Fritteman Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 KRAN på dig själv Heltenkelt... Jag tycker att det verkar kul med udda turneringar. Poker är bra, allt som inte är TH är udda. Citera
heltenkelt Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Bra, gubbar! Ni fyller ut schemat, nu kanske vi vet vad vi ska spela den 4:e december... en för sökö... /h Citera
Josef Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 ifall jag orkar upp imorn, vad är det för tid som gäller?? Citera
heltenkelt Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Så, nu står tiderna ordentligt! Sorry! Antar att din senaste fråga är oväsentlig nu... Citera
stenarn Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 är 7stud turneringarna PL eller FL? Citera
heltenkelt Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 7c-stud i turneringsform gör sig bäst som fixed limit. Men eftersom vi är i Uppsala och Uppsala är Slaskstad nr1 så kommer den att hållas i form av potlimit. Liksom Omahan är det begränsad rebuy/add-on, 2 st totalt, så vår kära Smokey kommer att koka över igen. Giggedy! /h Citera
stenarn Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 bra det! tycker fixed limit är kasst i trn blev det ingen sökö förresten? det måste ni ta till nästa år. ska bli medlem då Citera
pem Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Ifall någon mer än jag på maillistan helt oväntat fått ännu ett (eller flera?) email, så notera datumet. I morgon är det alltså 200+20+200 6-handed THNL. Jag fick idag ett email som yrar om två evenemang samma dag... men en noggrannare inspektion visar att det är daterat 1/9 och har legat och jäst på avsändarens (hotmail) server sedan dess. Citera
heltenkelt Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Ifall någon mer än jag på maillistan helt oväntat fått ännu ett (eller flera?) email, så notera datumet. I morgon är det alltså 200+20+200 6-handed THNL. Jag fick idag ett email som yrar om två evenemang samma dag... men en noggrannare inspektion visar att det är daterat 1/9 och har legat och jäst på avsändarens (hotmail) server sedan dess. Har jag fattat det rätt? Du fick ett september-mail nu? Citera
Smokey_McPot Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag fick samma mail om en 400+40 och en 100+20 tour på samma dag. Citera
Måns Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Tror att detta mail gick ut till alla. Fick även jag ett, tog ett litet tag innan jag insåg att det var gammalt. Frasen "då drar höstterminen igång igen" kändes lite skum Citera
heltenkelt Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Oj, det låter jättekonstigt det där! Den enda kontrollen jag har är att kolla min egen mail och den verkar bara ha fått in det aktuella mailet. När utskicket görs så får vi cirka 10-14 failures/delays (av 450) och det kan ju vara en "delay" ni fått. Hoppas det funkar bättre nästa vecka! Citera
minken Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 minken skrev: Vad hände med dealers choice turneringarna???? Nån måste ju lobba för roliga spel så vi inte behöver sitta o grinda THNL varje vecka.... Pem skrev: Det är ju inte THNL varje vecka. Vi har haft en omaha, och det ska väl vara en 7-stud snart? (Personligen tycker jag att dealer's choice funkar dåligt som turnering, det hör hemma på cash-borden.) Jag vet inte PEM men 19 st Texas NL turneringar, 1 Omaha och 1 7CS tycker jag låter som väldigt mycket Texas. Däremot kanske största massan vill spela Texas NL men att påstå att det inte spelas mycket Texas håller inte..... Citera
pem Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 /.../Pem skrev: Det är ju inte THNL varje vecka. Vi har haft en omaha, och det ska väl vara en 7-stud snart? /.../ Jag vet inte PEM men 19 st Texas NL turneringar, 1 Omaha och 1 7CS tycker jag låter som väldigt mycket Texas. Däremot kanske största massan vill spela Texas NL men att påstå att det inte spelas mycket Texas håller inte..... Jag har aldrig påstått att "det inte spelas mycket Texas". Citera
minken Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Om jag skriver att det vore roligt med lite fler spel än texas NL o du svarar: Det är ju inte THNL varje vecka. Vi har haft en omaha, och det ska väl vara en 7-stud snart? Vad svarar du på då? Jag skrev i min fråga att det var mkt texasNL o du svarar att det visst spelas andra spel o tar upp Omaha o 7CS som exempel hur skall jag tolka det?? 2spel av 21 vet även jag att det skall spelas andra spel än TexasNL. Men om du inte menade att visa att det visst finns en variation i speltyp så vet jag inte vad du egentligen menade med ditt inlägg. Ifall det bara var en påminnelse om hur schemat ser ut så förstår jag inlägget, annars gör jag inte det. Om det var min exakta formulering som du störde dig på att jag skrev: Vad hände med dealers choice turneringarna???? Nån måste ju lobba för roliga spel så vi inte behöver sitta o grinda THNL varje vecka.... så kan jag ändra den till nästan alla veckor... Men med mitt inlägg så ville jag självklart få igång en diskussion om det finns något intresse av andra turneringsformer än Texas NL i UPS. Detta eftersom det på 21turneringar endast spelas 2 andra former av poker. Plus att skall man vara riktigt petig med formulering så spelas det även Texasturneringar under de 2 söndagarna som det spelas Omaha och 7CS.... Citera
stenarn Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Jag är sugen på PL omaha turneringar och även någon PL 7stud fastän jag inte är någon höjdare. Vore faktiskt rätt skoj att ha Kansas City Lowball draw 1 gång om året för känslan. Blir dock inte medlem förens nästa år som jag sagt tidigare, men då ska jag minsann rösta för det =) Citera
minken Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 tanten e du sugen på en omahaturnering så spelas det en turnering inom kort i Uppsala!!! Titta på: http://www.slaskpoker.com/sopen/slaskopen.htm Låter som en turnering i din smak!!!!!! Citera
heltenkelt Postad 19 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Well done, mink! Walk the walk and not just talk the talk! Lägger till den på spelschemat.... /h Citera
minken Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Snyggt Heltenkelt, tackar o bockar... Citera
Josef Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 lör30/10, kl 1220, Satellit til kl 15:30, Startinsats: 110+20 lör30/10, kl 1530, Texas Hold'em rebuy, Startinsats 500+50 är det lördagen den 29/10 eller söndagen den 30/10? Citera
Smokey_McPot Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Skulle faktiskt tro att det är söndag, har varit lördag 3 veckor i rad nu. Citera
heltenkelt Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Alltid ska det vara något Lördagen är det som gäller. Så det blir den 29:e. Bra att ni e uppmärksamma, grubbs! Ändrat i schemat nu! Citera
Smokey_McPot Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Men hur ligger det till med 500+50 rebuyen? En rebuy/addon eller? Unlimited verkar vara lite overkill, då blir det ju i princip CC in the hay-house. Citera
heltenkelt Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Tjabah! Det är EN rebuy/add-on som gäller. Startmarker: 5000 rebuymarker: 5000 add-onmarker: 5000 überdetaljerna kommer med mailen. Citera
Recommended Posts