Gå till innehåll

FLT - Jobbig river


Incrediboy

Recommended Posts

Alldeles för lite FLT HH här tycker jag....

 

Stämningen är i vanlig ordning ganska lös och passiv med vissa spelare som plötsligt blir aggro. Rätt oförutsägbart och ingen jätteread på någon mao förutom att då de flesta spelar hyfsat loose/passive och synar med alltför mediokra händer.

 

Resultatet postas när jag fått några kommentarer till om jag kunde gjort något annorlunda. Vet inte om handen är sådär superintressant men det är alltid roligt att se vad andra tycker.

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is CO with K:heart:, J:diamond:. MP2 posts a blind of $0.75.

3 folds, MP1 calls, MP2 (poster) checks, MP3 calls, Hero raises, 3 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls.

 

En hyfsad hand, tror jag har bästa handen och höjer så får vi se vad de andra gör.

 

Flop: (9 SB) K:club:, 5:heart:, 2:club: (3 players)

MP1 bets, MP3 folds, Hero raises, MP1 calls.

 

Träffar kungen 2 :club: dock på bordet, annars ganska ofarligt. När MP1 bettar höjer jag för att kolla var jag står och få in lite pengar förstås om jag nu har bästa handen. MP synar bara så jag känner mig mer säker på att jag har det här. Skönt att få styra också.

 

Turn: (6.50 BB) T:club: (2 players)

MP1 checks, Hero bets, MP1 calls.

 

En till :club: men jag tänker inte bli rädd än. När MP checkar bettar vi ut och får syn

 

River: (8.50 BB) Q:club: (2 players)

MP1 checks, Hero checks.

 

Men nu var det inte så roligt längre 4 :club: på brädan och dessutom iofs långsökta stegdrag men ändå. När MP checkar så funderar jag länge på att värdebetta eftersom många spelare bara synat ner med minsta par, men det känns ändå som att jag ofta är slagen här. Blir en check till slut iaf

 

Final Pot: 8.50 BB

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Tveksamt om Kjo är värd en höjning i detta läge. Det är en hyffsad hand, men du har flera personer efter dig, och kan väl med hyffsad säkerhet säga att minst tre personer synar. Du träffar inte så hårt så ofta med KJo, KJs hade varit säker höjning. Detta är dock marginellt.

 

Flop: Helt rätt. Höj för att trycka ut MP1. Du vill inte låta spelare dra till färgen här.

 

Turn & River: Återigen marginellt om river är värd ett bet. En del säger nog ja eftersom han bara synar turn, att han skulle betat floppen med A :club: på hand verkar inte troligt. Checken på river skulle jag nog också satsat på, betar du så lär han inte syna med en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Tveksamt om Kjo är värd en höjning i detta läge. Det är en hyffsad hand, men du har flera personer efter dig, och kan väl med hyffsad säkerhet säga att minst tre personer synar. Du träffar inte så hårt så ofta med KJo, KJs hade varit säker höjning. Detta är dock marginellt.

 

Jag tycker det är helt rätt att höja. Vår hjälte sitter i CO och kan köpa knappen. Dessutom kan han få loss mörkarna och postaren (vilket också hände). Mao synade två personer: de som hade limpat in.

 

Flop: Helt rätt. Höj för att trycka ut MP1. Du vill inte låta spelare dra till färgen här.

 

Höjningen rätt, men anledningen är att Incrediboy har bäst hand. MP3 har redan lagt sig och MP1 som satsade lär inte lägga sig för ett SB till (om han inte är en total planta).

 

Bet på turn är rätt (jag hade lagt mig mot en CR, f.ö.).

 

Check på river också rätt. Incrediboy: Vilka händer tror du hade synat om du hade satsat på river?

 

I sammanfattning tycker jag att du spelade handen perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Incrediboy: Vilka händer tror du hade synat om du hade satsat på river?

 

Det var väl eg. bara det momentet jag var osäker på, plus kanske raise/limp/fold preflop. Men nånstans skulle man väl kanske kunna få en riktigt loose spelare att syna mig med en svag kung eller tom ett sämre par. Men över ett par tusen bör det precis som ni säger vara en enkel check om man vill gå plus.

 

Tack för kommentarer annars....

 

Resultat:

Jag vann på mitt par i kungar mot MP som hade pocket 8, dock ingen klöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, är jag ute o cyklar nu, men är det inte läge att betfolda rivern. Jag menar, du tror att han är den vanliga loose/passiva sorten som man hittar på Partypoker, då är han ju knappast så tricky att han checkraisar dig på rivern när han är tom.

 

Du förlorar ett bet de gånger han har KQ men annars går du lite plus på betfold här. Sen undrar jag också, om han hade bettat ut på rivern, hade du lagt dig då?

