Gå till innehåll

Lagom rulle med studiebidrag?


KlasMan

Recommended Posts

Nu till våren när jag ska börja 3:an i gymnasiet tycker jag att dom futtiga 900kr i studiebidrag är lite snålt.. så jag ska nog börja spela poker..

Tänkte höra vad som är lagomt att starta med (Och vad man ska lira och framförallt VART man ska lira??)

 

* RP och flytt till Pokerteori eftersom det blev en tråd om BR - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla runt på olika sidor och se hur de olika bonusarna är du kan tjäna en del på att sätta in pengarna på rätt bolag. Ett råd till dig är också att försök att läsa mycket pokerböcker och pokerforum man lär sig mycket av läsa. Du kommer att märka att man inte ska spela speciellt mycket händer, räkna pottodds osv.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla runt på olika sidor och se hur de olika bonusarna är du kan tjäna en del på att sätta in pengarna på rätt bolag. Ett råd till dig är också att försök att läsa mycket pokerböcker och pokerforum man lär sig mycket av läsa. Du kommer att märka att man inte ska spela speciellt mycket händer, räkna pottodds osv.

 

Lycka till!

 

Alltså spelet har jag och sådär.. har spelat rätt mkt och läst en del..

Dock har jag aldrig spelat cashgames utan jag har spelat diverse freerolls osv. och på dom vinsterna spelat andra turneringar.. nu är jag ute efter Cashgame spel och tycker därför att mina futtiga 12$ på expekt är inte så mkt att komma med... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du köra cash games. Så rekomenderas Party Poker.. eller någon annan sajt med monthly bonuses.

 

Spara ihop en bankrulle på 500$ (3800kr?)..

Signa på Party med någon bra bonuskod tryck in pengarna och ange koden.

 

Dessa 500$ ger dig 100$ i bonus efter ett antal händer.. dvs du har en backup om du går back.

 

Spela Fixed LImit på partys minsta bord.. dvs 0,5/1 3 st bord samtidigt..10 mansbord...inte shorthand.

 

Spela tight! dvs Folda mycket preflop. Tänk på att om någon raisat innan dig preflop så höjs kraven på en spelbar hand enormt.

 

Anledningen till tre bord är att man blir lätt uttråckad av så mycket foldande om man bara kör ett bord. Och då kanske man börjar spela mediokra händer.

 

OCh sista tipset. i Cash games är folk tighta som fan i allmänhet jmf med tourneys...speciellt freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm spela inte 3 bord... spela 2 bord ist.. visst blir man uttrakad av endast ett bord men ar man ganska ny till spelet sa blir man valdigt enkelt stressad av att ha 3 beslut att gora och da dyker misstagen upp och da kommer mr.gul och halsar pa inom en snar framtid och slar dig i skallen med den 50centaren du har kvar pa rullen!

 

$500 pa partypoker sa du far bonus 2 bord 0.5/1 spela tight tilta _aldrig_ spela med ditt huvud inte over det och var nojd och glad om du plussar 20 dollar om dagen..

 

Nu later inte 20 dollar om dagen mkt men tank pa proffsen som losar $10k om dan.. du tjanar alltsa $10020 mer an vad proffsen gor ;)

 

20*5*4=400$$$ i manaden... ger dig cirka 2800 kalla extra till studiebidraget

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm spela inte 3 bord... spela 2 bord ist.. visst blir man uttrakad av endast ett bord men ar man ganska ny till spelet sa blir man valdigt enkelt stressad av att ha 3 beslut att gora och da dyker misstagen upp och da kommer mr.gul och halsar pa inom en snar framtid och slar dig i skallen med den 50centaren du har kvar pa rullen!

 

$500 pa partypoker sa du far bonus 2 bord 0.5/1 spela tight tilta _aldrig_ spela med ditt huvud inte over det och var nojd och glad om du plussar 20 dollar om dagen..

 

Nu later inte 20 dollar om dagen mkt men tank pa proffsen som losar $10k om dan.. du tjanar alltsa $10020 mer an vad proffsen gor ;)

 

20*5*4=400$$$ i manaden... ger dig cirka 2800 kalla extra till studiebidraget

 

Lycka till!

 

Hur kan du kalla dom proffs om dom går back 10k om dagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudars vilka avancerade planer....

 

 

Ta för sjutton dina $12 och lira för dem först! Om du har det minsta lilla koll på poker så kan du sätta in $10 på Expekts minsta NL-bord (eller FL för den delen, MYCKET säkrare!) och sedan spela stabil poker. Ha inte så bråttom, lär dig spelet! Ta det lugnt...

 

Så kommer du efter en vecka ha $50. Sedan kan du fortsätta där i LUGN takt. Börja kanske med 2 bord samtidigt efter ett tag.... men ta det lugnt! Du kommer INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE ha en månadslön på 3.000:- den första månaden.

 

Jag upprepar: Du kommer INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE ha en månadslön på 3.000:- för den första månaden.

