Gå till innehåll

FL7CS/8 - (85)3 från bring-in


Recommended Posts

Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

BI+1 är lös och passiv, BI+6 är lös och aningen aggresiv (i alla fall för dessa bord).

 

Hero is BI

3rd street (½ SB)

Hero: (5 :diamond: 8 :heart: ) 3 :heart: Brings in low

BI+1: ( X X ) 6 :diamond: calls

BI+2: ( X X ) Q :diamond:folds

BI+3: ( X X ) A :spade:folds

BI+4: ( X X ) 7 :spade:folds

BI+5: ( X X ) 9 :diamond:folds

BI+6: ( X X ) 9 :spade:raises to full bet

Hero calls, BI+1 calls

 

Hjort har visserliggen sagt åt mig att man inte ska försvara sin bring-in så hårt men nog måste det väl ändå vara rimligt att betala en halv liten bet för att se fjärde med 853 när han höjer med en nia här???

 

4th street (3½ SB)

BI+1: ( X X ) 6 :diamond: K :club:checks

BI+6: ( X X ) 9 :spade: 3 :diamond:bets

Hero: (5 :diamond: 8 :heart: ) 3 :heart: 5 :heart: calls

BI+1 calls

 

Plockar upp en hjärterfemma som ger mig trefärg plus ett par samt att jag ju sedan tidigare har tre till en 8-låg. Rimligtvis borde jag väl här ha odds att se ett kort till mot BI+6s förmodade höga par i hålet?

 

Kanske ska man t.o.m. höja för att försöka "rensa bort" BI+1s förmodade lågdrag?

 

5th street (3 BB)

BI+1: ( X X ) 6 :diamond: K :club: 4 :spade:checks

BI+6: ( X X ) 9 :spade: 3 :diamond: Q :heart:checks

Hero: (5 :diamond: 8 :heart: ) 3 :heart: 5 :heart: T :diamond:checks

 

När jag träffar dåligt och dom (som det ser ut) potentiellt bra så är det ju bara att tacka och ta imot när de bjuder på frikort... (Antar att det korrekta spelet om någon av dom bettat ut här hade varit en fold?)

 

6th street (3 BB)

BI+1: ( X X ) 6 :diamond: K :club: 4 :spade: Q :spade:checks

BI+6: ( X X ) 9 :spade: 3 :diamond: Q :heart: J :club:checks

Hero: (5 :diamond: 8 :heart: ) 3 :heart: 5 :heart: T :diamond: 7 :club:checks

 

Tar även detta frikort, tror knappast BI+1 släpper ens fyra till en 8-6 låg och för högen har jag visserligen rejält med outs mot vad som förmodligen bara är ett högt par men jag är väl knappast favorit?

 

River (3 BB)

BI+1: ( X X ) 6 :diamond: K :club: 4 :spade: Q :spade: ( X ) checks

BI+6: ( X X ) 9 :spade: 3 :diamond: Q :heart: J :club: ( X ) bets

Hero: (5 :diamond: 8 :heart: ) 3 :heart: 5 :heart: T :diamond: 7 :club: (7 :diamond: ) ???

 

Är det värt en syn här? Risken är ju att BI+6 kan ha förbättrat till A/Ks up eller dragit in en långsökt stege. Å andra sidan kan han mycket väl ha bara det höga par han haft hela tiden och betta på det (helt felaktigt men många gör det ändå).

 

Andra killen är ju ännu svårare att gissa vad han har, kanske en låg men oftast ingenting misstänker jag.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du ska höja på fjärde. Lågen fick ju en riktig brick och nian ska ju knappast ha blivit hjälpt av trean. Om du kan isolera mot ett stort par så är du knapp favorit (så länge du inte är uppe mot AA) och det tror jag inte gäller om 642K fortsätter vara kvar och dra.

 

På rivern är ju potten mikroskopisk så jag tycker inte du behöver vara jättesynkåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du ska höja på fjärde. Lågen fick ju en riktig brick och nian ska ju knappast ha blivit hjälpt av trean. Om du kan isolera mot ett stort par så är du knapp favorit (så länge du inte är uppe mot AA) och det tror jag inte gäller om 642K fortsätter vara kvar och dra.

 

Körde precis situationen i twodimes och faktum är att även i ett dåligt fall är jag faktiskt favorit här även på tre vilket förvånar mig mycket.

 

cards scoop HIwin HIlos HItie LOwin LOlos LOtie EV

5d 8h 5h 3h 161527 211524 288441 35 104557 20974 92 0.443

9s Ac 3d Ah 117522 202732 297263 5 27666 3913 70 0.342

Kc 6d 4d 2d 61235 85709 414261 30 83711 9669 54 0.214

DEAD As Qd 9d 7s

 

Visst förbättras min equity om den andra förmodade lågen foldar men inte så mycket.

 

cards scoop HIwin HIlos HItie LOwin LOlos LOtie EV

5d 8h 5h 3h 219889 242379 257620 1 137375 7100 31 0.550

9s Ac 3d Ah 170329 257620 242379 1 34307 2241 31 0.450

DEAD As Qd 9d 7s 6d Kc

 

Lekte även runt med diverse andra kombinationer och generellt ser det faktiskt rätt bra ut här, undantaget om höga killen är rolled up men det känns ju inte som att man kan ta allt för stor hänsyn till (att en nia är död minskar ju också den chansen med 75%) utan att bli tokig.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutändan synade jag riverbetet och BI+1 foldade:

 

Showdown

BI+6: shows [9h Ac 9s 3d Qh Jc 7h] (HI: a pair of Nines)

Hero: shows [5d 8h 3h 5h Td 7c 7d] (HI: two pair, Sevens and Fives)

Hero collected 5BB from pot

No low hand qualified

 

Man blir ju inte direkt ledsen när fi spelar split nines som inte ens är live och dessutom bettar ett oförbättrat par i nior på rivern...

 

Äkta fiskelifisk :)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...