Gå till innehåll

NLT - En svårspelad AK


jeck

Recommended Posts

Har inte exakta handhistorien här men såhär gick ungefär handen till.

Säger inte vem som är vem i handen, utan utgå från att du har handen AK i sen position.

 

En mycket intressant hand.

 

Shorthanded 1/2 B2b nätverket.

 

2 stycken limpar in framför dig.

 

Du raisar upp till 8 euro.

 

Får syn av båda som limpat

 

Pott cirka 27 euro.

 

Flop: Q73 Inget färgdrag.

 

fi1 som limpat utg+1

 

Bettar ut 8 euro.

 

fi2 folds.

 

Första valet vad gör du? Raise? Call? Fold

Och varför? Om raise till hur mycket?

 

personen med AK väljer syn.

 

Potsize: 43 euro.

 

Turn A - fortfarande inget färgdrag

 

fi1 checkar.

 

Vad gör du? Bet(hur mycket)/Check?

Och Varför?

 

personen väljer och checka.

 

Om du väljer och betta.

Vad gör du om du bettar ut 1/2 pott och sedan blir miniraisad?

 

 

River: K

 

Fi1 checks

 

Vad gör du? hur mycket bettar du?

 

Om du blir miniraisad synar du bara eller reraisar du tillbaka än en gång(blir oftast all-in)

 

Och vilken hand sätter du fi1 på?

 

 

Postar vad fi1 hade och vem som är vem i handen senare.

 

och vad som egentligen hände på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte exakta handhistorien här men såhär gick ungefär handen till.

Säger inte vem som är vem i handen, utan utgå från att du har handen AK i sen position.

 

En mycket intressant hand.

 

Shorthanded 1/2 B2b nätverket.

 

2 stycken limpar in framför dig.

 

Du raisar upp till 8 euro.

 

Får syn av båda som limpat

 

Pott cirka 27 euro.

 

Flop: Q73 Inget färgdrag.

 

fi1 som limpat utg+1

 

Bettar ut 8 dollar.

 

fi2 folds.

 

Första valet vad gör du? Raise? Call? Fold

Och varför? Om raise till hur mycket?

 

Här väljer jag att höja. Hans bet är väldigt svag och jag hade raisat c:a €30

 

personen med AK väljer syn.

 

Turn A - fortfarande inget färgdrag

 

fi1 checkar.

 

Vad gör du? Bet(hur mycket)/Check?

Och Varför?

 

Med tanke på att det blev syn på floppen och att fi checkat betar jag c:a €40. Dels för att göra det dyrt att syna drag, dels för att se var jag står i handen.

 

personen väljer och checka.

 

Om du väljer och betta.

Vad gör du om du bettar ut 1/2 pott och sedan blir miniraisad?

 

Jag hade inte bettat 1/2 pot, däremot om fi gått all-in efter mitt ~potbet på turn hade jag nog foldat.

 

River: K

 

Fi1 checks

 

Vad gör du? hur mycket bettar du?

 

Om jag av någon anledning alltså bara checkat ner turn tvekar jag faktiskt på en bet här. Det skulle isf vara att slänga iväg ett mjölkbet, på runt €30. Blir jag mini-raisad synar jag bara.

 

Om du blir miniraisad synar du bara eller reraisar du tillbaka än en gång(blir oftast all-in)

 

Och vilken hand sätter du fi1 på?

 

QTs, QKs, KK

 

Postar vad fi1 hade och vem som är vem i handen senare.

 

och vad som egentligen hände på rivern.

På vilket sätt är denna svårspelad förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är denna svårspelad förresten?

 

För en dålig spelare så blir handen väldigt svårspelad.

 

Om vi utgår från handen som du hade spelat den, vad skulle du gjort mot en miniraise på turn? Du skrev bara vad du hade gjort mot en all-in? Antar att det är fold det med eller?

 

Glömde tillägga inga reads fanns tillgängliga innan handen.

 

Btw du spelade handen bra tycker jag, Din starka reraise på floppen förstår jag inte riktigt bara, räcker med att slå om lite lättare för att få info. + att det inte finns några drag och betta bort.