 

 

 

Nöj dig istället med att spela upp dina $12 till kanske $50. Sedan nästa månad kan du sikta på $200. Månad 3 kanske du har spelat ihop tillräckligt för att ta ut en del... och på vägen har du lärt dig att spela poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudars vilka avancerade planer....

 

 

Ta för sjutton dina $12 och lira för dem först! Om du har det minsta lilla koll på poker så kan du sätta in $10 på Expekts minsta NL-bord (eller FL för den delen, MYCKET säkrare!) och sedan spela stabil poker. Ha inte så bråttom, lär dig spelet! Ta det lugnt...

 

Så kommer du efter en vecka ha $50. Sedan kan du fortsätta där i LUGN takt. Börja kanske med 2 bord samtidigt efter ett tag.... men ta det lugnt! Du kommer INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE ha en månadslön på 3.000:- den första månaden.

 

Jag upprepar: Du kommer INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE INTE ha en månadslön på 3.000:- för den första månaden.

 

 

 

Nöj dig istället med att spela upp dina $12 till kanske $50. Sedan nästa månad kan du sikta på $200. Månad 3 kanske du har spelat ihop tillräckligt för att ta ut en del... och på vägen har du lärt dig att spela poker!

 

Så himla mycket är väl inte 3 papp... Men visst ska man tare lugnt i början

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Små är insasterna och hur många är med och lirar ungefär?

Lagom insättning tycker du?

 

kör upp till 5£, dom turneringarna har lite frirulle karaktär med mycke all ins.

Är väll ca 100-250pers som spelar dom. Bara att spela stentajt i början så dubblar du snart chipsen. Sätt inte in alltför mycket första gången, bättre att känna lite på motståndet och ev. lägga in mer senare.. undrar hur många på pf som plussat på sin första insättning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar hur många på pf som plussat på sin första insättning ;)

 

*jag går lite OT

 

jag gjorde det :lol: , men å andra sidan så hade jag också noll koll på vad jag höll på med :cry:

 

satte in $40 på expekt och lirade vann ett par små potter direkt, efter en liten stund fick jag tvåpar och mötte en person som gick all in på river (överbettade pott), jag tänkte att jaha nu är min pokersaga slut, jag callade naturligtvis ($38) och vann den potten, sedan har det bara rullat på.

 

cashade ut min första insättning och har sedan dess bara spelat med vinstpengar, jag vinner stadigt även om det inte är några jättesummor.

 

poängen med detta är att jag hade lika gärnat kunnat gula helt. i början när man spelar poker har man inte alltid så värst bra koll på vilka kort som är spelbara i olika situationer, vilket gör att det är väldigt enkelt att spela bort ett par inköp.

 

mitt tips är att spela på lägsta möjliga nivå, för kan du inte klå dessa så vinner du inte på högre nivåer heller. jag började på NL50 (0.25/0.50) som jag iofs fortfarande spelar största delen av tiden på fortfarande, men det är nu efter 8 månaders spel som jag är riktigt bekväm på den nivån, jag kan förlora ett par inköp utan att tilta när lede FI träffar r r och drar ut mig, för jag vet att jag kommer att spela igen detta ganska fort. jag skall nästa månad spela NL100 som jag iofs har gjort till och från hela tiden.

 

tips två, spela bara bra händer och bluffa (nästan) ALDRIG. viktigt att du lär dig hur och när samt varför du bettar som du gör i en pott. alltså VAD vill du uppnå med ditt bett?

 

när man läser om vissa personers bravader på detta forum så kan man lätt inbilla sig att det bara är att stoppa in degen så kommer man per automatik att vinna, men tyvärr så enkelt är det inte.

 

jag har redan haft (i förhållande till BR) gigantiska svingar och det är inte så roligt men det härdar en, så länge man inte gular.

 

tips tre läs det mesta som står på detta forum, iallafall jag har lärt mig väldigt mycket genom forumet.

 

jag har precis börjat spela PLO regelbundet och säger bara: Tack Ola :D;)

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm spela inte 3 bord... spela 2 bord ist.. visst blir man uttrakad av endast ett bord men ar man ganska ny till spelet sa blir man valdigt enkelt stressad av att ha 3 beslut att gora och da dyker misstagen upp och da kommer mr.gul och halsar pa inom en snar framtid och slar dig i skallen med den 50centaren du har kvar pa rullen!

 

$500 pa partypoker sa du far bonus 2 bord 0.5/1 spela tight tilta _aldrig_ spela med ditt huvud inte over det och var nojd och glad om du plussar 20 dollar om dagen..

 

Nu later inte 20 dollar om dagen mkt men tank pa proffsen som losar $10k om dan.. du tjanar alltsa $10020 mer an vad proffsen gor ;)

 

20*5*4=400$$$ i manaden... ger dig cirka 2800 kalla extra till studiebidraget

 

Lycka till!

 

Hur kan du kalla dom proffs om dom går back 10k om dagen?

 

Hehe va ju mest pa skojj ;) men jag antar att vissa dagar maste vall aven proffsen backa? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu efter några dagars spel tagit mina 10-12dollar upp till 50..

