Gå till innehåll

SnG - Utspelad på $22 nivån


Stig_Wallby

Recommended Posts

Börjar kännas förjäkligt, och jag vet inte riktigt vad det är som händer. Men idag och igår har varit katastrofala rent resultatsmässigt. Igår spelade jag helt ok tycker jag, men idag vet jag inte vad det är som händer.

 

Var inne i ett bord idag där jag blev totalt utspelad vilket inte är så vanligt i låga SnGs. Så fort jag hade någonting så lade sig alla, och så fort jag försökte roffa åt mig potter så höjer folk rejält varje gång. Jag vet inte om det är tillfälligheter dock att de träffar bra på de händer jag försöker sno åt mig eller vad det är som försigår. Det finns väl sällan "hajar" nere på $22 borden eller? Kändes som de precis såg vilka kort jag hade i varje hand.

 

Har Ni stött på några hajar på såpass låg nivå? För även om jag spelade som en öppen bok så brukar folk på den nivån inte ha nån koll på det ändå. Usch usch, nionde raka utan cash nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag visserligen precis gått upp till 22orna men av de jag har spelat är jag inte inponerad av motståndarna. Visst, kanske inte lika galna moves som i 11orna men verkligen inte så bra motstånd som du verkar ha råkat ut för.

Antagligen hade du riktigt taskig timing och en del otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar kännas förjäkligt, och jag vet inte riktigt vad det är som händer. Men idag och igår har varit katastrofala rent resultatsmässigt. Igår spelade jag helt ok tycker jag, men idag vet jag inte vad det är som händer.

 

Var inne i ett bord idag där jag blev totalt utspelad vilket inte är så vanligt i låga SnGs. Så fort jag hade någonting så lade sig alla, och så fort jag försökte roffa åt mig potter så höjer folk rejält varje gång. Jag vet inte om det är tillfälligheter dock att de träffar bra på de händer jag försöker sno åt mig eller vad det är som försigår. Det finns väl sällan "hajar" nere på $22 borden eller? Kändes som de precis såg vilka kort jag hade i varje hand.

 

Har Ni stött på några hajar på såpass låg nivå? För även om jag spelade som en öppen bok så brukar folk på den nivån inte ha nån koll på det ändå. Usch usch, nionde raka utan cash nu :(

 

Ibland går det bara dåligt helt enkelt. jag hde en svit på 10+ raka OTM på $22-nivån tidigare, sedan släppte det bara helt plötsligt och allt gick bra igen.. Det viktigaste är bara att du inte börjar bli osäker på spelet utan spelar som du brukar, så kommer resultaten till slut också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du spelar på PokerRoom va? Jag spelar på BetOnBet och är numera övertygad om att den tionde och elfte i varje månad har en förbannelse över sig på det nätverket ;)

 

För två månader sedan så gick det svinbra i början av månaden i SnGs. Den 10e den månaden förlorade jag närmre 10 buy-ins. Den elfte den månaden förlorade jag ett antal buy-ins där med. Sedan började det gå bra igen. PRECIS samma sak har hänt sedan dess då jag spelat SnGs. Så akta dig för dessa dagar, så kommer det gå bättre i fortsättningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori fortsätter att visa sin styrka ;)

 

Nere 15 buy-ins nu i denna downswing. Fick K7s på hand på knappen. Sjysst hand att sno blinds med och jag behövde det. Fick syn av en som var jämn i stack med mig och han visar upp K3. Jag skriver "Take care and gg! Worth a shot! ;) I never win these" före floppen. Floppen kommer en trea, men som tur är paras bordet och jag en kung på river så det blir split.

 

Efter det får jag 88 och trycker in. Får syn av 55 och jag skriver samma sak. 5 kommer på floppen och jag åker.

 

Får AK, trycker in mot en som jag har covered. Får syn av A9 och mina chanser att ta mig nånstans minskar drastiskt.

 

Fått AQ på en Axx rainbow flop. Trycker in och får syn av KJo av någon jäkla anledning. Träffar J på turn och river.

 

River river färger, osannolika stegdrag som sitter... Ne du, dessa dagar bör man hålla sig borta från Pokerooms nätverk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori fortsätter att visa sin styrka ;)

 

Jag skriver "Take care and gg! Worth a shot! ;) I never win these" före floppen.

 

Vad sägs om att börja tro lite på dina kort och moves istället :roll:

Funkar för mig, ofta.

 

Ja att jag inte tänkte på det! Skulle ha skrikit "JAA!!" så hade jag nog vunnit mer :)

 

Nej Falcy, givetvis så handlar det enbart om en känsla man kan få när man upprepade gånger utsätts för utdragningar så att det kommer till en gräns då det känns hopplöst, oavsett hur stor favorit man är när pengarna åker in. Jag är fullständigt säker på att fler än jag har känt av denna känsla, och jag skulle bli ytterst förvånad om inte du själv vet vad jag pratar om?

 

Däremot så vet jag även att dessa streaks tar slut så jag försöker att inte låta humöret påverka spelet, därför brukar jag lägga lite små kommentarer såsom de jag nämnde ovan för att på något vis sätta en viss komik i utdragningarna. Mycket bättre det, än att bli så upprörda som vissa blir i chatterna och börjar svära och ha sig.

 

Till OPn, jag tycker ocksu du kan ta en runda på $11 och vinna ett par dar och sedan gå upp igen. Om man aldrig fick streaks på 10-15 SnGs skulle man ju inte behöva en 30-50 inköpsrulle, så det är ju just för dessa sessioner som vi har en rulle.

 

Men kom ihåg, att streaks tar alltid slut! Fortsätt kämpa, och låt aldrig humöret ta övertaget!

 

Något som jag brukar hålla i minnet är att pengarna jag använder nu är ju enbart till för att bygga rulle. Jag har inga planer att ta ut pengar förrän jag kommer upp en bit i nivå, så då spelar det egentligen ingen roll om jag losar ett antal hundra dollar eftersom det inte påverkar min ekonomi det minsta.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För två månader sedan så gick det svinbra i början av månaden i SnGs. Den 10e den månaden förlorade jag närmre 10 buy-ins. Den elfte den månaden förlorade jag ett antal buy-ins där med. Sedan började det gå bra igen. PRECIS samma sak har hänt sedan dess då jag spelat SnGs. Så akta dig för dessa dagar, så kommer det gå bättre i fortsättningen "

 

 

 

så sant!!!! 10:e o 11:e suger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...