Gå till innehåll

NLT - KK mot AA på floppen


cAshville

Recommended Posts

Tja! Skulle gärna höra era tankar kring denna hand!:)

Game # 107416072 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Queensferry"

Game ended 2005-08-07 23:26:24 UTC

 

Players:

bozzo68 (EUR 103,52 in seat 1)

Juzam (EUR 200,00 in seat 2)

chimaira (EUR 63,88 in seat 4)

cAshville (EUR 209,12 in seat 5)

drifter (EUR 76,00 in seat 6)

 

Dealer: drifter

Small Blind: bozzo68 (1,00)

Big Blind: Juzam (2,00)

 

cAshville was dealt: Kh - Ks

 

chimaira Fold

cAshville Raise (6,00)

drifter Fold

bozzo68 Call (5,00)

Juzam Fold

 

Flop Ac - As - 2d

 

bozzo68 Check

cAshville Bet (5,75)

bozzo68 Raise (11,50)

cAshville Call (5,75)

 

Turn Ac - As - 2d - 3s

 

bozzo68 All-In (86,02)

 

 

 

Lite tankar från er skulle sitta fint. Klipper in resultatet senare! Snacka på..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med ades_va hade nog foldat efter hans reraise. Hur gick handen till slut? Han gick väl inte all-in på ett flush drag? Han kan väl inte suttit med två spader (4,5) och gå med och träffa runner runner. Det låter ju konstigt men jag tycker han spelar handen konstigt och man har sett värre saker när man har lirat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi synade preflop med AQ eller AJ. Han vet att du sitter med pp och vill inte riskera kåk, alternativt tror han du sitter med AXs. Hur som helst spelar han helt korrekt* och du ska givetvis folda direkt på reraisen på floppen.

 

* Edit: Om han nu har ett A vilket jag utgick ifrån. Annars är han inte klok.

 

Det får väl ses som ett rätt ok betyg om han nu inte skulle ha det. Jag skulle alltså foldat.

Jag tycker dock du ska trycka på mer på floppen, som det är nu ser det jävligt vekt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han vara så bra att han spela 22 på det sättet, att han hoppades att du har A i handen och kommer att betala av, och har du inte A i handen kommer du ändå inte betala av.

 

Sen är ju frågan varför så bråttom, näää vet i fan men 22 tror jag av nn anledning, eller ren bluff, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får väl ses som ett rätt ok betyg om han nu inte skulle ha det. Jag skulle alltså foldat.

Jag tycker dock du ska trycka på mer på floppen, som det är nu ser det jävligt vekt ut.

 

Jag bettar halva potten.

 

Hur som helst;

 

cAshville Fold

bozzo68 Payback (86,02)

 

bozzo68 didn't show hand

 

bozzo68 wins: EUR 36,00

Rake: EUR 1,00

 

Jag var färsk på bordet och kände inte igen killen och hade därför ingen info att gå på överhuvudtaget. Han skrev att han hade 77 i chatten men sånt känns inte alltför pålitligt :).

Det visade sig efter ett tag att killen i fråga var en riktigt maniac iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du inser att detta problem uppstod pga den allt för veka betten på floppen. Du får ingen information av ett sånt mesigt bett, dessutom ökar risken att han försöker bluffa bort dig. Säg att du satsat pott där, då hade fold vid omslaget sedan varit ett mycket mer självklart val eftersom risken att han bluffar är minimerad ganska kraftigt..

 

Jag är rätt förvånad att ingen kommenterade den delen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du inser att detta problem uppstod pga den allt för veka betten på floppen. Du får ingen information av ett sånt mesigt bett, dessutom ökar risken att han försöker bluffa bort dig. Säg att du satsat pott där, då hade fold vid omslaget sedan varit ett mycket mer självklart val eftersom risken att han bluffar är minimerad ganska kraftigt..

 

Jag är rätt förvånad att ingen kommenterade den delen :roll:

 

Betar han starkt på en sån där flopp efter att ha höjt preflop kommer ingen att sätta honom på ett äss, varför skulle man betta hårt med en floppad triss. eller slå om igen.

 

Finns ju inga drag på bordet heller, om jag skulle varit fi hade jag varit liv rädd att han hade A det är precis så man spelar när man träffat hårt, som Hero alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska betta halvpott på floppen tycker jag att man måste vara redo att syna en raise eftersom fi kommer att bluffa så pass ofta i detta läge. Som jag ser det är det (mot vettigt motstånd) största syftet med ett bet att locka fram en bluff från fi.