 

Bonusen med betfolden är ju att du kan få syn av en rad händer (tycker jag, men jag spelar bara SH): typ alla pockets 66-JJ, lite random tior (A-10) o sämre kungar (lär finnas en drös av dom om Fi spelar riktigt loose).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, är jag ute o cyklar nu, men är det inte läge att betfolda rivern. Jag menar, du tror att han är den vanliga loose/passiva sorten som man hittar på Partypoker, då är han ju knappast så tricky att han checkraisar dig på rivern när han är tom.

 

Du förlorar ett bet de gånger han har KQ men annars går du lite plus på betfold här. Sen undrar jag också, om han hade bettat ut på rivern, hade du lagt dig då?

 

Bonusen med betfolden är ju att du kan få syn av en rad händer (tycker jag, men jag spelar bara SH): typ alla pockets 66-JJ, lite random tior (A-10) o sämre kungar (lär finnas en drös av dom om Fi spelar riktigt loose).

 

Problemet är ju att han får syn av alla klöver, och förmodligen fold av många händer som han slår som inte har klöver. Dessutom riskerar han CR av både bättre händer och sämre. Kan inte se hur det skulle kunna vara +EV att betta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att han får syn av alla klöver, och förmodligen fold av många händer som han slår som inte har klöver. Dessutom riskerar han CR av både bättre händer och sämre. Kan inte se hur det skulle kunna vara +EV att betta här.

 

De händar han förlorar ett extra bet mot är låga klöver, som annars antagligen hade checkat ner men är villiga att syna ett bett.

Att hander han har slagna lägger sig spelar väl ingen roll? Eller menar du att dessa möjligtvis skulle betta river och vi syna? Tror inte det är många spelar som bettar en sämre hand än oss på river men inte synar ett bett med samma hand om vi istället bettat.

Mot en CR kan han lätt lägga sig på denna nivån då det är ytterst få spelare som klara av ett sådant spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att han får syn av alla klöver, och förmodligen fold av många händer som han slår som inte har klöver. Dessutom riskerar han CR av både bättre händer och sämre. Kan inte se hur det skulle kunna vara +EV att betta här.

 

De händar han förlorar ett extra bet mot är låga klöver, som annars antagligen hade checkat ner men är villiga att syna ett bett.

Att hander han har slagna lägger sig spelar väl ingen roll?

 

Det är just det att händer som vi har slagna lägger sig som spelar roll!

Om vi bara får syn av händer som slår oss så är det bara -ev att betta.

Detta tycker jag är ett typiskt sådant fall, vi kommer betydligt oftare få syn av bättre händer än sämre.

 

Om vi dessutom konsekvent ska lägga oss vid CR så är det också -ev med ett bett då även om det är ovanligt kommer att bli bluffade då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att han får syn av alla klöver, och förmodligen fold av många händer som han slår som inte har klöver. Dessutom riskerar han CR av både bättre händer och sämre. Kan inte se hur det skulle kunna vara +EV att betta här.

 

De händar han förlorar ett extra bet mot är låga klöver, som annars antagligen hade checkat ner men är villiga att syna ett bett.

Att hander han har slagna lägger sig spelar väl ingen roll?

 

Det är just det att händer som vi har slagna lägger sig som spelar roll!

Om vi bara får syn av händer som slår oss så är det bara -ev att betta.

Detta tycker jag är ett typiskt sådant fall, vi kommer betydligt oftare få syn av bättre händer än sämre.

 

Om vi dessutom konsekvent ska lägga oss vid CR så är det också -ev med ett bett då även om det är ovanligt kommer att bli bluffade då och då.

 

Ehh, läs min post igen...glömde visserligen låga klöver men tycker ändå att jag visar på hur många fler händer det finns som är villiga att calla trots att de är sämre. Sen baserades spelet också på att det inte finns spelare som är tillräckligt tricky på den här nivån för att man ska riskera att bli utbluffad.

 

Sen har du delvis rätt o delvis fel när du säger att det spelar roll att motståndaren slänger dåliga händer. Men här sitter Hero i position så här är det inte lika allvarligt fel att betta om motståndaren ändå lägger sig.

Sitter han ur position är det en helt annan fråga, då lär han oftare bli reraisad o dessutom vill man ju checka i hopp om att motståndaren bettar en sämre hand/inducera en ren bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har du delvis rätt o delvis fel när du säger att det spelar roll att motståndaren slänger dåliga händer.

Vad elvis77 säger är ju att motståndaren slänger nästan 100% av händerna han kan ha som är sämre än KJ samtidigt som han han synar med så gott som 100% av händerna som är lika bra eller bättre. Era motståndarmodeller är helt enkelt olika, och det är inte mycket annat att göra åt det än observation. Fwiw så håller jag i stort sett med elvis77.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...