Gå till innehåll

NLT - Känner mig osäker


erras

Recommended Posts

Spel på GKS i göteborg igår

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Fi4 (900 SEK)

Seat 2: Fi5 (200 SEK)

Seat 3: HERO (290 SEK)

Seat 4: Fi1 (2400 SEK)

Seat 5: Fi2 (1000 SEK)

Seat 6: Fi3 (300SEK)

HERO posts small blind 2 SEK

Fi1 posts big blind 4 SEK

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ 7d 8c ]

Fi2 calls 4 SEK

Fi3 calls 4 SEK

Fi4 calls 4 SEK

Fi5 calls 4 SEK

HERO calls 2 SEK

Fi1 raises 20 SEK

Fi2 calls 20 SEK

Fi3 calls 20 SEK

Fi4 calls 20 SEK

Fi5 folds

HERO calls 20 SEK

 

** Dealing Flop ** [ 8h 8s 3d]

 

HERO checks

Fi1 checks

Fi2 checks

Fi3 checks

Fi4 checks

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

HERO checks

Fi1 checks

Fi2 checks

Fi3 checks

Fi4 checks

 

** Dealing River ** [ Tc]

 

HERO checks

Fi1 bets 100 SEK

Fi2 calls 100 SEK

Fi3 folds

Fi4 calls 100 SEK

HERO ???

 

 

Vad är rätt att göra i den här situationen?

Ska tilläggas att det var min andra hand på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du floppar en triss och försöker slowplaya? Varför bettar du inte lite istället, så slipper du hamna i den jobbiga situationen som du gör på rivern. Eller, vadå jobbig föresten? Vad är det man kan vara rädd för på rivern som slår din triss? Triss med högre kicker eller kåk? Stege och färg finns ju inte.

 

För mig känns river som en ganska självklar syn iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synar 20 bucks preflop med 78o, vad hoppas du då få?

 

Jo, minst triss!

 

Vad fick du?

 

Triss.

 

Vad gör du?

 

Inget!

 

Varför? På river är det ju bara att slaska in degen. Tveksamt att du får syn, men det finns ju inget att be för. Har någon träffat två kungar eller två tior, visst, då är det bara att betala av. Och visst, någon KAN ha suttit med typ A8s och ha bättre kicker än dig. Men gudars! Ska du spela 78o så måste du ta betalt här!

 

 

Edit: Ju mer jag ser på det desto värre blir din syn! Finns ju INGET att vara rädd för!? Vad annars vill ha få när du betalar 5*BB med 78o!? Det finns ingen stegchans, ingen färgchans.... Bara att lasta in deg asså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet att det är en solklar fold pre-flop.

saken är att cashgamsen på gks e jävla slaskgames och alla synar allt pre-flop. dom kan höja med vilken skit som helst med :)

Om dina motståndare är riktigt sjukt slaskiga med första höjningen men inte helt galna sen (hej parre och liggat) så kan ett alternativ till syn vara all-in istället. Detta förstås för att få max en syn och för att potten ger ett hyffsat overlay. Nu är ju förstås din stack lite för djup och 87o lite för svagt för det spelet om inte dina motspelare är alldeles för veka. Men när potterna görs stora genom slaskspel så finns det en massa pengar i potten som man kan komma åt genom att coinflippa eller ta en 33%-are mot en motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du säger att det är ett så löst bord så skulle jag definitivt betta ut på flopen.

 

 

Varför? jo, för att ingen kommer sätta mig på en 8a om jag bettar här, tänk efter själv, vad brukar man göra när man får en bra hand?? jo, checka. Alltså skulle jag betta ut och hoppas på en stor raise, då skulle jag bara syna och sen skulle jag spela den svagt för att sen smaska på rejält på rivern...

 

Jag brukar spela såhär och får ofta syn av sämre händer såsom AK för att dom sätter mig inte på en 8a i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först ett råd. Slowspela ALDRIG (förutom om du flopat fyrtal eller nåt) mer än till turnen. Nu gick det bra ändå och med den brädan så tror jag inte det var så dåligt spelat.

 

Jag hade givetvis höjt på rivern. Troligvis var det ett toppar som låg där som bäst eller? (tvåpar K 10, not)

 

Men var glad ändå att du hade så många som bettade efter rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...