Gå till innehåll

FLT - A8o från SB försöker sno BB


morberg

Recommended Posts

Ingen read på fi.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: morberg is SB with Ad, 8c.

7 folds, morberg raises, BB 3-bets, morberg caps, BB calls.

 

Jag: Min hand är bättre än din.

Fi: Det är den inte alls. Dessutom ska du låta bli min stora mörk. Stick och lek på motorvägen.

Jag: Min hand är visst bättre än din.

Fi: Vi får väl se.

 

Flop: (8 SB) Ks, 3c, Kh (2 players)

morberg bets, BB calls.

 

Jag: Haha, min hand är visst bäst.

Fi: Du har kanske rätt.

 

Turn: (5 BB) 7c (2 players)

morberg bets, BB raises, morberg calls.

 

Jag: Ess högt är fortfarande bra HU. Så det så.

Fi: Men tänk om min hand är ännu bättre!

Jag: Kan den vara det? Det måste jag se.

 

River: (9 BB) Qd (2 players)

morberg checks, BB bets, morberg calls.

 

Jag: Jag visar min om du visar din.

Fi: Ok. Men det kostar en BB.

Jag: Det får det vara värt. Men inte mer.

 

Final Pot: 11 BB

 

Inför HU-turneringen tänkte jag att det kunde vara intressant med en analys av en hand som denna. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: morberg is SB with Ad, 8c.

7 folds, morberg raises, BB 3-bets, morberg caps, BB calls.

 

Jag: Min hand är bättre än din.

Fi: Det är den inte alls. Dessutom ska du låta bli min stora mörk. Stick och lek på motorvägen.

Jag: Min hand är visst bättre än din.

Fi: Vi får väl se.

 

Vid en steal från knappen eller cutoff tycker jag att det är korrekt med en cap här, från SB är jag mera tveksam. Du har ju inte alls samma behov av att ta initiativet och inte heller samma nytta av det när du ändå måste agera först på floppen.

 

Föredrar själv ett spel där jag synar trebetten och sedan bettar ut oavsett flopp (i princip) vid steal med denna typ av hand från SB.

 

I övrigt inget att invända, svår hand att spela ur position.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig hand, men väldigt intressant.

 

Jag hade nog agerat precis som du, och torksat en del när han vänder upp en K, men mitt liv är ju riggat också. ;)

 

Turn: (5 BB) 7c (2 players)

morberg bets, BB raises, morberg calls.

 

En fold är nog på sin plats här. Att sjuan skulle hjälpt honom är svårt att tro, och även om han plockar upp ett färgdrag så tror jag inte han skulle spela det så hårt. Lutar åt slowplayad kung.

 

Fast... jag hade nog synat ner ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: (5 BB) 7c (2 players)

morberg bets, BB raises, morberg calls.

 

En fold är nog på sin plats här. Att sjuan skulle hjälpt honom är svårt att tro, och även om han plockar upp ett färgdrag så tror jag inte han skulle spela det så hårt. Lutar åt slowplayad kung.

 

Går det verkligen att lägga sig där utan read? Hade fi varit passiv hade jag lätt kunnat skicka min hand, men när jag inte vet hur han spelar är det värre.

 

Det faktum att det redan finns två K ute minskar ju också sannolikheten att fi har en på hand.

 

Fast... jag hade nog synat ner ändå.

 

Jag håller (nog) med. Vet fortfarande inte vad som hade varit bäst spel i handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte vara så där aggressiv med cappandet preflopp, särskilt inte när BB trebetar (något jag inte gör över huvud taget själv). Det gör potten väldigt stor, vilket iofs är kul när man har knappen men det har du inte. trebet från BB tyder normalt sett på hyffsad styrka och jag tror inte att A8 ligger superbra till mot den distributionen i snitt.

 

Plus att du gör din syndistribution väldigt vek om du till och med cappar A8o, i så fall kanske det till och med är bättre att cappa alla dina händer här (för att inte läcka för mycket information) och i så fall kan du stjäla med mycket färre händer.

 

Överlag när någon höjer mig och jag saknar position (särskilt preflopp) så lutar jag åt att syna för att inte läcka information. Särskilt som man normalt kan ta igen värdet man missar på sina starka genom en checkraise på nästa runda. Det här gäller heads-up, om det blir en flervägspott så vill man ofta höja sina starka händer för värde direkt.

 

För övrigt så skulle jag nog orka folda A8 på turn i den där sekvensen. Särskilt som du rimligen inte kan ha någon så väldigt mycket sämre hand, vilket innebär att du öppnar upp dig väldigt mycket för värdebetar om du synar ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...