 

Och varför bettar du så starkt på turn? Tror runt 2/3 pott borde ha räckt. QK handen är ju en hand som fi lätt kan ha. Vid syn skulle jag nog checkat rivern. Vid omslag skulle jag foldat. tror det vore mest korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi utgår från handen som du hade spelat den, vad skulle du gjort mot en miniraise på turn? Du skrev bara vad du hade gjort mot en all-in? Antar att det är fold det med eller?

 

Ponera att jag höjt till €22 på floppen och han synat. Potsize blir då €68.

Han checkar turn varpå jag betar under pot, ung: €55. Han slår om all-in (täcker mig) = fold, Han slår om all-in (shortstacked) och jag är potcomitted = syn, Han miniraisar och täcker mig = tveksam syn/fold

 

Och varför bettar du så starkt på turn? Tror runt 2/3 pott borde ha räckt.

 

Det jag inte uppskattar med att beta typ 1/2 pot eller 2/3 pot är att många (som jag känner det) re-raisar mig mer ofta och kraftfullare då.

 

Btw du spelade handen bra tycker jag, Din starka reraise på floppen förstår jag inte riktigt bara, räcker med att slå om lite lättare för att få info. + att det inte finns några drag och betta bort.

 

Håller med här. Egentligen är det onödigt att poten blir alltför stor men samtidigt tycker jag inte att det räcker med att dubbla hans svaga flop-bet för att få info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte uppskattar med att beta typ 1/2 pot eller 2/3 pot är att många (som jag känner det) re-raisar mig mer ofta och kraftfullare då.

 

på 1/2 finns det inte så många som gör det vad jag har märkt iaf, blir en stor skillnad på 2/4 då måste man visa sig stark annars får man ett omslag som du säger. Men i regel försöker man ju hålla nere potten när man är osäker och när det inte finns något drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fi1 spelar handen som att han har ett lågt-mellan PP. Han känner sig för med att beta (för lågt) på floppen för att se var han står och om någon annan träffat. När han får syn blir han feg och väljer att checka på turn och river. Ibland ser man i och för sig slowplay från floppade set, men i så fall tycker jag att han spelar väl passivt. Han skulle väl ha betat i så fall när hans önskekort A dök upp på turn?

 

Jag har svårare att förstå personen med AK. Vad väntar han på när han får träff på turn? Om han inte trodde att A eller K skulle ge honom bästa handen, varför syna floppen? Floppen kan man både syna och höja på med den handen, men på turn skulle jag ha betat 2/3 pott för att få information om var jag står + få värde i potten. Om jag får omslag foldar jag. Om inte esset skrämmer honom är jag illa ute. På rivern ytterligare ett bet i samma storlek för att få syn i en pott man med stor sannolikhet har vunnit. För fi1 har väl ändå inte spelat som att han floppat set eller har JT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alright verkar inte vara så många som är för ovilliga/okunniga för att analysera.

 

 

Jag var fi1 själv och satt med 77 på handen..

 

På floppen trodde jag på en säker reraise av pf raisaren men så blev inte fallet, utan bara syn tydde på lägre PP än QQ eller AK/AJ

 

Turn: A

 

Här borde han ju betta, hade tänkt miniraisa han här om han nu hade bettat, började tänka vad kan han nu ha? slowplayar han AQ? eller har han kanske QK och blev rädd för esset? har han AK och är rädd för att jag ska ha AQ? eller fortfarande PP under Q?

 

River: K tänkte nu måste han ju betta om han har antingen QK eller AQ, AK eller t om AJ, alla händer jag sätter han på borde betta i dethär läget,

 

Han bettar ungefär 3/5 pott, jag miniraisar han trycker resten och jag vinner ett inköp.

 

Där ser man hur det kan gå för en dålig spelare. :)

 

Iofs så hade han ingen utväg på rivern, men, han hade förlorat mycket pengar hur han än hade gjort egentligen, att ligga mot en miniraise på turn hade varit enda rätta.

 

Tycker dock jag spelade handen jävligt bra, speciellt nu med facit i hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan leta upp någon fler rolig handhistorie, haha jo igår hände iofs en jävligt rolig sak. Ska bara tanka hem handhistories och ladda in dom i PT så ska ni få se ;)

 

men det var ingen utmaning utan mer en jävligt rolig hand vi blev iofs all in redan preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...