Gå till innehåll

NLT - SnG, duger mina siffror för att gå upp i nivå?


patrikl

Recommended Posts

hej!

 

jag spelar vanligvis bara cash game men bestämmde mej för att köra en SnG vecka. har lirat 100 st och statistiken ser ut som följande:

 

100st $50+5 på party

 

ROI=49%

ITM=50%

13% första platser

25% andra platser

12% tredje platser

8% fjärde platser

 

profit $2700

altså $27 plus per SnG

 

kan man efter bara 100 SnG säga att det är ungefär såhär det kommer att se ut, eller hur många behöver man lira för att få en riktig uppfattning?

 

Isåfall skulle det vara mer lönsamt att kanske lira $100+9?

 

vore tacksam för svar från alla er SnG proffs där ute :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen vad man älskar att läsa sånt här:

 

blev på rätt låg nivå då jag inte hade lirat sådär överdrivet mycket innan. 100st $50+5

 

Ja det var ju jädrar i mig "låg nivå" :D

 

Håller annars med om att den statistiken nästan är osannolikt bra, men what the heck, kör på :D

 

Ja herregud, gamblar ju bara för 40,000:- på en vecka :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog gå upp en nivå. Nog för att det blir svårt att hålla den där statistiken men den säger tillräckligt.

 

Den påminner om min statistik som sedan gick ned något. Men var beredd på en riktig bad streak med 13 SnG utan någon ItM.

 

Sen tycker jag du är ganska fjantig när du säger att 50 US nivån är ganska låg nivå när Partys högsta nivå är 200 US.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ytterst otroligt att du kan behålla en så hög ITM% och ROI. I FAQen om SnG på 2+2 säger de, så här:

 

What are attainable stats at the different levels?

 

A summary of what very good stats for the various stakes would be probably looks very much like this:

 

10+1s-30+3s, ITM ~42%, ROI ~30%

55s-215s, ITM ~40%, ROI ~20%

 

Basically, as you move up your ITM shouldn’t decrease very much, but your ROI will. If you’re making money though, you’re making money. Just don’t get overconfident with a small sample size.

 

Men du lär vara redo att ge dig på 109orna utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla säger att man inte kan hålla 50% ITM, minns inte sidan men det finns ngn sida som för statistik över alla partys SNGs med en lista över de top 100 som har bäst ITM% (minst 300 SnGs spelade för att få vara med på listan) o där ligger alla 100 över 50%

 

minns tyvär inte riktigt vad den hette -.... :oops:

 

http://www.pokerprophecy.com

 

topp 50 på PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla säger att man inte kan hålla 50% ITM, minns inte sidan men det finns ngn sida som för statistik över alla partys SNGs med en lista över de top 100 som har bäst ITM% (minst 300 SnGs spelade för att få vara med på listan) o där ligger alla 100 över 50%

 

minns tyvär inte riktigt vad den hette -.... :oops:

 

Grejjen är att 300 st SNGs inte är så himla mycket.

 

Jag har haft perioder där jag varit ITM 75% på 100 st turneringar, och likaså där man legat under 30 efter 100 st.

 

Därmed inte sagt att 50% ITM är omöjligt att hålla i längden, det vet jag faktist inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla säger att man inte kan hålla 50% ITM, minns inte sidan men det finns ngn sida som för statistik över alla partys SNGs med en lista över de top 100 som har bäst ITM% (minst 300 SnGs spelade för att få vara med på listan) o där ligger alla 100 över 50%

 

minns tyvär inte riktigt vad den hette -.... :oops:

 

Pokerprophecy rapporterar för hög ITM. Den rapporterar minst 5% för hög ITM.

 

Och när du tänker på att listan inte är över de bästa spelarna utan de som har ligger i extremkanten på varians torde det vara alldeles uppenbart att ingen kan ha en ITM på 50% i längden på $50+5 (eller 10+1 för den delen) i långa loppet.

 

OP: 100 SnG är inte ens i närheten av ett tillräckligt sample. Det är tom möjligt att du är en förlorande spelare på 50+5 SnGs med den statistiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag du är ganska fjantig när du säger att 50 US nivån är ganska låg nivå när Partys högsta nivå är 200 US.

 

Så FL 0.25/0.50 är inte en ganska låg nivå på en sida som max har 1/2 ?

 

Sen tycker jag att du är ganska fjantig som kallar honom fjantig.

 

 

On-topic: Med en sån fin statistik bör du iaf känna efter lite på 100+9(mest pga raken ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerprophecy rapporterar för hög ITM. Den rapporterar minst 5% för hög ITM.

Vad baserar du det på? Känns som något som är tämeligen svårt att ha koll på samtidigt som ett sådant systematiskt fel inte känns det minsta logiskt. Rimligen är det så att PP både över- och underrapporterar pga felaktigt dataunderlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerprophecy rapporterar för hög ITM. Den rapporterar minst 5% för hög ITM.

Vad baserar du det på? Känns som något som är tämeligen svårt att ha koll på samtidigt som ett sådant systematiskt fel inte känns det minsta logiskt. Rimligen är det så att PP både över- och underrapporterar pga felaktigt dataunderlag.

 

Eftersom buggen är att det ibland rapporterar 4:e-platser som ITM (PP övervakar inte borden konstant utan hoppar in och ut som spectator och missar därför folk som åker ut på bubblan och räknar då för många ITM i den turneringen) hamnar ITM siffrorna konstant för högt. Det säger sig självt att underrapportering är omöjligt vid detta fel.

 

Finns mer information om detta på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser min inte alls som någon bättre Sit&Go spelare men ligger trots detta på 47% ITM efter 100 spelade (dock på mycket lägre nivå). Så 50% är väl inte alls någon omöjlighet att hålla i längden.

 

Som sagt, 100st SnGs är för lite för att dra några slutsatser.

 

Ja när man har lirat upp mot 1000 så inser man hur lite underlag det är med bara 100 för o få fram nån statistik överhuvudtaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser min inte alls som någon bättre Sit&Go spelare men ligger trots detta på 47% ITM efter 100 spelade (dock på mycket lägre nivå). Så 50% är väl inte alls någon omöjlighet att hålla i längden.

 

Som sagt, 100st SnGs är för lite för att dra några slutsatser.

 

Ja när man har lirat upp mot 1000 så inser man hur lite underlag det är med bara 100 för o få fram nån statistik överhuvudtaget

 

Okej, återkommer när jag spelat 1000 då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...