busen Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Bordsstämning: Bra action, känns löst. Mkt action främst från bordets två storstackar. Jag har spelat rätt varierat. Ibland passivt, ibland aggressivt. Så efter ett tag kommer denna handen. Vad gör ni? Players: tengen (EUR 197,25 in seat 1) Tejadora (EUR 536,25 in seat 2) ahoypoker (EUR 200,50 in seat 3) K__C (EUR 323,21 in seat 4) cibol (EUR 215,75 in seat 5) wibbe (EUR 1 081,94 in seat 6) Dealer: Tejadora Small Blind: ahoypoker (1,00) Big Blind: K__C (2,00) tengen was dealt: A:spade: - Q:heart: cibol Fold wibbe Raise (4,00) tengen Call (4,00) Tejadora Call (4,00) ahoypoker Fold K__C Fold Flop Q:spade: - A:club: - 8:spade: Extremt skön flopp. Särskilt när jag inte höjt preflop och mitt tvåpar är hyffsat "osynligt". Min re-raise är iofs alldeles för liten. €15 hade passat bättre. wibbe Bet (2,00) tengen Raise (8,75) Tejadora Call (8,75) wibbe Raise (55,00) tengen All-In (184,50) Jag tänker först re-raisa med ung. €100 men går istället all-in. Jag vill tro att jag är favorit och vill stoppa in så mkt som möjligt då. Rätt eller fel? Citera
cheunce Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Råka ut för samma sak igår och spelade på samma sätt men mötte tyvärr pocket pair i damer. Så det var bara att skriva nh och göra ett nytt inköp. Hoppas du inte råka ut för samma sak, men jag tycker att du gjorde rätt. Citera
MasterFlash Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Råka ut för samma sak igår och spelade på samma sätt men mötte tyvärr pocket pair i damer. Så det var bara att skriva nh och göra ett nytt inköp. Hoppas du inte råka ut för samma sak, men jag tycker att du gjorde rätt. Bara o pusha in allt!! Helt rätt! Du har ju fortfarande kvar lite stålar o spela om så.. Värre om du hade gulat allt från den snubben.. Hur gick det!? Citera
Baloos Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Är ni allihopa så säkra på att fi sitter på drag, alternativt villiga att ställa in med AK eller sämre två? Jag tror också att typ ATs är det mest troliga men sådär helt självklart tycker jag inte att det är. Citera
ades_va Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Jag skulle nog re-raisa pre-flop, och sen variera spelet på floppen helt beroende på read. Har jag honom på färgdrag trycker jag all-in(detta kommer INTE hända ofta), är han LAG synar jag ner honom hela vägen, är han TAG foldar jag. Citera
Baloos Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 ades_va, skulle du återhöja han preflopp även om han var TAG? Det hade jag aldrig vågat. Annars om han är LAG så är det bra spelat, man måste våga trycka åt dem ordentligt. Citera
ignored Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Jag placerar honom på två låga suited kort med färgdrag. Eller AXs. Med ett set hade han varit mer rädd och tryckt mer själv (tror jg), Hur blev det? Citera
rickie Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 ades_va, skulle du återhöja han preflopp även om han var TAG? Det hade jag aldrig vågat. Annars om han är LAG så är det bra spelat, man måste våga trycka åt dem ordentligt. Nu är jag inte Ades, men här är mina funderingar. Man har ju faktist position på spelaren, och AQ är en bra hand Short-handed. Känns inte speciellt farligt o raisa ett minibett oavsett spelare i den sitsen. Citera
busen Postad 8 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Jag skulle sätta LAG på dem två, iaf när de var uppe mot varandra. Låter på Er som att jag gjorde rätt. tengen All-In (184,50) Tejadora Call (184,50) wibbe Call (136,25) Turn Q:spade: - A:club: - 8:spade: - J:club: wibbe Check Tejadora Bet (140,00) wibbe Call (140,00) Och uppriktigt sagt glad när denna kommer River Q:spade: - A:club: - 8:spade: - J:club: - A:diamond: wibbe Bet (2,00) en bra tell på wibbe när han träffat Tejadora All-In (199,00) wibbe Call (197,00) Tejadora shows: K:spade: - T:spade: (a straight, ace high) wibbe shows: 8:club: - A:heart: (a full house, aces full of eights) wibbe wins: EUR 678,00 side pot (with a full house, aces full of eights) tengen shows: A:spade: - Q:heart: (a full house, aces full of queens) tengen wins: EUR 592,25 main pot (with a full house, aces full of queens) Rake: EUR 2,50 I chatten efter: Tejadora:sick f-ing river tengen: sick f-ing turn Tejadora: shut up tengen tengen: ok Tejadora: I hope u die Tejadora: I hope you f-ing die Citera
Baloos Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Ok jag såg inte att det var miniraisar det var frågan om prefplopp, då är jag med. Citera
busen Postad 8 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2005 F.ö om brädan ligger som den gör ovan efter turn, vad är % på att brädan ska para sig på river? Citera
Recommended Posts