Gå till innehåll

Allt om Poker Logger!


gein

Recommended Posts

Började spela poker igen för någon månad sedan och jag ville föra lite statistik på mitt spelande dels för att faktiskt få en överblick på hur bra/dåligt det går samt att se till att spelandet inte skenar iväg. Började med ett excelark men mina krav ökade så jag skrev en .NET-applikation istället.

Nu är den funktionsduglig och jag använder den själv. Läste här på forumet att någon efterfrågade ett sådan program och även fast det redan finns program för detta så tänkte jag posta en länk till mitt program för er som vill prova.

 

Programmet är helt gratis och jag funderar även eventuellt på att ge ut källkoden för de som vill ha. Det kommunicerar antingen med en MySQL-databas men nu även med en Microsoft Access-databas om så önskar (eftersom de flesta kanske inte har tillgång till en MySQL-databas).

Access-gränssnittet är nyfött och inte 100% testat men jag tror det ska fungera bra.

 

Jag skulle uppskatta om folk ville testa programmet och ge tips på nya idéer och rapportera in buggar. Just nu heter programmet bara "Poker" och detta bör ändras illa kvikt... Tips på nya namn? Spotta ut förslag.

 

Är inte HELT hundra på kraven för att kunna köra applikationen men jag tror att jag har hittat det som krävs.

Jag vill inte med denna tråd, på något sätt "göra reklam" för mitt program men det kanske ni förstår eftersom det iaf är gratis. Utan tanken är snarare att jag ska få feedback och att ni som vill använda det hittar det.

 

OBS! Programmet finns numera på SourceForge.

 

Där står att förslag och tips tas emot via kontaktformulär men givetvis går det utmärkt att skriva här.

Ha tålamod i början, för programmet är bara till en viss grad testat på en annan dator än den som utvecklingen sker på.

 

redigering 16/8-05/ Ny adress till programhemsidan.

redigering 25/8-05/ Ny adress iom flytten till SourceForge

 

* Ännu mer RP och flytt till Pokerstudier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En liten miss är nu åtgärdad som troligtvis gav ett felmeddelande vid start.

 

redigering/ Om någon har problem att få igång applikationen så skriv här! Jag vill gärna ta reda på vad exakt som krävs för att köra programmet... jag kan ha missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar va ett smidigt litet program... Ska nog börja föra statistik på mitt pokerspelande igen... hade ett excelblad innan men det va ett tag sedan ja sluta fylla i det...

 

Tips: En sådan där "bläddra"-knapp som ofta finns i program när man ska ha sökvägen till en fil hade vart smidigt att ha så man slipper leta upp sökvägen till access-databasen i utforskaren. 8-)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar på flera dagar men nu jävlar händer det grejer :)

Kul att ni testar programmet. Här kommer lite svar på frågorna.

 

Om ni inte vet vad MySQL är så ska ni INTE använda det. Ni som vet vad MySQL är kan säkert fixa en sådan databas själva. För er andra, kör på Microsoft Access istället. Ladda ner skal-databasen från hemsidan och lägg den någonstans, lämpligtvis tillsammans med Poker.exe och som themapei skriver ".\pokerdb.mdb" som sökväg till filen.

 

Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet.
Har du installerat .NET Framework? Det låter precis som att du inte har gjort det. Däremot så har jag, på en annan dator, fått precis samma fel även fast jag installerat .NET Framework...

Installera det och återkom ifall det iaf inte fungerar så får vi reda ut vad som är fel.

 

Visste väl att det för eller senare skulle ramla in lite intelligent wF-folk är på PF. ;)
8-)

 

123 nerladdningar hittills! Kul! Sist jag kollade var det 37. :)

 

För er som testat och där det fungerat: Kom gärna med förslag! Programmet är skrivet helt efter mina egna önskemål och krav så jag kan ha sett förbi andra självklarheter som kanske borde finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man kan mata in kurs var något jag la in bara för att veta vilken växlingskurs som användes vid insättningen. Sen om det är dollar eller euro spelar ingen som helst roll faktiskt. Det tas ingen hänsyn till valuta mer än att jag kanske har skrivit dollar här och var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag bara tacka för ett enkelt och bra program.

 

Har bara testat det lite men här kommer mina direkta förslag.

Jag har lite förslag till förbättringar.

 

1. Kunna välja vilken typ av spel Texas, Omaha, O H/L mm

2. Kunna ange om det är ett fult bord eller shorthanded.

3. Mellan vilka tidpunkter man spelade istället för hur länge.

4. En lista över alla inmatningar man gjort för att få historik.

5. Kunna välja in-variabler för diagram/formkurva och typ av diagram

6. Jämföra olika spel och limits mm med varandra i diagramform.

 

Bugg i diagrammet så får jag 15:00 - 00:00 istället för datum.

 

Vet inte om det här av intresse för dig men det är vad jag saknar.

Kanske inte blir så enkelt längre om du läger till allt detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag fylla i de olika rutorna nu för att det ska funka?
Gör lämpligtvis först en insättning, om du redan spelat sen en tid tillbaka, gör en insättning på det nuvarande belopp som du har insatt. Skriv in detta under Värde och skriv in kursen (eller skriv 0 om du inte vet/bryr dig) under Kurs. I Klient-fönstret skriver du in namnet på Klienten. I fortsättningen så kommer denna klient att dyka upp i rutan. Så fort du ska göra en transaktion för en ny klient så skriver du in namnet på den nya klienten i rutan.

