Kimpan Postad 21 Augusti , 2004 Rapport Postad 21 Augusti , 2004 Ett spel som jag lirade idag på ett bord utan några direkta reads.. Normal Table Fixed Limit 0.50/1.00 Rake: 1.00 Seat: 1 gaboor Seat: 3 alcacihan Seat: 4 tuboyz Seat: 5 ullbitten Seat: 6 mundi Seat: 7 Kimpan (Dealer) Seat: 8 Schemer Seat: 9 SuperSlack Seat: 10 WizardOfOuts min hand: Ac9c ------------------ OpeningBetRound ------------------ Schemer : Posts small blind 0.25 SuperSlack : Posts big blind 0.50 mundi : Posts 0.50 WizardOfOuts : Folds gaboor : Folds alcacihan : Folds tuboyz : Calls for 0.50 ullbitten : Calls for 0.50 mundi : Checks Kimpan : Raises for 1.00 Schemer : Folds SuperSlack : Calls for 0.50 tuboyz : Calls for 0.50 ullbitten : Calls for 0.50 mundi : Calls for 0.50 ------------------ Flop 3D 9D 9H ------------------ SuperSlack : Checks tuboyz : Bets 0.50 ullbitten : Folds mundi : Raises for 1.00 Kimpan : Raises for 1.50 SuperSlack : Calls for 1.50 tuboyz : Calls for 1.00 mundi : Calls for 0.50 ------------------ Turn 3D 9D 9H KC ------------------ SuperSlack : Checks tuboyz : Bets 1.00 mundi : Calls for 1.00 Kimpan : Raises for 2.00 SuperSlack : Folds tuboyz : Calls for 1.00 mundi : Calls for 1.00 ------------------ River 3D 9D 9H KC 8D ------------------ tuboyz : Checks mundi : Checks Kimpan : Bets 1.00 tuboyz : Raises for 2.00 mundi : Folds Kimpan : Calls for 1.00 tuboyz : Shows cards Kimpan : Shows cards ------------------ Showdown ------------------ tuboyz [ 9H, 9D, 9S, KC, QS - Three of a Kind ] Kimpan [ 9H, 9D, 9C, AC, KC - Three of a Kind ] ------------------ Result ------------------ Schemer Mucked Cards SuperSlack Mucked Cards mundi Mucked Cards WizardOfOuts Mucked Cards gaboor Mucked Cards alcacihan Mucked Cards tuboyz Showed Cards ullbitten Mucked Cards Kimpan Showed Cards (Winning) 20.25 Min fråga är igentligen om jag skulle höjt på rivern? Är chansen att han sitter på kåk tillräckligt stor för att jag bara skall syna i detta läge eller borde jag höjt honom på ytterligare en dollar? Citera
dur4nd Postad 21 Augusti , 2004 Rapport Postad 21 Augusti , 2004 Jag hade faktiskt varit räddare för färgen än kåken på river, med tanke på hur han agerade. Jag hade alltså inte höjt igen. Men det behöver ju inte vara mest rätt för det Citera
Morbo Postad 22 Augusti , 2004 Rapport Postad 22 Augusti , 2004 Utmärkt spelat. Skulle spelat exakt likadant, skulle dock grinat illa när jag synat för det ser verkligen ut som om han har färgen. Har inget mer att tillägga, bra hand Citera
Hjort Postad 22 Augusti , 2004 Rapport Postad 22 Augusti , 2004 Varför höja preflopp med A9s? Jag kan kanske förstå det om motståndarna är any-two-lösa men annars verkar det helt enkelt inte vara en höjning vid fullbord, det finns helt enkelt för mycket som kan gå fel. Citera
Kimpan Postad 22 Augusti , 2004 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2004 Varför höja preflopp med A9s? Jag kan kanske förstå det om motståndarna är any-two-lösa men annars verkar det helt enkelt inte vara en höjning vid fullbord, det finns helt enkelt för mycket som kan gå fel. Jag hade tidigare lyckats köpa flera potter på floppen vid höjning preflop, det var därför jag höjde.. Vet inte om det är rätt att göra så men det kändes rätt med tanke på att det var så pass lätt att köpa sig potter i detta spel. Kan tillägga att det inte tillhör vanligheterna att jag höjer med en sådan hand. Ville även variera mitt spel lite så jag inte var allt för lättläst. Citera
Morbo Postad 22 Augusti , 2004 Rapport Postad 22 Augusti , 2004 Försök inte stjäla potter preflop på den här nivån. Det är inte ett lönsamt spel i längden, folk synar ner dig allt för ofta för att det ska vara +EV. Johan Hjort: mot tomtar av den här klassen måste det väl vara möjligt att krama ur lite EV ur A9s? Förutsatt att man spelar tillräckligt bra efter floppen då? Citera
Hjort Postad 22 Augusti , 2004 Rapport Postad 22 Augusti , 2004 Johan Hjort: mot tomtar av den här klassen måste det väl vara möjligt att krama ur lite EV ur A9s? Förutsatt att man spelar tillräckligt bra efter floppen då? Det beror väl på vilken tomteklass de är. Frågan är ju om en höjning är mer lönsam än en syn. Om folk nu är alldeles otroligt fega på floppen så är det säkert ok att höja, men handen i sig är ju inte så mycket att hoppas på. Plus att sannolikheten för att vara dominerad redan är rätt stor. Kort sagt, jag vet inte. Citera
Lobtec Postad 23 Augusti , 2004 Rapport Postad 23 Augusti , 2004 Jag tycker också att denna hand var helt ok spelad. Likaså vore jag nog också rädd för färgen på river och kanske till och med hade check-synat på sista. När det gäller höjningen pre-flop är den inte helt dum. Till exempel rekommenderar Lee Jones i WLLH att man ska höja med A8s eller högre om det är fyra eller färre spelare med i potten redan. Citera
Recommended Posts