gein Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2005 ett par enkla förbättringar, när man sätter sig med ett inköp [...] har man flera konton så håller den bara redan på saldot på de olika ställena. Jo det kanske man kan tänka sig. Däremot så sparar den inte vinster/förluster. Sånt räknas ut i realtid men visst, det är fortfarande möjligt. Blindsvärden kan jag lägga in i registret tillsammans med den andra information så sparas dom, bra förslag! Vad menar du med att starttid borde skrivas in automatiskt? Programmet har ju ingen aning om när du började. Du kan klicka på etiketterna "Start" och "Stop" för att markera nuvarande tid. På så sätt kan du klicka på Start när du sätter dig vid bordet och Stop när du är färdig så har du automatiskt start- och sluttiderna. Att detta går är inget som framgår än, ska lägga in det som en ToolTip. Citera
trexter Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Hur pass mycket av funktionaliteten i StatKing finns i Geins program? Är det någon vits att lägga pengar på det förstnämnda? Citera
gein Postad 18 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Trexter: Är det inte bättre att se till vad du själv har för behov? Och sedan leta efter ett program som uppfyller dessa? Citera
gein Postad 18 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Jag känner att jag börjar bli redo att ge ut all källkod (på sourceforge) men först måste jag ha ett bättre officiellt namn för projektet. Så spotta ut massa förslag! Helst ett internationellt namn (tror jag?). Det fick, tills vidare iaf, bli PokerLogger. Citera
Henkeman Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Glöm inte att licensiera koden under GPL eller något liknande när du lägger ut den, det kan ju inte skada Citera
gein Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Fick höra av en polare att GPL va mestadels skit. GPL forcerar open source typ.. säg att du har ett library som är GPL som du använder.. då måste du släppa din kod under GPL också Det blir zlib/libpng licens istället. Citera
Lunkan88 Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Hur gör jag för att radera en felaktig inmatning (skrev en tidigare sluttid än starttid för en Sit and Go). Vad gäller för mörkervärdena i en turnering. Det går ju inte att lämna dessa fält tomma, så jag skrev i 1, 1 men vad fyller de för funktion? Citera
yukisuke Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Fick höra av en polare att GPL va mestadels skit. GPL forcerar open source typ.. säg att du har ett library som är GPL som du använder.. då måste du släppa din kod under GPL också Det blir zlib/libpng licens istället. Men det är väl inget bibliotek du skriver? GPL lämpar sig utmärkt till den typen av projekt du håller på med, medan LGPL är gjord för bibliotek som har andra krav på sig. Läs gärna GPL för bästa jämförelse dock. Och att påstå att GPL är skit är lite fånigt mtp att den duger bra för väldigt stora projekt som Linux och Emacs såväl som oerhört många mindre hobbyprojekt. Citera
mr_telefon Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Det står ju att man ska skriva in kursen, kan man inte då fixa så man kan se hur mkt ens dollar e värda i svenska kr? Hur gör man för att nollställa infomationen om man vill börja om? Citera
morberg Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 Fick höra av en polare att GPL va mestadels skit. GPL forcerar open source typ.. säg att du har ett library som är GPL som du använder.. då måste du släppa din kod under GPL också Det blir zlib/libpng licens istället. GPL är det självklara valet i ditt fall. Byt polare. Om du vill tillåta andra att göra vad de vill med din kod utan att (nödvändigtvis) dela med sig av sina förändringar ska du använda en BSD-licens istället. Citera
yukisuke Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 GPL är det självklara valet i ditt fall. Byt polare. Okej, det kanske är att ta i. Men han verkar inte ha någon vidare koll. Att GPL "forcerar open source" kan givetvis vara en positiv sak, om du vill att ditt projekt garanterat ska kunna ha nytta av andra som pular med din kod. Om du däremot inte bryr dig huruvida någon tar din kod och gör ett program med lite extra funktionalitet som kostar pengar ska du nog i stället titta på BSD-licensen, som sagt. Hoppas du reder ut licensproblemen så vi kanske kan se fler som hjälper till med programmet snart! Lycka till. Citera
13_Outs Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Jag har några funderingar/förslag. Är det inte lättare att bara skriv in hur mycket pengar man har på kontot efter sessionen än markköp och slutvärde? Sedan vore det bra att kunna välja om man ville ange antalet spelade händer istället för tid? Har inte hunnit leka runt med programmet direkt än men det verkar utomordentligt bra! tack på förhand :-) /A Citera
gein Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Anledningen till att man ska skriva in slutvärde och markköp är för att man inte nödvändigtvis spelar för allt man har på kontot. Och angående licens... Nu har jag ansökt för zlib, och ärligt talat så struntar jag i vilken licens det är, bara det är open source och att jag avsägs allt ansvar... typ Citera
gein Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Nu finns Poker Logger på sourceforge: http://sourceforge.net/projects/pokerlogger/ Lämna ett PM om du vill gå in som developer, det är skrivet i C#. Citera