 

Vilken nivå ska jag spela på och när är det lämpligt att casha ut och hur mycket?

 

de e ju bara dumt att casha ut 50 dollar... vad ska du gora med dom.. kopa en glass? ;) samla pengar pa din rulle tills den blir riktigt fet och ta ut pengar nar du med sakerhet kan tanka i denna bana :

 

"om jag tar ut denna summa har och nu sa kan jag med sakerhet spela pa niva X som jag trivs bra pa.."

 

men om du tanker i denna bana :

 

"shit pommfritt om jag tar ut summa X sa kommer jag bli fetmosad och gula min rulle och dranka mina sorger i en trippel espressolattekaffemaxi"

 

da ska du inte ta ut.. latt som en platt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har redan haft (i förhållande till BR) gigantiska svingar och det är inte så roligt men det härdar en, så länge man inte gular.

 

det härdar även att vara gul

 

hmmm, detta förstår jag inte...på vilket sätt härdar det att inte ha pengar att spela för?

 

inga pengar= inga problem ;)

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till våren när jag ska börja 3:an i gymnasiet tycker jag att dom futtiga 900kr i studiebidrag är lite snålt.. så jag ska nog börja spela poker..

Tänkte höra vad som är lagomt att starta med (Och vad man ska lira och framförallt VART man ska lira??)

 

* RP och flytt till Pokerteori eftersom det blev en tråd om BR - QoS *

 

Jag tycker du i alla fall skall ha en 150 000 kr. Börja på Pokerstars där motståndet är tufft så att du lär dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu efter några dagars spel tagit mina 10-12dollar upp till 50..

 

Vilken nivå ska jag spela på och när är det lämpligt att casha ut och hur mycket?

 

Spela så lågt du kan i princip, var ute efter erfarenhet och deppa inte ihop om du gular, ingen ide att försöka dra några bonusar med 50$, börja flytta runt cash när du lirat ihop kanske 400-500$ eller så. Hetsa långsamt i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att alla ska ha så bråttom, eller är jag den enda som faktiskt måste lägga ner tid på att lära spelet? Köpte WLLH i början av året och började spela i februari. Startade med $10 på Expekt som jag tog direkt från spelkontot på Expekt och bestämde mig för att börja spela cash-game. Hade läst pre-flop-avsnitten i min bok och tänkte ge det ett försök. Det gick över förväntan och hade $60 efter två dagar, $100 efter en vecka. Sedan började det svänga. Mitt misstag var att tro att jag kunde spela poker bara för att jag gått plus och efter att ha förlorat $20 på en kväll (ve och fasa!) började jag nöta i boken igen. Efter det trodde jag att jag hade bättre grepp om spelet och började lira igen. Nästa bakslag kom som ett brev på posten några dagar senare och återigen fick jag nöta i boken.

 

Vet inte hur många gånger jag fick läsa pre-flop-avsnitten för att verkligen förstå allting. När man läser det första gången verkar det enkelt, men har man ingen erfarenhet är det mycket svårare än man tror. Fick upprepa metoden "läsa-nöta-spela" många många gånger innan jag kände att jag hade ordentlig koll. Gjorde en femhundring i vinst under första månaden och var överlycklig (gick då 3:e året i gymnasiet). Det dröjde dock två månader innan jag vågade mig upp på en högre limit. $0.5/1.0 spelade jag inte mycket på utan gick ganska raskt vidare till $1/2. Första gången jag spelade höll jag på att skita på mig när någon höjde hela $2. Den första handen jag spelade hade jag JJ och floppade nötterna och blev sedan utdragen av runner-runner i en $20-pott vilket var en mega-pott för en kille som hade 95% erfarenheter från $0.25/0.5-bordet.

 

Konstigt nog hör man hela tiden om folk som lyckas bra och som går upp nivåer hela tiden och spelar $5/10 innan de knappt startat. Kul om det funkar för vissa, men knappast för mig. Mitt tips är att spela på den nivån du känner dig bekväm med, ha inte bråttom med att vinna pengar, spelar man mycket blir man bättre och så småningom börjar man också vinna om man har ambitioner på sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in ett studiebidrag i början av trean, plussade skitmycket, skröt för mina vänner, förlorade allt, alla skrattade åt mig. Jag lovade att aldrig spela igen.

 

Sedan fick jag jobb, fixade VISA och NETELLEr, satte in 2k kronr, och de 2k är nu 1 och en halv månad senare 40k efter en fet vinst i BET365 VIP-frirullen :)

 

Inse att du troligen kommer förlora din första insättning och ge dig fan på att bli en bra spelare så går det till slut. Förutom min frirulle vinst på 27k kronor och mina bonusar på ca 10k har jag alltså bara plussat ca 2-3k på mitt spel. Jag är alltså inte en så värst bra spelare, men med lite disiplin och fett uttnytjande av bonusar är det svårt att losa. Är du ute efter snabba pengar är det fel att spela poker.

 

Spelar enbart fixed förresten. 0.5/1 eller 1/2. Om det endast krävs 0.25/0.5 för att cleara en bonus snabbt kör jag det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...