Gå till innehåll

FLT - 77, hur är aggressiviteten?


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

 

Preflop: morberg is Button with 7s, 7d.

1 fold, UTG+1 calls, 3 folds, morberg raises, 2 folds, UTG+1 calls.

 

Höjning PF då jag vill få potten HU med UTG+1. Funkar.

 

Flop: (5.50 SB) 9h, 9s, Qc (2 players)

UTG+1 checks, morberg bets, UTG+1 raises, morberg 3-bets, UTG+1 calls.

 

CR från UTG+1 och jag tre-bettar. Osannolikt att han har en nia, men en Q är inte omöjlig.

 

Turn: (5.75 BB) 5c (2 players)

UTG+1 checks, morberg bets, UTG+1 calls.

 

När han sen mesar på turn satsar jag igen.

 

River: (7.75 BB) 6d (2 players)

UTG+1 checks, morberg checks.

 

Och jag tror inte att han skulle syna ner med en sämre hand än min så jag checkar bakom på river.

 

Final Pot: 7.75 BB

 

Vad tror ni? Är det rätt att försöka få potten HU PF eller ska jag slänga mina sjuor i mucken? Att limpa in från knappen känns helt fel och ge SB och BB chans att träffa något.

 

Blir det för mycket med tre-bet på floppen?

 

Borde jag ha bettat på river? Varför i så fall? Tror knappt att det går att bluffa bort en svag Q här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det rätt att försöka få potten HU PF eller ska jag slänga mina sjuor i mucken?

Med ett så här svagt par bör du satsa på att få handen HU med någon!

 

Blir det för mycket med tre-bet på floppen?

Jag tycker det. Du borde callat hans reraise, han kan gå på drag med JT men det finner jag inte så sannolikt, troligen har han träffat tvåpar/set och misstänker att du har kåken.

 

Borde jag ha bettat på river? Varför i så fall?

Har han tvåpar/triss eller bättre kommer han att syna, det är endast händer som är bättre än din som vi kan tänka oss synar, gick han på draget är det inet troligt att han hade synat på turn. Du bör altså checka.

 

Tror knappt att det går att bluffa bort en svag Q här.

Det tror inte jag heller, är det en duglig spelare så kommer han att syna dig. Ett probem med FL :(

 

Bara av en händelse kan jag nu få göra lite reklam för en tråd jag skapat :cool:

 

52 Tips for Texas Hold'em

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjningen preflopp är inte mycket att säga om, du ska ju spela handen och en höjningen bör vara bästa sätt att göra det på.

 

Floppen är bra för dig, bara två överkort vara ett är parat, alltså bara 5 kort för Fi att sitta på som slår dig, bortsätt från överpar till dina sjuor vilket är väldigt osannorlikt. Tycker inte att trebetten är helt galen här, beror ju på vad det är för spelare du är uppe emot.

 

Maliik's råd om en check gillar jag verkligen inte, mot en spelare är du ofta före här och vill inte ge gratiskort.

 

När han checkar till dig agerar jag återigen utifrån vad det är för typ av spelare. Är det en "vanlig" 2/4 tomte så bettar jag efter hans check alla gånger, mot en spelare som har check-raisat i liknanade situationer checkar jag nog bakom för att syna river om han betar. Jag hade precis som du checkat river bakom. Ser inga händer som betalar av här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen foldar jag mot hans C-R i de flesta situationerna på 8-handed

bord. Om jag har anledning att tro att han kör ett move på mig så gillar

jag mer att syna när jag är i position och sen höja honom på turn när

han bettar ut. Då får du in mer då du är före och kan lätt slänga handen

om det blir tre-bettat. Han kan också tänkas slänga några händer som du inte slår om han kanske inte höjer med t.ex. 88 eller 1010 preflop.

Vill gärna visa en riktigt stark sekvens för att ev kunna vinna potten mot en bättre hand och det kostar bara ett halvt bet extra när han är före jämfört med att tre-betta på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt svårspelat i dessa lägen, jag skulle tro att han sitter på JQ eller TQ, trebettet tycker jag är rätt men man kan ju fundera på en check på turn, då kommer du iofs få syna ett bett på river istället men då får du iallafall se rivern gratis.

 

Min tanke med turn-bettet är det som formulerades i SSH som typ "checka med outs, betta utan". Mao kan jag lägga mig mot ännu en CR på turn eftersom jag inte har några outs att tala om. Hade jag haft fler outs och inte vetat hur jag skulle gjort vid ännu en CR skulle jag checkat istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...