet faktiskt inte. Det kan ju vara för att när någonting "flippas" i sverige så "floppas" det i USA. Med det menar jag att vi säger - jag flippar upp mina kort och dom säger - Im floping my cards. Det är bara en gissning som utgår från olika språkbruk. Men vad jag faktiskt vet är att "flopen" i hold em inte alltid har hetat flop utan den har hetat "turn" Varför man har bytt namn på dessa vet jag inte. 3) River: ja har man inte den bästa handen efter sista kortet blir man spolad, i vad? jo vatten, och var kommer vattnet från?? jo "rivern" Nu va ja lite klurig tycker jag Citera
ades_va Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Efter vad jag hört hette förut floppen både flop turn och river. Turn kallades 4th street och river 5th street. Vart namnen kan tänkas från så känns det väl logiskt att community cardsen har en tendens att vända spelet markant "turn". flop och river har jag dock ingen aning på. Citera
Waggho Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Vad tror ni om att rivern är det förrädiska kortet där man blir såld? 1. river ['rivg] subst. flod, älv, sell somebody down the river svika (förråda) någon, river front flodstrand Från NE.se Citera
Recommended Posts