Gå till innehåll

Varför visas bara icke tillräckliga showdown händer?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Om ett antal spelare spelar en pot tom river, säg att den första efter dealern visar fyrtal i två:or o ingen annan har bättre så muckas ju de andra händerna (vi utgår från att spelarna inte väljer att visa). Sedan kan man kolla i handhistoryn o se vad de andra hade och då står det typ "fi doesn't show [ Tc, Jd ] two pairs, kings and tens".

 

Min fråga är då: Varför kan man inte se händer som foldas? Om jag bettar rivern o fi foldar så får jag inte se hans hand, varför inte?

 

(dessamma gäller ju givetvis om jag bettar pre-flop, postflop eller turn också och jag inte får syn).

 

Tycker att de flesta intresanta händerna går inte till showdown o därför får man inte se händer jag är nyfikna på :( ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet att händer som foldas inte ska visas och jag tycker inte att d borde men varför visas då isåfall otillräckliga showdownhänder, och du säger att om de skulle så skulle de ge de spelare som vet om det en enorm fördel, det görs t.ex på empirepoker :o

Tror det kommer från vilda western-tiden (oj, lite svengelska där) att alla alltid har rätt att se en viss hand som gått till showdown vid begäran (eg. kolla HH)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...