Lunkan88 Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Upprepar min fråga då den inte fick något svar. Åtminstone programskaparen måste kunna svara på den: Hur gör jag för att radera en felaktig inmatning (skrev en tidigare sluttid än starttid för en Sit and Go). Vad gäller för mörkervärdena i en turnering. Det går ju inte att lämna dessa fält tomma, så jag skrev i 1, 1 men vad fyller de för funktion? Citera
gein Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Upprepar min fråga då den inte fick något svar. Åtminstone programskaparen måste kunna svara på den: Hur gör jag för att radera en felaktig inmatning (skrev en tidigare sluttid än starttid för en Sit and Go). Vad gäller för mörkervärdena i en turnering. Det går ju inte att lämna dessa fält tomma, så jag skrev i 1, 1 men vad fyller de för funktion? Sorry, missade. Historik-funktionen är inte färdig än så att ta bort en post via programmet går tyvärr inte. Kör du Access eller MySQL? Om du kör access och har Microsoft Access installerat så kan du öppna databasen och manuellt ta bort den. Om du inte kan fixa det själv så får du antingen leva med felet tills jag fixat historik-funktionen (vilket i princip är nästa sak att ta i tu med när jag får tid) eller så får du skicka databasen till mej så får jag ta bort posten Vad gäller mörkarna. Om jag spelar turnering så fyller jag i 0/0. Just nu fyller mörkarna ingen som helst funktion men det kan tänkas komma att göra det, t.ex. när statistik ska visas eller liknande. Det finns helt enkelt där för att de troligtvis i framtiden kommer att användas på ett eller annat sätt. Däremot så borde det kanske finnas ett alternativ för rullande blinds, vid t.ex. turneringar... något som borde fixas. Citera
Lunkan88 Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Okej. Ytterligare en fråga: vad jag har förstått så är de enda statiskfunktionerna just nu ett diagram samt timvinst och speltid. Stämmer det eller har jag missat något? Citera
yukisuke Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Nu har jag ansökt för zlib, och ärligt talat så struntar jag i vilken licens det är, bara det är open source och att jag avsägs allt ansvar... typ Jag tycker det är jättekul att du vill göra projektet open source, men jag skulle personligen känna mig mycket mer villig att bidra om jag visste att min kod inte kunde användas i projekt som inte är öppna/fria. Därför hoppas jag att du, om det för din del inte spelar någon roll, kan byta till GPL innan jag sätter mig in i koden. Mvh, Malte Citera
gein Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Okej. Ytterligare en fråga: vad jag har förstått så är de enda statiskfunktionerna just nu ett diagram samt timvinst och speltid. Stämmer det eller har jag missat något? Korrekt. Citera
gein Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag tycker det är jättekul att du vill göra projektet open source, men jag skulle personligen känna mig mycket mer villig att bidra om jag visste att min kod inte kunde användas i projekt som inte är öppna/fria. Därför hoppas jag att du, om det för din del inte spelar någon roll, kan byta till GPL innan jag sätter mig in i koden. Okej, om det hindrar dig så kanske att jag byter Vet dock inte hur jag ändrar licens på ett öppet projekt i sourceforge, men det borde vara möjligt. Citera
gein Postad 24 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Nu har jag bytt licens till GPL Ska fixa till lite kod och slänga upp den på sourceforge senare idag. Citera
gein Postad 24 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Poker Logger goes SourceForge Nu finns källkoden ute i en första publik version om än i väldigt dåligt skick. Inga direkta kommentarer tyvärr, något som måste fixas snart om andra utvecklare ska kunna ta vid i projektet. Ni som är intresserade kan ju ta en titt på källkoden och höra av er! redigering/ Jag fortsätter på detta inlägg snarare än att spamma på med ytterliggare ett nytt meddelande Det finns andra sätt att hjälpa till med projektet utöver att knacka kod! T.ex. genom att skriva dokumentation, hjälp-filer samt att skapa en hemsida. Om du inte kan/vill koda men gärna hjälper till på annat sätt (med något av ovanstående t.ex.) så får du gärna höra av dig du med! Citera
gein Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Ny version (beta 0.7.2067) av Poker Logger finns ute nu. 2005-08-29Version 0.7.2067 + Changed default language to english + Added support multiple languages + Added Swedish language + Show history feature completed which enables transaction updates + About rewritten Största skillnaden är alltså att standardspråket numera är engelska men att det finns stöd för flera språk. En svensk översättning finns färdig och är inkluderad. Dessutom är Historik-funktionen klar. Nu är det möjligt att korrigera transaktioner i efterhand, eller ta bort de som är felaktiga. Testa gärna och skicka in buggrapporteringar på sourceforge (eller här, fast jag föredrar sourceforge) om ni hittar något. Vilket ni troligtvis gör för jag har inte testkört det ordentligt. Speciellt inte med MSAccess. Citera
Lunkan88 Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 En fråga: Om jag spelar två Sit and Go samtidigt och knappar in de var för sig i programmet, kommer tiden att räknas dubbelt då? T.ex. om jag spelar två stycken samtidigt mellan 14:30-15:30 och för in dessa i databasen var för sig, räknas det då som två timmars speltid eller en timme? Citera
gein Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Den skulle räkna det som två timmar. Men det går ju att göra räkningen av timmar "smartare" så att den inte räknar dubbelt. Om du så önskar, skriv in det som en "bugg" så kan jag fixa det senare. Citera
Recommended Posts