Gå till innehåll

NLT - Floppat set möter motstånd på turn


ISTATE60

Recommended Posts

$100NL 6-max på Eurobet. Har inte suttit vid bordet särskilt länge. Drewbu har visat prov på dålig manner genom att håna folk som förlorar i chatten, de andra har jag inte särskilt bra koll på.

 

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: ISTATE60 ( $156.45 )

Seat 3: drewbu ( $254 )

Seat 1: mrgimeallin ( $98.75 )

Seat 4: thatman2424 ( $55 )

Seat 5: jcwhatup ( $30.25 )

thatman2424 posts small blind [$0.50].

jcwhatup posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to ISTATE60 [ 3h 3s ]

ISTATE60 calls [$1].

mrgimeallin folds.

drewbu raises [$4].

thatman2424 calls [$3.50].

jcwhatup calls [$3].

ISTATE60 calls [$3].

 

Limpar UTG med 33, drewbu slår upp till 4 och både SB, BB och jag synar.

 

** Dealing Flop ** [ 3d, Ts, 8h ]

thatman2424 checks.

jcwhatup checks.

ISTATE60 bets [$12].

drewbu calls [$12].

thatman2424 folds.

jcwhatup folds.

 

Bettar ut 12 in i en pot på 16 med mitt bottenset när floppen kommer regnbåge. Drewbu synar, de andra två foldar. Tycker det är lite lurigt att han bara synar, kan tänka mig att han skulle kunna slå om med JJ-KK här, men är inte riktigt säker.

 

** Dealing Turn ** [ 6d ]

 

ISTATE60 bets [$25].

drewbu raises [$50].

 

En ofarlig 6a på turn och bettar åter igen ut ur position, 25 in i 40. Fi slår om till 50. Vad borde mitt nästa move vara? Har ~$110 kvar efter mitt turnbet och Fi täcker mig. Är relativt säker på att han inte skulle slå upp pre-flop med 97s med en limpare framför sig, men att han möjligtvis skulle kunna fiskraisa på turn med JJ-AA eller ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst kan det vara tungt att lägga set men ska man göra det nån gång är det väl just i såna lägen du beskriver, realtivt dragfri hand på floppen och knappt ens drag på turn. inte mycket du slår här om han inte spelar dåligt och vill veta var han står med t.ex AT. jag skulle tro att du ofta är översetad i dessa lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(...)jag skulle tro att du ofta är översetad i dessa lägen...

 

Jag vill också tro det, men vad ska den meshöjningen vara bra för? Visst, mot en mindre bra spelare kan den fungera som en valuebet. :?

 

Men, som någon skrev, är det ~1/16 att man är översettad. Torde det inte vara bra att trycka på samtliga set på en relativt ofarlig bräda då? Det borde ju löna sig, eller?

 

Edit: är inte helt säker på siffran 1/16, kan vara 1/12 också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev att jag inte trodde att han skulle slå upp med 97s med en limpare framför sig, därav ser jag turnkortet som relativt ofarligt. Iaf, han hade TT och alla pengar gick in på turn. Jag hittade min 1-outare och drog ut när den sista 3:an föll på river. Tror nog jag hade kunnat släppa handen på TURN, fanns inte så mycket han kunde ha utom ett överpar/set, och då lutade jag mer åt att han hade ett set. Iaf, känns ganska -EV att folda ett set - iaf i en raisad pot. Rätt eller fel tänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man börjar se set över set situation och foldar etc så har man problem, det är normalt något som gör att alla pengar går in och är man någorlunda aggressiv så är det bara tuta och köra... Dock finns det en poäng med att vara försiktig att spela låga pocketpar eftersom det främst är dessa som råkar ut för att bli översettade...(och/eller man skall vara med medveten om det med 22-55)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå. Klart man inte foldar... :)

 

Fan, folk spelar ju som idioter, och man ska inte vara för generös med o sätta folk på bra händer.

 

Speciellt inte på såna här låga nivåer.

 

Om jag la mig så ofta som vissa förespråkar på det här forumet skulle jag förmodligen gulat för ett bra tag sen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...