 

För att göra en speltransaktion så fyller du i alla rutor i den ramen. Markköp är värdet på markerna när du satte dig vid bordet, slutvärde är givetvis värdet på markerna när du lämnade bordet. Ange speltid i h, t.ex 0,5 för 30min samt lilla och stora mörk (t.ex. 0,05 och 0,1).

Kommentarer är valfritt om så önskas.

 

OBS- Alla decimalavgränsare ska skrivas med , (svenska sättet alltså) och INTE med .

Detta borde jag iofs fixa så att den automatiskt förstår båda sätten, men för tillfället så förstår den inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag bara tacka för ett enkelt och bra program.

 

Har bara testat det lite men här kommer mina direkta förslag.

Jag har lite förslag till förbättringar.

 

1. Kunna välja vilken typ av spel Texas, Omaha, O H/L mm

2. Kunna ange om det är ett fult bord eller shorthanded.

3. Mellan vilka tidpunkter man spelade istället för hur länge.

4. En lista över alla inmatningar man gjort för att få historik.

5. Kunna välja in-variabler för diagram/formkurva och typ av diagram

6. Jämföra olika spel och limits mm med varandra i diagramform.

 

Bugg i diagrammet så får jag 15:00 - 00:00 istället för datum.

 

Vet inte om det här av intresse för dig men det är vad jag saknar.

Kanske inte blir så enkelt längre om du läger till allt detta :)

 

Underbart! Sånt här gillar jag...

1 - Har tänkt på detta, ska fixas!

2 - Inget jag har saknat men det kanske finns de som önskar detta, så visst!

3 - Jo, det är nog ett bättre sätt för mer noggranna tidsstämplar

4 - Historik... smart! Ska fixa detta, kanske också att man ska kunna exportera historik, samt importera (för backup, speciellt om man måste göra större uppdateringar av databasskalet). Kanske även möjlighet att redigera spel i efterhand för korrigering?

5 - Har funderat på detta också, diagrammet har precis kommit in i programmet så jag har inte hunnit leka med det ordentligt än.

6 - Okej, mer konkret, hur ska spel jämföras?

 

Buggen får jag titta närmare på men troligtvis beror den på att du har för få transaktioner än så länge. Eller snarare att de inte löper över flera dagar. När de börjar löpa över dagar istället så försvinner tiden och bara datumen syns.

 

Kanonbra med tips! Sådant tas emot med öppna armar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag bara tacka för ett enkelt och bra program.

 

Har bara testat det lite men här kommer mina direkta förslag.

Jag har lite förslag till förbättringar.

 

1. Kunna välja vilken typ av spel Texas, Omaha, O H/L mm

2. Kunna ange om det är ett fult bord eller shorthanded.

3. Mellan vilka tidpunkter man spelade istället för hur länge.

4. En lista över alla inmatningar man gjort för att få historik.

5. Kunna välja in-variabler för diagram/formkurva och typ av diagram

6. Jämföra olika spel och limits mm med varandra i diagramform.

 

Bugg i diagrammet så får jag 15:00 - 00:00 istället för datum.

 

Vet inte om det här av intresse för dig men det är vad jag saknar.

Kanske inte blir så enkelt längre om du läger till allt detta :)

 

Underbart! Sånt här gillar jag...

1 - Har tänkt på detta, ska fixas!

2 - Inget jag har saknat men det kanske finns de som önskar detta, så visst!

3 - Jo, det är nog ett bättre sätt för mer noggranna tidsstämplar

4 - Historik... smart! Ska fixa detta, kanske också att man ska kunna exportera historik, samt importera (för backup, speciellt om man måste göra större uppdateringar av databasskalet). Kanske även möjlighet att redigera spel i efterhand för korrigering?

5 - Har funderat på detta också, diagrammet har precis kommit in i programmet så jag har inte hunnit leka med det ordentligt än.

6 - Okej, mer konkret, hur ska spel jämföras?

 

Buggen får jag titta närmare på men troligtvis beror den på att du har för få transaktioner än så länge. Eller snarare att de inte löper över flera dagar. När de börjar löpa över dagar istället så försvinner tiden och bara datumen syns.

 

Kanonbra med tips! Sådant tas emot med öppna armar! :)

 

Angående att jämföra spel:

Vet inte exakt men jag kan tänka mig lite olika varianter.

Hur mycket plus på x antal timmar texas kontra omaha.

Antal BB plus på olika nivåer tex 5-10 kontra 10-20 på X antal timmar.

Shorthanded kontrar Fulltabel

 

Mycket utav det här löser sig av sig självt om du gör in-variablerna till diagramet dynamiska så att man kan välja vad man vill ha med och vad som skall mätas.

Om du gör detta så är det även bra om man kan spara undan diagramsheman.

Det hade även vart bra om man kunde välja vilken typ av diagram man ville ha olika värden görs sig bäst i olika typer av digram (Stapel, linje, Cirkel). Vet inte hur din diagram dll fungerar men det är enkelt att använda MSGraph som följer med Office. Den går att bundla med programet.

 

Hoppas detta gav dig lite klarhet i vad jag menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillför detta program något om man använder Pokertracker?
Jag skulle inte tro att mitt program tillför så värst mycket om man redan använder Pokertracker, även om jag inte vet exakt vad Pokertracker klarar av. Tanken är att mitt program ska vara ett komplement till alla program som kostar pengar. Och förhoppningsvis så kan detta program utvecklas till att tillgodose de flestas behov.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...