 

Själv hade jag nog checkat för att hålla potten liten. Om fi kåkar på turn så gråter jag en skvätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar han starkt på en sån där flopp efter att ha höjt preflop kommer ingen att sätta honom på ett äss, varför skulle man betta hårt med en floppad triss. eller slå om igen.

 

Nu var han iofs färsk vid bordet, men att växla sitt spel och även testa på ett som ovan, vid floppad triss, torde vara optimalt.

 

kommer ingen att sätta honom på ett äss

 

det kallar jag reversed psychology :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker SYNEN på flop känns fel! När du synar där är du torsk om du inte har ett ess. Synen och sedan check på turn.... då är det klart. Omöjligt att göra något sedan.

 

Skulle påstå att enda chansen för dig att vinna den här handen är endera med ett rejält bet på flop, alternativt en REraise på flop. Hade du höjt hans raise med säg 10 till, då hade du vetat var du stod. Raisar han då: Folda. Chansen att han foldar är ju gigantisk där. Ska vara en riktigt dåraktig spelare för att syna/raisa utan ess då!

 

Edit:

 

Ty! Potter ligger på 11 bucks, du bettar 5,75... halvpott sådär. Skulle säga att det låter så här:

 

Preflop:

Du: Jag har något bra - eller så luras jag!

Han: Jag kan nog slå dig!

 

Flop:

Han: Humm, nåja, jag säger inget - nu!

Du: Jag bettar lite, för jag har ju inte ett ess, känns farligt detta! (alt: HAH! Jag HAR'T! MJÖLKA!)

Han: Det tror jag inte en sekund på! Du har inte ett smack! (Men jag miniraisar, OM du skulle ha något!)

Du: Ajdå. Jag hade visst inget... men jag kanske kan få?

 

Turn:

Han: Inte en CHANS att det där hjälpte dig. Jag köper denna!

Du: Nejdu. Jag träffade inte mina 2 outs. Bara att lägga ner.

 

 

Som sagt... enda sättet är ju att reraisa honom på floppen för att visa att du HAR esset... tveksam till att han har det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du inser att detta problem uppstod pga den allt för veka betten på floppen. Du får ingen information av ett sånt mesigt bett, dessutom ökar risken att han försöker bluffa bort dig. Säg att du satsat pott där, då hade fold vid omslaget sedan varit ett mycket mer självklart val eftersom risken att han bluffar är minimerad ganska kraftigt..

 

Jag är rätt förvånad att ingen kommenterade den delen :roll:

 

Betar han starkt på en sån där flopp efter att ha höjt preflop kommer ingen att sätta honom på ett äss, varför skulle man betta hårt med en floppad triss. eller slå om igen.

 

Finns ju inga drag på bordet heller, om jag skulle varit fi hade jag varit liv rädd att han hade A det är precis så man spelar när man träffat hårt, som Hero alltså.

 

Du har rätt i att ingen kommer att sätta honom på ett äss, men är det viktigt? Det viktiga är att vinna potten eller få information, vilket han kommer göra om fi inte har A. Det han gör nu är att han låter fi sätta press istället för att själv sätta press och du ser ju vad det ledde till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du inser att detta problem uppstod pga den allt för veka betten på floppen. Du får ingen information av ett sånt mesigt bett, dessutom ökar risken att han försöker bluffa bort dig. Säg att du satsat pott där, då hade fold vid omslaget sedan varit ett mycket mer självklart val eftersom risken att han bluffar är minimerad ganska kraftigt..

 

Jag är rätt förvånad att ingen kommenterade den delen :roll:

 

Betar han starkt på en sån där flopp efter att ha höjt preflop kommer ingen att sätta honom på ett äss, varför skulle man betta hårt med en floppad triss. eller slå om igen.

 

Finns ju inga drag på bordet heller, om jag skulle varit fi hade jag varit liv rädd att han hade A det är precis så man spelar när man träffat hårt, som Hero alltså.

 

Du har rätt i att ingen kommer att sätta honom på ett äss, men är det viktigt? Det viktiga är att vinna potten eller få information, vilket han kommer göra om fi inte har A. Det han gör nu är att han låter fi sätta press istället för att själv sätta press och du ser ju vad det ledde till!

Varje gång en sån här flop kommer och jag är HU mot någon när jag checkar och han betar pot kommer han få en re raise av mig det kan jag garantera. Betar han halva poten kommer jag att folda, finns ju ingen logik med att beta pot om man nu skulle sitta på ässet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...